1
Vraag
2
Reacties
dmathieu

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Emails kwijt uit Postvak in

Ik ben emails kwijt die in mijn Postvak in staan. Ik zocht vandaag een mail van augustus, maar kwam erachter dat de mails in mijn postvak niet verder terug gaan dan 5 september. (het is vandaag 20 oktober). Ik snap hier helemaal niks van en raak zo informatie kwijt, waarvan ik denk dat ze veilig in mijn mailbox zitten. 

Hoe komt dit en nog belangrijker: hoe los ik dit op?

Het gaat om mijn ziggo mail. Ik open deze af en toe via outlook op mijn computer en dagelijks via de mail app op mijn telefoon (android) en op de iphone van mijn man. Allemaal ingesteld als IMAP. Net ook geopend in browser met ziggo webmail. Ook daar zijn de mails weg.

En de prullenbak wordt zelfs maar een week gesynchroniseerd.

Bij synchronisatie-instellingen zie ik niet dat ik hier iets voor kan instellen. 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik geen mails meer kwijt raak.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het lijkt of er mail wordt opgehaald met POP, met de opdracht om nog 30 dagen een kopie te laten staan.

Weet je zeker dat jij het niet bent, dan kan het ook een ander zijn.

Wijzig dan voor de zekerheid je Mijn Ziggo wachtwoord en in Mijn Ziggo onder Producten en Internet het wachtwoord van dit emailadres.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Staan de mails nog wel in de webmail Ziggo Mail? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

 

Zo ja, er zijn instellingen in de verschillende mailprogramma's om meer dan een aantal weken de mail terug te kijken, b.v. in Windows Mail heet dit: E-mail downloaden van: (Keuzemogelijkheden) De afgelopen week / maand / 3 maanden / Elk gewenst moment.

 

Zo nee, dan haalt toch een eigen apparaat de mail op of geeft een opdracht om de mail te verwijderen na een bepaalde periode.

 

Of een ander apparaat buiten je eigen apparatuur de mail op.

Wijzig in dat geval het wachtwoord van Mijn Ziggo en van het emailadres onder Producten => Internet in Mijn Ziggo.

Geronimo1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In Ziggo Mail staan bij mij ook alleen de mails van de afgelopen 30 dagen. Waar kun je dit instellen ?

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

Ik heb niks aan mijn instellingen gewijzigd en ik kijk nu terug tot 21-01-2021

In de instellingen kan ik geen tijdslimiet voor het bewaren vinden.
Ik weet dat als er te veel mail (groote) in staat dat ziggo het mag verwijderen tot 12 maanden.

Geronimo1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zal ik t maar es aan de officiële helpdesk van ziggo vragen

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Geronimo1 , dit lijkt me geen probleem van Ziggo in eerste instantie. Dus ik zou zeker hier de oplossing verwachten. Hoewel ik ook zo snel de oplossing niet weet, lijkt het me toch een instelling in je mail programma.

Geronimo1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

misschien weet de helpdesk van Ziggo het ook, het is namelijk ook in de webmail van ziggo

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

in de webmail scroll je dan helemaal naar beneden.
Even wachten en je kunt weer verder scrollen.

Daar zit wel een vertraging in.

Geronimo1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik wacht maar kan niet verder scrollen dan 19 september

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Het lijkt of er mail wordt opgehaald met POP, met de opdracht om nog 30 dagen een kopie te laten staan.

Weet je zeker dat jij het niet bent, dan kan het ook een ander zijn.

Wijzig dan voor de zekerheid je Mijn Ziggo wachtwoord en in Mijn Ziggo onder Producten en Internet het wachtwoord van dit emailadres.

dmathieu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nee, in de webmail staan ze ook niet meer.

ik heb nog niet gevonden op welk apparaat dan staat dat de mails worden verwijderd. snap er niks van.

dmathieu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

die heb ik gebeld en wisten het niet. ze verwezen me naar deze community.

dmathieu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik kan het in outlook niet vinden... op m'n telefoon staat het in ieder geval goed (synchronisatieperiode e-mail staat op altijd) 

dmathieu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nee, die verwijzen me naar deze community. het gekke is dat ik meerdere mailadressen heb van ziggo en dat het probleem alleen bij 1 mailadres is

dmathieu
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dat zal ik dan in ieder geval doen. hoop dat dat helpt. het gekke is dat ik meerdere mailadressen heb van ziggo en dat het probleem alleen bij 1 mailadres is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic