1
Vraag
2
Reacties
Wim1940

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Emails worden verplaatst naar prullenbak

Hallo Community,

Ik probeer voor mijn opa het volgende probleem op te lossen en ik hoop dat jullie mij hier misschien mee zouden kunnen helpen.

Mails worden na een bepaalde periode automatisch naar zijn prullenbak verplaatst. Hij maakt gebruik van zijn ziggo mail op zijn telefoon(samsung), ipad en computer(thunderbird). Hij is met dit probleem naar de apple store geweest, hier hebben ze zijn ipad en telefoon helemaal doorzocht en niks kunnen vinden wat dit probleem kan veroorzaken. Wel gaven ze aan dat het probleem waarschijnlijk bij ziggo ligt en dachten ze dat het misschien lag aan de IMAP/POP instellingen op de computer of bij ziggo. Bij POP wordt namelijk niet gesynchroniseerd, maar worden de verwerkte mails van de server verwijderd. Alleen zouden ze volgens mij dan helemaal weg moeten zijn en niet in de prullenbak.

Maar goed, ik heb toch voor de zekerheid deze instellingen gecontrolleerd en op alle mogelijke plekken is IMAP ingesteld. Hier zit het probleem dus niet. 

Ook heb ik een aantal community vragen voorbij zien komen, maar deze komen steeds weer terug op het IMAP/POP verhaal. 

De instelling die automatisch mails naar de prullenbak verplaatst na een aantal dagen staat overigens ook op alle apparaten uit. 🙂

Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier misschien een idee heeft wat ik verder nog zou kunnen proberen. Ik zit nu namelijk op het punt dat mijn kennis over emailinstellingen een beetje ophoud.

Alvast bedankt,

Jimmy

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HBO Fan

Level 9
Expert
  • 244Posts
  • 6Oplossingen
  • 140Likes

Gebruik thunderbird een aantal dagen niet, blijven de mails staan? Ja: probleem in thunderbird, Nee: herhaling met een device. Je moet gaan uitsluiten, imap is op alle devices gelijk, dus zoeken naar welk programma het veroorzaakt... Geen? Probleem op server niveau, of toch nog ergens een device in gebruik 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5659Posts
  • 596Oplossingen
  • 3063Likes

Hey @Wim1940 en welkom hier! 

Wat hebben jullie al een hoop uitgesloten! Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment vastloopt en het is goed dat je hier aanklopt. Wat ik je zou aanraden is om de instellingen te controleren via webmail. Je gaat dan naar Instellingen (rechts bovenin) -> Email -> Filterregels en checkt of hier een filterregel aan staat. 

@Dave! weet hier ook een hoop van dus hij heeft vast nog meer tips 😄 

Wim1940
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Mariska ,

Heel erg bedankt voor uw reactie. Ik heb de filterregels gecheckt, maar deze staan niet aan.

Screenshot_20210606-225848_Chrome.jpg

Hopen dat dave misschien nog tips heeft.

HBO Fan

Level 9
Expert
  • 244Posts
  • 6Oplossingen
  • 140Likes

Gebruik thunderbird een aantal dagen niet, blijven de mails staan? Ja: probleem in thunderbird, Nee: herhaling met een device. Je moet gaan uitsluiten, imap is op alle devices gelijk, dus zoeken naar welk programma het veroorzaakt... Geen? Probleem op server niveau, of toch nog ergens een device in gebruik 

Wim1940
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als in gewoon niet openen of moet ik het emailaccount helemaal verwijderen uit Thunderbird?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 17011Posts
  • 1300Oplossingen
  • 5919Likes

@Wim1940 Als alles via Ziggo Webmail goed werkt en daar geen filterregels actief zijn, dan raad ik aan zaken uit te gaan sluiten zoals @HBO Fan aangeeft. Je kan hiervoor de instellingen van het e-mail programma nalopen eventueel met  behulp van dit online stappenplan. Lost dit het ook niet op dan kun je het e-mailaccount nog eens volledig opnieuw instellen. Let op: maak dan van te voren wel een back-up van alle belangrijke e-mails. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic