FrenkieQenQ

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Emails verdwenen in map Verzonden items

Beste Allen,

 

Onlangs zijn er opeens honderden emails uit mijn (IMAP) Verzonden Items verdwenen en kan deze nergens terugvinden. Ik heb ze niet zelf gearchiveerd of verwijderd. Het betref alle emails die ik afgelopen jaren verzonden heb. Alleen de verzonden emails van de laatste  vier weken staan nog in de map.

 

Heeft iemand soortgelijke ervaring, weet iemand de oorzaak en een oplossing hoe de emails weer terug te toveren? Heb hier reeds met Ziggo contact over gehad, maar heeft helaas niet  geleid tot een oplossing.

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Waar zie je dat?

In webmail? Nee, kijk daar eens.

In een mailprogramma, welk mailprogramma en op welke systeemsoftware?

FrenkieQenQ
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

 

Dank voor je reactie. Heb mijn webmail al gecheckt, daar zie ik ze ook niet staan.

Ik gebruik Outlook 2013 en Windows 10.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Gebruik je in Outlook POP of IMAP?

FrenkieQenQ
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik gebruik IMAP

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dan is weg, helaas weg.

Oorzaak, geen idee.

Geen backup gemaakt?

Mascha

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een soortgelijk probleem, sinds een paar weken zijn alle verzonden mails uit 2018, 2019 en 2020 verdwenen uit de map verzonden items, en van 2021 en 2022 waren er nog maar een paar over. De mails uit 2017 en 2016 zijn er allemaal nog wel. Ik kreeg van een Ziggomedewerker het advies om mijn e-mail op te schonen, d.w.z. de oude mails zoveel mogelijk te verwijderen. Dat heb ik inmiddels gedaan, maar de verdwenen mails lijken definitief weg te zijn. Ik zit erover te denken een ander e-mailprogramma te gaan gebruiken…

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Mascha Welk email programma gebruik je nu?

Is dat met IMAP of POP?

 

@Mascha @FrenkieQenQ Als er mails zomaar verdwijnen is de kans dat de mail gehackt is ook groot, dit blijkt de grootste oorzaak te zijn.

 

Wijzig in ieder geval je 1. Mijn Ziggo wachtwoord en 2. je mailadres wachtwoord in Mijn Ziggo voor de zekerheid.

Mascha

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt! Ik heb inmiddels mijn wachtwoord voor de e-mail gewijzigd, sinds een paar dagen. Het wachtwoord voor Mijn ziggo nog niet.

Ik gebruik MS Outlook 2013 en Windows 10, en mijn mail staat ook op de iPhone en iPad. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Mascha! Super dat @Bert er zo snel bij is. Heb je het wachtwoord voor MijnZiggo ondertussen ook al gewijzigd? En hoe gaat het nu met de mail? 

Mascha

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, ik heb mijn wachtwoord voor de mail gewijzigd, en ook het wachtwoord voor Mijn Ziggo. De laatste mails die ik heb verzonden, dus eind mei en begin juni, blijven nu allemaal wel bewaard. Ik heb het nog overlegd met een computerexpert in mijn familie, en het lijkt toch het meest waarschijnlijk te zijn dat mijn mail niet gehackt is, maar dat Ziggo mails verwijderd heeft van de server om ruimte te scheppen. Ik heb nu zelf voor de zekerheid ook maar flink wat oude mails verwijderd uit de Sent mails, uit 2016 en 2017 (vreemd genoeg stonden die er nog wel, de mails van 2018 t/m 2020 waren verdwenen, en van 2021 en 2022 waren er dus nog maar een paar). Ik hoop in ieder geval dat het probleem nu opgelost is!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Heel goed dat je beide wachtwoorden gewijzigd hebt en dat het nu weer beter gaat met de mails die je wilt bewaren! Hou het goed in de gaten. Als het toch weer niet goed gaat, dan kan je altijd weer een berichtje sturen! 

Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes

In plaats van een nieuw topic te beginnen sluit ik mij hier aan. Mijn verzonden mail van voor 13 juni is compleet verdwenen. Zowel van Webmail als van Outlook op mijn laptop... hoe kan dat dan? Er zitten heel veel belangrijke mails tussen en ze zijn voor mijn gevoel "zomaar" weg...

 

Ik zit ook bij lange na niet aan mijn email quota (1,898 GB van 5 GB)

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Lassy goed dat je even aanhaakt. En als mails verdwijnen is dat natuurlijk altijd vervelend!

Je hebt niet recent een e-mail of bericht van ons gekregen met één of andere melding, verzoek of mededeling?

Hierboven staan als eerste al wat handige tips en check's. Heb je dat nagelopen? Hebben anders @W.Schram en/of @Dave! nog tips en adviezen? 

 

W.Schram

Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Jacob als je via POP een mail account aanmaak kan je instellen hoelang een copy mail bewaren op de server instellen. Kan dit ook via IMAP instellen kan dit nergens vinden als ik via de brouwers inlog?

Volgens mij als je opeens weer ergens hetzelfde account ga installeren wordt volgens mij standaard oude mails weggegooid. Hoe dit allemaal achter de schermen ingesteld staat is voor mij erg onduidelijk, daarom kies ik nog steeds voor POP instelling.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Jacob  voor de instelling weet ik wel wat maar echte betere werk is Bert mede Team lid en andere beter, voor MacOS, iPadOS en IOS programma Mail weet ik wel alles van, Outllook andere helaas niet, instellen maar technische niet. Denk geef het even aan. De Expertise lijst moet ik even veranderen. 😉

Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes

@Jacob Nee, geen mail oid ontvangen (wat voor bericht zou dat dan moeten zijn?). Verder zijn er sinds jaar en dag geen instellingen veranderd. Alles liep gewoon perfect via IMAP...

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ik ga eens de hulp van onze @Bert inroepen in de hoop dat hij nog tips en trucs voor jullie paraat heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Renata Ik kan niet meer toevoegen dat dat ik in eerdere berichten heb geschreven:

 

IMAP ?

 

"Dan is weg, helaas weg.

Oorzaak, geen idee.

Geen backup gemaakt?"

 

"Als er mails zomaar verdwijnen is de kans dat de mail gehackt is groot, dit blijkt na onderzoek in vrijwel alle gevallen de grootste oorzaak te zijn.

Wijzig in ieder geval je 1. Mijn Ziggo wachtwoord en 2. je mailadres wachtwoord in Mijn Ziggo voor de zekerheid."

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemorgen @Lassy, ik ben erg benieuwd of de tips van @Bert ook geholpen hebben? Heb je een kleine update voor ons?

Uitgelicht topic