Dharios

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Enorm trage internetverbinding - wellicht uitzonderlijk veel post errors

Beste community,

Mijn setup thuis is als volgt: een Ziggo experiabox in de woonkamer die WiFi signaal uitzendt voor een appartement van circa 80m2. Vanuit de experiabox loopt er een lan-kabel naar een powerline adapter. In twee slaapkamers leiden twee andere powerline adapters naar twee desktop-pc.

De afgelopen paar maanden ervaar ik in mijn appartement een enorme vertraging van de internetverbinding. Ik heb een abonnement voor 250/25 Mbit/s, maar momenteel haal ik slechts circa 5-10 Mbit/s. Dit geldt voor het wifi signaal en het bekabelde netwerk. Zelfs wanneer ik mijn desktop-pc direct met de router verbindt via lan-kabel, dus zonder de powerline adapter.

We hebben meerdere malen contact gehad met de Ziggo klantenservice en vandaag is ook een monteur langs geweest. Het modem is van afstand doorgemeten, maar daar was niet heel bijzonders op te zien. De monteur heeft de muuraansluiting vernieuwd. Vlak na het aanzetten van de router gaat het nog goed, maar na ongeveer 30 minuten vertraagt de verbinding weer enorm.  

We kunnen eigenlijk niet goed meer gamen op ons netwerk. Ik ben ten einde raad. Weten jullie wellicht waar het aan ligt?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
zekerzekerzeker

Gedreven Raadgever
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Hoi Dharios,

ziet er naar uit dat je last hebt van LTE / 4G instraling aan de verstoorde frequenties te zien.

Heb je zo'n coax kabel met een groen en rood stuk ? zodat je direct op het AOP kan aansluiten?

En kan je anders de coax kabel die naar de tv gaat loshalen? om uit te sluiten dat deze geen storing in je systeem brengt.

Nog steeds niet ideaal maar misschien zie je verbetering in het signaal wat je modem dan ontvangt.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55229Posts
  • 3601Oplossingen
  • 13147Likes

Ziggo experiabox? Experiabox is van KPN.

Dat zal een witte Ziggo Connect box zijn, vermoed ik.

Ik vermoed een oud Abonnee Overname Punt.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Connect box op aangesloten zit?

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ah, foutje! Het is inderdaad een witte Ziggo Connect box. 

De monteur heeft vandaag wel een nieuw plaatje geïnstalleerd op de plek waar Ziggo ons huis binnenkomt. 

Bij deze de foto's van de huidige situatie. We hebben geen splitters of versterkers aangesloten. De kabel met het rode randje gaat direct de Ziggo Connect box in. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55229Posts
  • 3601Oplossingen
  • 13147Likes

Ik zie hier een hele berg Fouten na RS en een berg ruis.

 

Dat kan komen door 3 dingen, of er is iets met de splitter of er is iets buiten in de bekabeling of straatkast of het witte kapje zit te ver over de splitter en kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

Het makkelijkste eerst, kun je dat witte kapje van de splitter halen en de splitter zo diep mogelijk in de wandcontactdoos duwen?

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor de snelle reactie! Ga ik gelijk proberen.

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het witte kapje verwijderd en de splitter zo diep mogelijk in de wandcontactdoos geduwd. 

Daarna heb ik voor de zekerheid de stroom even van de Connect Box afgehaald en weer ingeschakeld.

Dit is nu de huidige stand van zaken. 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55229Posts
  • 3601Oplossingen
  • 13147Likes

Dat is nog steeds niet goed, hier moet goed naar gekeken worden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, nu wat eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas! Ik heb mijn postcode en huisnummer in mijn Ziggo community profiel gezet. Ik wacht dan even de officiële reactie van de moderators af.

 

Hartelijk bedankt voor de ondersteuning!

zekerzekerzeker

Gedreven Raadgever
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Hoi Dharios,

ziet er naar uit dat je last hebt van LTE / 4G instraling aan de verstoorde frequenties te zien.

Heb je zo'n coax kabel met een groen en rood stuk ? zodat je direct op het AOP kan aansluiten?

En kan je anders de coax kabel die naar de tv gaat loshalen? om uit te sluiten dat deze geen storing in je systeem brengt.

Nog steeds niet ideaal maar misschien zie je verbetering in het signaal wat je modem dan ontvangt.

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi zekerzekerzeker,

Ik heb nu de groen-rode coax-kabel direct aangesloten op het AOP. De eerste resultaten lijken erg veelbelovend! Ik zie nu vrijwel geen Post-RS errors meer. Ik zal het gedurende de dag blijven monitoren.

Nu is het natuurlijk niet ideaal dat we geen Coax aansluiting naar de tv hebben. Zou echter de aanschaf/aanvraag bij Ziggo van coax kabels met afscherming van 4G zin hebben? 

Hartelijk dank alvast!

zekerzekerzeker

Gedreven Raadgever
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Goed om te horen Dharios!

Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar dat lijkt me wel.

Het is nu inderdaad zaak een goede coax kabel voor de tv te kopen.

En juist de 4G afscherming heeft dan zin omdat je hier een perfect voorbeeld van deze instraling hebt 😉 .

Wil je het nog mooier doen (er van uit gaande dat je 1 tv hebt ) is een poa 2 weg splitter gebruiken ipv de poa 3 weg splitter, zodat de radio aansluiting niet onnodig open ligt.

 

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké, dan ga ik dat zeker doen, ook met de POA 2 weg splitter! Ik houd jullie op de hoogte :). Bedankt!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes

@Dharios

Eerst dit: heb je getest wat het effect was van het loshalen van de TV-aansluitkabel, zoals @zekerzekerzeker suggeereerde. Daar laat je niks over weten.

En kan je anders de coax kabel die naar de tv gaat loshalen? om uit te sluiten dat deze geen storing in je systeem brengt.

Mijn uitgangspunt is nu verder dat het loshalen van de TV kabel getest is, dat dit niets hielp en vervolgens de succesvolle  test is gedaan met de Modem/Router rechtstreeks op het AOP..

----------------------------------------------------------------------

Je schreef:

We hebben meerdere malen contact gehad met de Ziggo klantenservice en vandaag is ook een monteur langs geweest. Het modem is van afstand doorgemeten, maar daar was niet heel bijzonders op te zien. De monteur heeft de muuraansluiting vernieuwd. Vlak na het aanzetten van de router gaat het nog goed, maar na ongeveer 30 minuten vertraagt de verbinding weer enorm.  

We kunnen vaststellen dat het uitgevoerde werk geen goed resultaat heeft opgeleverd.
Omdat er 28 dgn garantie is, kun je ervoor kiezen opnieuw een Monteur te laten langskomen om de zaak wel in orde te maken. Dit Topic is een goede referentie om aan te tonen dat de zaken nog niet goed lopen.

Het zit er dik in dat je huidige 3-weg Splitter niet in orde is en dus vervangen moet worden.
Ik veronderstel dat je eigen coax-kabels nog goed genoeg zijn, anders had je wel iets te melden gehad over slechte ontvangst op TV of Mediabox. Bovendien zou een mogelijk probleem van die kant al opgelost moeten zijn door de Monteur..

Je kunt nieuw monteursbezoek nog vermijden, door zelf een andere Splitter te bestellen bij Ziggo.
Die komt gratis naar je toe. Dan bekijken hoe de zaken ervoor staan. Mocht dit niet positief zijn, dan alsnog een monteur laten langskomen. Zolang je dit binnen 28 dgn na de vorige monteur doet, kost dit niks anders dan zorgen dat er iemand thuis is, die in het probleem is ingewijd voor goed overleg met de Monteur..

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55229Posts
  • 3601Oplossingen
  • 13147Likes

@zekerzekerzeker Dat was de juiste stap om het probleem te traceren, eerst alles uitsluiten en alleen het modem aan het AOP.
Ik was deze stap even uit het oog verloren.

Goed dat @Dharios dit ook meteen probeerde en bevestigde dat de storingen weg waren.

Is dit de oude kabel ? @Dharios mocht een dergelijke later weer ergens in beeld komen.

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11125Posts
  • 810Oplossingen
  • 3451Likes

@Dharios

Er was inderdaad heel veel ruis aanwezig op je verbinding van het modem. 

Op dit moment ziet het er keurig uit. Heb je nu alleen de coaxkabel van het modem aangesloten op het eerste aansluitpunt?

Ik stuur je een andere (2-weg splitter toe) en ga er vanuit dat daarmee je problemen verholpen zijn.

 

@All,

Bedankt voor jullie hulp! Klasse!!

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi allen,

Ik heb voor nu inderdaad even alleen de coaxkabel op het modem aangesloten. Ik ervaar nu geen enkele problemen meer en de snelheid is weer naar behoren. Fijn dat we het probleem geïdentificeerd hebben!

Ik ga zodadelijk voor de verbinding naar de televisie een goede nieuwe coaxkabel halen met 4g-bescherming.

@Be rt yes, dit is inderdaad de oude kabel. 

@Serkan Ziggo Hartelijk dank! Ik zal een update plaatsen zodra ik ook de TV coaxkabel heb getest. 

Dank allen!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes

Eerst dit: heb je getest wat het effect was van het loshalen van de TV-aansluitkabel, zoals @zekerzekerzeker suggereerde? Daar laat je niks over weten.

Nog steeds geen antwoord op een behoorlijk essentiele vraag, dunkt me.

Dharios
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@hanh Dat zal ik zodadelijk even testen! Ik laat het je z.s.m. weten.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 55229Posts
  • 3601Oplossingen
  • 13147Likes
hanh wrote:

Eerst dit: heb je getest wat het effect was van het loshalen van de TV-aansluitkabel, zoals @zekerzekerzeker suggereerde? Daar laat je niks over weten.

Nog steeds geen antwoord op een behoorlijk essentiele vraag, dunkt me.

Er is getest zonder de TV aansluiting: 

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/enorm-trage-internetverbinding-wellicht-uitzonderl...

“Ik heb nu de groen-rode coax-kabel direct aangesloten op het AOP. De eerste resultaten lijken erg veelbelovend! Ik zie nu vrijwel geen Post-RS errors meer. Ik zal het gedurende de dag blijven monitoren.”

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes

De correctheid van mijn bijdrage hing af van de uitkomst van deze belangrijke test Zie:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/enorm-trage-internetverbinding-wellicht-uitzonderl...

Immers:

  • loshalen TV-kabel helpt wel = potentieel probleem eigen installatie.
  • loshalen helpt niet= absoluut probleem van de Splitter.

Ik meen dat onderzoek hiernaar van groot belang is. En kijk op dat dit niet meteen duidelijk was uit de reaktie van @zekerzekerzeker :

En kan je anders de coax kabel die naar de tv gaat loshalen? om uit te sluiten dat deze geen storing in je systeem brengt.

Ik haakte daarop in, omdat dit m.i een uitstekende suggestie is om het probleem te kunnen isoleren.

Die test werd niet uitgevoerd en we weten nu slechts: rechtstreeks op het AOP gaat het goed. Verder nog niets.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic