"Op mijn laptop (met POP3 instelling) stonden al die mailtjes er nog wel!!"
Waarschijnlijk is het probleem ontstaan door gebruik van de combinatie Pop3 en imap. Juist omdat je op die ene laptop wel nog alle mailtjes hebt.
Wat Steefb zegt dat klopt, je kunt met pop3 de optie kiezen "kopie van berichten op de server achter laten".
Echter standaard wordt daar een periode aan gekoppeld, hopelijk had je die uitgevinkt. Hoe dan ook als pop3 zich verslikt kan het zijn dat alsnog alle mails van de server gekieperd worden.
En dan krijg je een situatie zoals je deze nu hebt. Wel de mails op de laptop met pop3 maar niet meer op de laptop met imap. Ik geloof daarom ook niet dat er een hack is geweest.
Hoe nu oplossen?
Zoals je deed, pop3 account verwijderen en nieuw account met imap maken op die laptop. Echter beter was vermoedelijk geweest om eerst een imap account te maken.
De vraag is nu, heb je wel nog die mails nog altijd op je laptop staan waar je pop3 account op aanwezig was?
Zoja, dan is het eenvoudig op te lossen.
Selecteer al die mails, en verplaatst ze dan naar de inbox van je account met imap. Dan worden ze vanzelf weer naar de server gestuurd en kun je ze dus ook weer op de desktop zien.
Tip: Ook de mailservers van Ziggo geven -geen- garantie. Er kan altijd iets gebeuren, bijv. een storing, waardoor mails van de server verdwijnen en dan is het einde oefening. Je bent zelf verantwoordelijk voor een backup.
Hiervoor kun je het gratis programma Mailstore Home gebruiken. Ideaal om je mail te backuppen naar bijv. externe harde schijf of usb stick, men kan het uiteindelijk zelfs op CD branden.
Bijkomende handigheid is dat het een soort database is zodat je altijd nog in die mails kunt zoeken. Verder is het ook mogelijk om indien nodig mails weer terug in je mailprogramma te zetten.