Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Enorm trage internetverbinding - wellicht uitzonderlijk veel post errors
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Beste community,
Mijn setup thuis is als volgt: een Ziggo experiabox in de woonkamer die WiFi signaal uitzendt voor een appartement van circa 80m2. Vanuit de experiabox loopt er een lan-kabel naar een powerline adapter. In twee slaapkamers leiden twee andere powerline adapters naar twee desktop-pc.
De afgelopen paar maanden ervaar ik in mijn appartement een enorme vertraging van de internetverbinding. Ik heb een abonnement voor 250/25 Mbit/s, maar momenteel haal ik slechts circa 5-10 Mbit/s. Dit geldt voor het wifi signaal en het bekabelde netwerk. Zelfs wanneer ik mijn desktop-pc direct met de router verbindt via lan-kabel, dus zonder de powerline adapter.
We hebben meerdere malen contact gehad met de Ziggo klantenservice en vandaag is ook een monteur langs geweest. Het modem is van afstand doorgemeten, maar daar was niet heel bijzonders op te zien. De monteur heeft de muuraansluiting vernieuwd. Vlak na het aanzetten van de router gaat het nog goed, maar na ongeveer 30 minuten vertraagt de verbinding weer enorm.
We kunnen eigenlijk niet goed meer gamen op ons netwerk. Ik ben ten einde raad. Weten jullie wellicht waar het aan ligt?
Ah, foutje! Het is inderdaad een witte Ziggo Connect box.
De monteur heeft vandaag wel een nieuw plaatje geïnstalleerd op de plek waar Ziggo ons huis binnenkomt.
Bij deze de foto's van de huidige situatie. We hebben geen splitters of versterkers aangesloten. De kabel met het rode randje gaat direct de Ziggo Connect box in.
Ik zie hier een hele berg Fouten na RS en een berg ruis.
Dat kan komen door 3 dingen, of er is iets met de splitter of er is iets buiten in de bekabeling of straatkast of het witte kapje zit te ver over de splitter en kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.
Het makkelijkste eerst, kun je dat witte kapje van de splitter halen en de splitter zo diep mogelijk in de wandcontactdoos duwen?
Dat is nog steeds niet goed, hier moet goed naar gekeken worden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, nu wat eerder.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Ik heb nu de groen-rode coax-kabel direct aangesloten op het AOP. De eerste resultaten lijken erg veelbelovend! Ik zie nu vrijwel geen Post-RS errors meer. Ik zal het gedurende de dag blijven monitoren.
Nu is het natuurlijk niet ideaal dat we geen Coax aansluiting naar de tv hebben. Zou echter de aanschaf/aanvraag bij Ziggo van coax kabels met afscherming van 4G zin hebben?
Ik hoop dat het goed blijft gaan, maar dat lijkt me wel.
Het is nu inderdaad zaak een goede coax kabel voor de tv te kopen.
En juist de 4G afscherming heeft dan zin omdat je hier een perfect voorbeeld van deze instraling hebt 😉 .
Wil je het nog mooier doen (er van uit gaande dat je 1 tv hebt ) is een poa 2 weg splitter gebruiken ipv de poa 3 weg splitter, zodat de radio aansluiting niet onnodig open ligt.
Eerst dit: heb je getest wat het effect was van het loshalen van de TV-aansluitkabel, zoals @zekerzekerzeker suggeereerde. Daar laat je niks over weten.
En kan je anders de coax kabel die naar de tv gaat loshalen? om uit te sluiten dat deze geen storing in je systeem brengt.
Mijn uitgangspunt is nu verder dat het loshalen van de TV kabel getest is, dat dit niets hielp en vervolgens de succesvolle test is gedaan met de Modem/Router rechtstreeks op het AOP..
We hebben meerdere malen contact gehad met de Ziggo klantenservice en vandaag is ook een monteur langs geweest. Het modem is van afstand doorgemeten, maar daar was niet heel bijzonders op te zien. De monteur heeft de muuraansluiting vernieuwd. Vlak na het aanzetten van de router gaat het nog goed, maar na ongeveer 30 minuten vertraagt de verbinding weer enorm.
We kunnen vaststellen dat het uitgevoerde werk geen goed resultaat heeft opgeleverd. Omdat er 28 dgn garantie is, kun je ervoor kiezen opnieuw een Monteur te laten langskomen om de zaak wel in orde te maken. Dit Topic is een goede referentie om aan te tonen dat de zaken nog niet goed lopen.
Het zit er dik in dat je huidige 3-weg Splitter niet in orde is en dus vervangen moet worden. Ik veronderstel dat je eigen coax-kabels nog goed genoeg zijn, anders had je wel iets te melden gehad over slechte ontvangst op TV of Mediabox. Bovendien zou een mogelijk probleem van die kant al opgelost moeten zijn door de Monteur..
Je kunt nieuw monteursbezoek nog vermijden, door zelf een andere Splitter te bestellen bij Ziggo. Die komt gratis naar je toe. Dan bekijken hoe de zaken ervoor staan. Mocht dit niet positief zijn, dan alsnog een monteur laten langskomen. Zolang je dit binnen 28 dgn na de vorige monteur doet, kost dit niks anders dan zorgen dat er iemand thuis is, die in het probleem is ingewijd voor goed overleg met de Monteur..
@zekerzekerzeker Dat was de juiste stap om het probleem te traceren, eerst alles uitsluiten en alleen het modem aan het AOP. Ik was deze stap even uit het oog verloren.
Goed dat @Dharios dit ook meteen probeerde en bevestigde dat de storingen weg waren.
Is dit de oude kabel ? @Dharios mocht een dergelijke later weer ergens in beeld komen.
Ik heb voor nu inderdaad even alleen de coaxkabel op het modem aangesloten. Ik ervaar nu geen enkele problemen meer en de snelheid is weer naar behoren. Fijn dat we het probleem geïdentificeerd hebben!
Ik ga zodadelijk voor de verbinding naar de televisie een goede nieuwe coaxkabel halen met 4g-bescherming.
Eerst dit: heb je getest wat het effect was van het loshalen van de TV-aansluitkabel, zoals @zekerzekerzeker suggereerde? Daar laat je niks over weten.
Nog steeds geen antwoord op een behoorlijk essentiele vraag, dunkt me.
Eerst dit: heb je getest wat het effect was van het loshalen van de TV-aansluitkabel, zoals @zekerzekerzeker suggereerde? Daar laat je niks over weten.
Nog steeds geen antwoord op een behoorlijk essentiele vraag, dunkt me.
“Ik heb nu de groen-rode coax-kabel direct aangesloten op het AOP. De eerste resultaten lijken erg veelbelovend! Ik zie nu vrijwel geen Post-RS errors meer. Ik zal het gedurende de dag blijven monitoren.”
Geniet jij van de Ziggo GO TV app via Android TV, Google TV, Apple TV 4K
of Fire TV? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken. Vanaf 14 februari
testen we namelijk of de hogere resolutie 1080p goed werk...