1
Vraag
2
Reacties
PietBoek

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Emailinstellingen Outlook en Outlook 365

Ik help iemand met het opnieuw instellingen van zijn email in Outlook. De bestaande instelling werkte tot half april prima. Ook de browserversie (online dus) van Office 365 geeft hetzelfde probleem: geen mail ophalen.

Offline heb ik het account verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hielp niet, de instelling werden niet geaccepteerd door de Ziggoservers. Terwijl dit gemakkelijk zou moeten werken. Heb alle instellingen gecontroleerd en ze kloppen. Het vreemde is dat het emailadres van partner van deze persoon ook een Ziggo emailadres heeft die zonder problemen werkt. 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@PietBoek 

Wellicht kan deze pagina help bieden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/

 

En op https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet eventueel het wachtwoord opnieuw instellen van het desbetreffende email adres.

Bekijk in context

PietBoek
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert, bedankt voor je bericht. Het is inmiddels opgelost, er is een nieuw wachtwoord aangemaakt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@PietBoek 

Wellicht kan deze pagina help bieden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/

 

En op https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet eventueel het wachtwoord opnieuw instellen van het desbetreffende email adres.

PietBoek
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Karel, bedankt voor de tip, ga het proberen. Ik laat weten of dit de oplossing is.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als je in Outlook IMAP gebruikt is het makkelijks door alleen het emailadres en het wachtwoord in te vullen, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.

PietBoek
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert, bedankt voor je bericht. Het is inmiddels opgelost, er is een nieuw wachtwoord aangemaakt.

crb

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag,

 

Waarom zou het aanmaken van een nieuwe wachtwoord uit moeten maken. Sinds vorige week krijg ik geen (via imap) emails meer binnen op mijn casema/ziggo account ingesteld op Outlook 365 op mijn desktop met  Windows 11 Home. Raar is dat de imap emails van casema en ziggo wel binnenkomen op mijn laptop met Outlook 365 Windows 11 Home. Ik heb alles geprobeerd op mijn desktop, en ook wat hier op community staat, bv vpn uitzetten, firewall tijdelijk uitschakelen, windows update binnengehaald, precies de aanwijzingen van ziggo voor het instellen van imap email gevolgd, etc etc. Het werkt gewoon niet. Ik heb zelfs Windows mail geprobeerd op mijn desktop, en daar werkt het ook niet. Ziggo mail op Windows 11 Mail op laptop ingesteld en daar werkt het prima zonder password te veranderen. Om nu mijn password te veranderen, ben ik bang dat het ineens ook niet gaat werken op mijn laptop terwijl het op mijn laptop prima werkt.

Het lijkt een probleem te zijn tussen Windows 11 Home op mijn desktop en de ziggo server. Heeft iemand een idee?

 

Gino

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @crb! Ik zal @Bert eens vragen of hij met je mee wil kijken! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@crb De stappen die Ziggo laat zien voor IMAP in Outlook, zijn veel te ingewikkeld en absoluut niet nodig en er kunnen er heel makkelijk foutjes ontstaan.

 

Verwijder het niet werkende account uit je Outlook en maak het opnieuw aan.

Als je in Outlook IMAP gebruikt, is het makkelijks door alleen het emailadres en het wachtwoord in te vullen, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers en verwerkt ze op de juiste plaats.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic