Hallo Community,
Ik probeer voor mijn opa het volgende probleem op te lossen en ik hoop dat jullie mij hier misschien mee zouden kunnen helpen.
Mails worden na een bepaalde periode automatisch naar zijn prullenbak verplaatst. Hij maakt gebruik van zijn ziggo mail op zijn telefoon(samsung), ipad en computer(thunderbird). Hij is met dit probleem naar de apple store geweest, hier hebben ze zijn ipad en telefoon helemaal doorzocht en niks kunnen vinden wat dit probleem kan veroorzaken. Wel gaven ze aan dat het probleem waarschijnlijk bij ziggo ligt en dachten ze dat het misschien lag aan de IMAP/POP instellingen op de computer of bij ziggo. Bij POP wordt namelijk niet gesynchroniseerd, maar worden de verwerkte mails van de server verwijderd. Alleen zouden ze volgens mij dan helemaal weg moeten zijn en niet in de prullenbak.
Maar goed, ik heb toch voor de zekerheid deze instellingen gecontrolleerd en op alle mogelijke plekken is IMAP ingesteld. Hier zit het probleem dus niet.
Ook heb ik een aantal community vragen voorbij zien komen, maar deze komen steeds weer terug op het IMAP/POP verhaal.
De instelling die automatisch mails naar de prullenbak verplaatst na een aantal dagen staat overigens ook op alle apparaten uit. 🙂
Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier misschien een idee heeft wat ik verder nog zou kunnen proberen. Ik zit nu namelijk op het punt dat mijn kennis over emailinstellingen een beetje ophoud.
Alvast bedankt,
Jimmy