1
Vraag
2
Reageer en help mee
Tryamour

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Emailsectie van overkoepelend programma werkt niet op Ziggo thuisnetwerk

Ik werk op het moment thuis en werk in een programma, ASSU, waar binnen ik ook email verwerk. 

Alle onderdelen van ASSU werken overal naar behoren, behalve dit gedeelte m.b.t. de email. Dit deel opent niet wanneer ik thuis met mijn Ziggo netwerk verbonden ben. Dit gedeelte m.b.t. de email werkt wel wanneer ik met het netwerk op kantoor verbonden ben, en wanneer ik met het netwerk van de buren (Tele2) verbonden ben. Collega's van mij hebben hier ook geen problemen mee wanneer zij thuis werken. Het is dus een netwerk-gerelateerd probleem.

Alle andere programma's incl. Outlook en het andere programma waarbinnen we vroeger op het werk werkten (incl. het emailgedeelte daarvan) werken wel naar behoren.

Ik heb inmiddels contact  gehad met Tom, Esmee en Jirmeeja van de klantenservice welke mij uiteindelijk naar hier hebben doorverwezen. Ik zie graag een oplossing tegemoet. Alvast bedankt!

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke foutmelding krijg je te zien?

Tryamour
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan gewoon het programma opstarten en er gewoon in werken, maar moet dan apart de assu mailbox openen om de mail in te laden. Echter blijft het dan vasthangen op het 'zandlopertje' en opent er helemaal niets. 

Van de systeembeheerder en ict afdeling van assu kreeg ik te horen dat t mogelijk iets te maken zou hebben met een poort? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zal de ICT afdeling van ASSU wel moeten aangeven welke poort ze bedoelen en met welk protocol.

Ik kan er op het internet niets over vinden, dan wordt een advies heel lastig.

 

Het enige wat ik nog kan bedenken is onderstaande instellingen op de volgende wijze instellen:

 

(Even voor de volledigheid, zie je in je modem ook Poort-forwarding staan, zoals in onderstaande schermafbeelding?)

 

Bert_0-1627916720906.png

 

Tryamour
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor uw reactie. Ik heb verder geen informatie gekregen over welke poort en/of bijbehorend protocol het om zou gaan. Ik kreeg zelf het idee dat de ICT afdeling van ASSU zelf ook niet over deze informatie beschikt en ervan uit ging dat deze kennis bij Ziggo zou liggen. Ik heb hier allemaal niet zoveel verstand van om heel eerlijk te zijn. Ik heb uw advies opgevolgd; deze instellingen stonden reeds zo ingesteld en ik zie ook poort-forwarding staan, zoals te zien op de bijgevoegde printscreen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Maakt het mailgedeelte misschien gebruik van poort 25 om te willen verzenden (dat zou echt niet moeten anno 2021). Ziggo blokkeert poort 25 uitgaand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tryamour "Ik kreeg zelf het idee dat de ICT afdeling van ASSU zelf ook niet over deze informatie beschikt en ervan uit ging dat deze kennis bij Ziggo zou liggen."

 

Ziggo kan niet weten hoe ASSU zijn uitgaande mail heeft ingesteld, dit kan op allerlei manieren uitgevoerd worden via dergelijke programma's.

 

De ICT afdeling van Assu moet heel goed weten hoe hun eigen mail instellingen staan, zij hebben het hele programma  zelf ingesteld.

 

@efok Ik zie dat ASSU via Outlook365.com exchange werkt.

ik heb geen idee wat dan bij Ziggo dit kan blokken.

 

AssuMailbox: de eerste keer in de mailbox (wizard) (aiautomatisering.nl)

 

@Jonathan-458 Heeft mogelijk een idee.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede middag @Tryamour,

 

Kunt u wel uw Microsoft 365 online omgeving bereiken vanaf uit Office 365 Login | Microsoft Office?

 

Zonder foutcode wordt het zeer moeilijk troubleshooten.

 

Het handigste lijkt mij een ticket te openen bij ASSU of IT afdeling zodat zij binnen het log kunnen achter halen op wat deze blijft haken, het lijkt momenteel op een IP blockade of iets in die trant, werkt het op een ander adres met Ziggo wel?

 

MVG

Tryamour
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reacties.

Ja, ik kan wel mijn Microsoft 365 online omgeving bereiken via de link. Het is echt alleen het email gedeelte van ASSU dat niet opent. Ik weet niet of het op een ander adres met Ziggo wel werkt helaas, maar van wat ik van ASSU had begrepen is het een uniek probleem dat zich uitsluitend bij mij voordoet, en dus bij mij ook uitsluitend op mijn thuis netwerk.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Tryamour ASSU geeft aan dat het een uniek probleem is. Hebben zij dit intern uitgezet? 

 

 

Ik kan helaas dit probleem ook niet voor je oplossen, wie weet dat iemand anders nog iets weet. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic