1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Dharios

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Enorm trage internetverbinding - wellicht uitzonderlijk veel post errors

Beste community,

Mijn setup thuis is als volgt: een Ziggo experiabox in de woonkamer die WiFi signaal uitzendt voor een appartement van circa 80m2. Vanuit de experiabox loopt er een lan-kabel naar een powerline adapter. In twee slaapkamers leiden twee andere powerline adapters naar twee desktop-pc.

De afgelopen paar maanden ervaar ik in mijn appartement een enorme vertraging van de internetverbinding. Ik heb een abonnement voor 250/25 Mbit/s, maar momenteel haal ik slechts circa 5-10 Mbit/s. Dit geldt voor het wifi signaal en het bekabelde netwerk. Zelfs wanneer ik mijn desktop-pc direct met de router verbindt via lan-kabel, dus zonder de powerline adapter.

We hebben meerdere malen contact gehad met de Ziggo klantenservice en vandaag is ook een monteur langs geweest. Het modem is van afstand doorgemeten, maar daar was niet heel bijzonders op te zien. De monteur heeft de muuraansluiting vernieuwd. Vlak na het aanzetten van de router gaat het nog goed, maar na ongeveer 30 minuten vertraagt de verbinding weer enorm.  

We kunnen eigenlijk niet goed meer gamen op ons netwerk. Ik ben ten einde raad. Weten jullie wellicht waar het aan ligt?

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Dharios
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@hanh Ah, jouw uitleg verheldert het voor mij. Het dus was niet nog precies uitgesloten of het aan de splitter lag of aan de coax-kabel naar de tv. 

Ik heb zojuist de splitter weer aangebracht en alleen de coax data kabel aangesloten op het modem (zie foto). 

Ik heb een speedtest gedaan en de internetsnelheid is goed! Hetzelfde als bij de coax data kabel direct op de AOP. Ook de fouten voor en na RS vertonen niet meer dezelfde kuren als waarmee het probleem ontstond (zie bijlage).

Dan lijkt mij het dus waarschijnlijk dat het probleem ligt bij de coax tv kabel. Is dat inderdaad de juiste conclusie?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes

Ja, goede conclusie. Dat is niet 100% zeker, maar het wijst inderdaad heel sterk in die richting. Het kan toch nog zijn dat het in de Splitter zit die dan de gebruikte Splits onvoldoende van elkaar gescheiden houdt.

Hou die Post errors in de gaten. Vlak na een Restart van de Connectbox kunnen het er nog weinig zijn. Ze mogen op geen enkel Downstream kanaal sterk opgelopen zijn na een paar uurtjes.

-------------------------------------------------------------

Wat kun je het beste gaan doen? Ik denk het volgende.

  • sluit de TV kabel nog eens aan en bekijk het resultaat;

De verwachting is dat je meteen weer problemen krijgt.

  • Zo ja: dan is de TV aansluiting nog eens extra de verdachte. Gek is wel dat je nergens last van hebt bij TV kijken. Als (of zodra) je een andere kabel hebt, dan die proberen.
  • Zo nee: dan snappen we het even niet, maar het kan zijn dat de Connector van de TV-kabel instabiel is en dat ie nu wat beter zit. Blijft dan een punt van aandacht.

Wat ik hoop is dat alles weer werkt, natuurlijk.

Wat je hoe dan ook kunt gaan doen, is een POA 01 tweeweg Splitter bestellen bij Ziggo. Zie plaatje boven.  EDIT: Serkan stuurt je hem toe, zag ik later in zijn volgende reaktie.

Aan die drieweg Splitter heb je toch niks. De ongebruikte FM-Radio Split wordt zinloos omdat FM-Radio van de kabel afgaat. Is het niet dit jaar dan in 2021.
Je kunt bovendien een coax-kabel gratis krijgen. Welke lengtes beschikbaar zijn, weet ik niet precies.

Een Monteur bestellen is m.i nu even nog niet aan de orde. Je bent nu toch ‘leuk’ bezig.

Dat is het. Hoor graag je verdere ervaringen.

 

 

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 12005Posts
  • 915Oplossingen
  • 4655Likes

Wat je hoe dan ook kunt doen, is een POA 01 tweeweg Splitter bestellen bij Ziggo. Zie plaatje boven

@hanh

Ik stuur je een andere (2-weg splitter toe) en ga er vanuit dat daarmee je problemen verholpen zijn.

Voor de rest m'n complimenten voor het feit dat jullie @Dharios zo goed hebben geholpen!