Ik heb twee emailadressen in gebruik. Een pop3 account met extensie chello.nl, een imap-account met ziggo.nl.
Een web based applicatie die wij ontwikkeld hebben voor onze onderzoekers stuurt met enige regelmaat emails naar gebruikers omdat ze bv hun wachtwoorden moeten wijzigen. Sinds gisteren bleek bij tests dat deze mails niet meer binnenkomen op het pop3 account, maar nog wel op het imap-account. 10 Minuten geleden testte ik opnieuw op het IMAP-account en nu komt het ook daar niet meer binnen.
Ik heb geen filters aan staan op het noreply-adres van de email dus daar ligt het niet aan. Het lijkt erop dat jullie deze emails aan de voorkant afvangen want ik kan zien dat het systeem de emails verstuurt.
Kan iemand van jullie eens kijken wat hier gebeurt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is wel opmerkelijk.
Mails die gisteren niet binnen kwamen doen dat nu wel. En als ik ik kijk naar de beveiliging dan was er niks mis met de spf en dkim. Maar dmarc staat op none. Ofwel, geen checks.
spf=pass (69.169.224.7;eu-central-1.amazonses.com);
dkim=pass header.d=amazonses.com;
dmarc=none header.from=p2research.com (dis=no_record)
Is Dmarc instelling veranderd sinds gisteren?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
pop3 account met extensie chello.nl kun je ook instellen als imap
Dat weet ik anoniemforum. Maar dat heeft geen effect op het blokkeren. Het kan echter zijn dat op de imap en pop3 servers een verschillend beleid van spamfiltering staat. Vandaar dat ik het noem.
Even een vervolg: de software van waaruit de email verstuurd wordt laat de volgende melding zien:
In het rood weggewerkte staat een gebruikersnaam. Aan de gebruikersnaam hangt mijn imap-account bij ziggo. Kennelijk is voor de buitenwereld dit emailadres niet actief?
Deze emails komen wel aan op een emailadres bij onze werkgever. Als ik deze mails doorstuur naar mijn twee emailaccounts van ziggo, dan komen ze gewoon binnen op de webmail en in outlook.
Ik concludeer daaruit dat de inhoud van de emails kennelijk niet leidt tot blokkeren van het ontvangen.
Dus vermoed ik dat het aan de ‘verzendkant’ ligt.
De applicatie verstuurt de emails vanuit Amazon (@eu-central-1.amazonses.com). Het noreply adres is echter geen amazon-adres maar een noreply-adres van ons eigen domein. Bijvoorbeeld iets als noreply@psv.nl.
Als Ziggo om één om één of andere reden dit soort mails blokkeert dan lopen we het risico dat veel meer gebruikers geen mails ontvangen. Dat zijn er op dit moment 368...
Ik denk dat je even in de SPF/DKIM/DMARC materie moet duiken.
Precies BBURGG. Daar kwam ik gisterenavond ook achter. Er is hierover een uitgebreid draadje op het forum. Maar het begint allemaal bij een email die ik niet zie. Want ik moet uit de header halen wat er evt loos is. En hoe kom ik daaraan?
Dit is wel opmerkelijk.
Mails die gisteren niet binnen kwamen doen dat nu wel. En als ik ik kijk naar de beveiliging dan was er niks mis met de spf en dkim. Maar dmarc staat op none. Ofwel, geen checks.
spf=pass (69.169.224.7;eu-central-1.amazonses.com);
dkim=pass header.d=amazonses.com;
dmarc=none header.from=p2research.com (dis=no_record)
Is Dmarc instelling veranderd sinds gisteren?
Hey @lock,
Fijn dat het is opgelost! Of er iets veranderd is, durf ik je niet te zeggen. Voor de toekomst, mocht het weer voorkomen, zou het top zijn als je de headers van een voorbeeld mail kan aanleveren (ééntje die wel afgeleverd wordt, maakt niet uit aan welk e-mailadres), dan kunnen wij checken waar het op misloopt.
Ik hou het in de gaten!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.