Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste Allen,
Onlangs zijn er opeens honderden emails uit mijn (IMAP) Verzonden Items verdwenen en kan deze nergens terugvinden. Ik heb ze niet zelf gearchiveerd of verwijderd. Het betref alle emails die ik afgelopen jaren verzonden heb. Alleen de verzonden emails van de laatste vier weken staan nog in de map.
Heeft iemand soortgelijke ervaring, weet iemand de oorzaak en een oplossing hoe de emails weer terug te toveren? Heb hier reeds met Ziggo contact over gehad, maar heeft helaas niet geleid tot een oplossing.
Waar zie je dat?
In webmail? Nee, kijk daar eens.
In een mailprogramma, welk mailprogramma en op welke systeemsoftware?
Hoi Bert,
Dank voor je reactie. Heb mijn webmail al gecheckt, daar zie ik ze ook niet staan.
Ik gebruik Outlook 2013 en Windows 10.
Gebruik je in Outlook POP of IMAP?
ik gebruik IMAP
Dan is weg, helaas weg.
Oorzaak, geen idee.
Geen backup gemaakt?
Ik heb een soortgelijk probleem, sinds een paar weken zijn alle verzonden mails uit 2018, 2019 en 2020 verdwenen uit de map verzonden items, en van 2021 en 2022 waren er nog maar een paar over. De mails uit 2017 en 2016 zijn er allemaal nog wel. Ik kreeg van een Ziggomedewerker het advies om mijn e-mail op te schonen, d.w.z. de oude mails zoveel mogelijk te verwijderen. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar de verdwenen mails lijken definitief weg te zijn. Ik zit erover te denken een ander e-mailprogramma te gaan gebruiken…
@Mascha Welk email programma gebruik je nu?
Is dat met IMAP of POP?
@Mascha @FrenkieQenQ Als er mails zomaar verdwijnen is de kans dat de mail gehackt is ook groot, dit blijkt de grootste oorzaak te zijn.
Wijzig in ieder geval je 1. Mijn Ziggo wachtwoord en 2. je mailadres wachtwoord in Mijn Ziggo voor de zekerheid.
Bedankt! Ik heb inmiddels mijn wachtwoord voor de e-mail gewijzigd, sinds een paar dagen. Het wachtwoord voor Mijn ziggo nog niet.
Ik gebruik MS Outlook 2013 en Windows 10, en mijn mail staat ook op de iPhone en iPad.
Ja, ik heb mijn wachtwoord voor de mail gewijzigd, en ook het wachtwoord voor Mijn Ziggo. De laatste mails die ik heb verzonden, dus eind mei en begin juni, blijven nu allemaal wel bewaard. Ik heb het nog overlegd met een computerexpert in mijn familie, en het lijkt toch het meest waarschijnlijk te zijn dat mijn mail niet gehackt is, maar dat Ziggo mails verwijderd heeft van de server om ruimte te scheppen. Ik heb nu zelf voor de zekerheid ook maar flink wat oude mails verwijderd uit de Sent mails, uit 2016 en 2017 (vreemd genoeg stonden die er nog wel, de mails van 2018 t/m 2020 waren verdwenen, en van 2021 en 2022 waren er dus nog maar een paar). Ik hoop in ieder geval dat het probleem nu opgelost is!
Heel goed dat je beide wachtwoorden gewijzigd hebt en dat het nu weer beter gaat met de mails die je wilt bewaren! Hou het goed in de gaten. Als het toch weer niet goed gaat, dan kan je altijd weer een berichtje sturen!
In plaats van een nieuw topic te beginnen sluit ik mij hier aan. Mijn verzonden mail van voor 13 juni is compleet verdwenen. Zowel van Webmail als van Outlook op mijn laptop... hoe kan dat dan? Er zitten heel veel belangrijke mails tussen en ze zijn voor mijn gevoel "zomaar" weg...
Ik zit ook bij lange na niet aan mijn email quota (1,898 GB van 5 GB)
@Lassy goed dat je even aanhaakt. En als mails verdwijnen is dat natuurlijk altijd vervelend!
Je hebt niet recent een e-mail of bericht van ons gekregen met één of andere melding, verzoek of mededeling?
Hierboven staan als eerste al wat handige tips en check's. Heb je dat nagelopen? Hebben anders @W.Schram en/of @Dave! nog tips en adviezen?
Jacob als je via POP een mail account aanmaak kan je instellen hoelang een copy mail bewaren op de server instellen. Kan dit ook via IMAP instellen kan dit nergens vinden als ik via de brouwers inlog?
Volgens mij als je opeens weer ergens hetzelfde account ga installeren wordt volgens mij standaard oude mails weggegooid. Hoe dit allemaal achter de schermen ingesteld staat is voor mij erg onduidelijk, daarom kies ik nog steeds voor POP instelling.
@Jacob voor de instelling weet ik wel wat maar echte betere werk is Bert mede Team lid en andere beter, voor MacOS, iPadOS en IOS programma Mail weet ik wel alles van, Outllook andere helaas niet, instellen maar technische niet. Denk geef het even aan. De Expertise lijst moet ik even veranderen. 😉
@Jacob Nee, geen mail oid ontvangen (wat voor bericht zou dat dan moeten zijn?). Verder zijn er sinds jaar en dag geen instellingen veranderd. Alles liep gewoon perfect via IMAP...
Ik ga eens de hulp van onze @Bert inroepen in de hoop dat hij nog tips en trucs voor jullie paraat heeft.
@Renata Ik kan niet meer toevoegen dat dat ik in eerdere berichten heb geschreven:
IMAP ?
"Dan is weg, helaas weg.
Oorzaak, geen idee.
Geen backup gemaakt?"
"Als er mails zomaar verdwijnen is de kans dat de mail gehackt is groot, dit blijkt na onderzoek in vrijwel alle gevallen de grootste oorzaak te zijn.
Wijzig in ieder geval je 1. Mijn Ziggo wachtwoord en 2. je mailadres wachtwoord in Mijn Ziggo voor de zekerheid."
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...