1
Vraag
2
Reacties
Bea1

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Emailadres overzetten naar ander account

Ik wil mijn email adres overzetten naar ander ziggo account. Als ik bij het ene account verwijder, kan ik dan bij ander account hetzelfde emailadres aanmaken, of wordt dat eerst een paar maanden gelocked?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dat zou kunnen lukken, als je geluk hebt, en niet iemand anders op dat moment het emailadres invult in haar/zijn Mijn Ziggo.

Dus geen garantie dat het lukt.

Je bent wel je mails kwijt die je in de webmail nu ziet staan of met IMAP kunt zien.

Bekijk in context

85 Reacties 85
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dat zou kunnen lukken, als je geluk hebt, en niet iemand anders op dat moment het emailadres invult in haar/zijn Mijn Ziggo.

Dus geen garantie dat het lukt.

Je bent wel je mails kwijt die je in de webmail nu ziet staan of met IMAP kunt zien.

Knakworst

Level 5
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Hallo. Zou iemand van Ziggo hier uitsluitsel over kunnen geven? Ik heb namelijk precies dezelfde vraag, maar ik was in de veronderstelling dat een adres eerst nog 6 maanden gereserveerd blijft. Dan zou je dus niet direct na het verwijderen van een adres op het ene account, het adres op een ander account aan kunnen maken.

 

In dat geval is de vraag wat de beste procedure is om dit toch direct te kunnen doen.

 

@Bea1  Hallo Bea, is het gelukt om direct na het verwijderen je adres ook meteen aan te maken op het andere Ziggo-account?

Bea1
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor mij is het pas in juli aan de orde.

Ik moet nog even onderzoeken of je meteen hetzelfde email adres op een ander account kunt aanmaken of dat dat adres enige tijd geblokkeerd wordt. Zo niet dan heeft dat mijn voorkeur en ga ik het risico nemen dat in die tussentijd iemand anders hetzelfde email adres aanmaakt. 

 

Knakworst

Level 5
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

@Bea1  Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat iemand van Ziggo hier ons beiden duidelijkheid over kan verschaffen.

 

Het is natuurlijk onwerkbaar om een adres te verliezen dat overal en nergens als contactadres staat ingevuld. Ziggo zou een goede procedure voor het behoud ervan moeten hebben. Dit kan geen zeldzaam verzoek zijn. In mijn geval is het mijn primaire emailadres. Rijksoverheid, gemeente, winkels, websites, alles. Een dag zonder is al niet acceptabel, laat staan 6 maanden of hoelang die periode ook is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Knakworst Als je nu je abonnement op zou zeggen, dan vervalt over 6 maanden je emailadres, dan heb je 6 maanden om je emailadres overal te wijzigen.

 

Er zijn maar een paar providers waar je je emailadres kunt behouden.

b.v. bij KPN is er email adres behoud bij na het eindigen van een abonnement en dat kost € 90,00 per jaar, bij Caiway € 127,80 per jaar.

E-mailadres bij overstap provider|Consumentenbond

Bea1
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In mijn geval is het zo dat mijn schoonzoon 20 jaar geleden of zo onze overstap heeft geregeld van xs4all naar ziggo. Mijn email is op zijn account terecht gekomen. Nu gaat hij ziggo opzeggen en toen kwam dit aan het licht. Dus ik blijf wel bij ziggo,  maar wel graag met het door mijn gebruikte adres op mijn eigen account.  Ik heb als antwoord gekregen van ziggo dat dat alleen kan bij overlijden. Ik heb het hem gevraagd,  maar dat wil hij niet. 

Zonder dollen. Het is 2022, we vliegen naar de maan,  ik kan beeldbellen met iemand in Tokyo, maar mijn emailadres kan niet op mijn account gezet worden. 

Knakworst

Level 5
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

@Bert 

 

Er is bij mij, net als bij Bea, helemaal geen sprake van het willen opzeggen van een abonnement. Maar wel van het willen overzetten van een emailbox naar een ander account bij Ziggo. In mijn geval een 2e mailbox op het account van mijn ouders (dat ik beheer), naar een 2e mailbox op mijn eigen Ziggo-account.

 

Nu, als het bij Ziggo om wat voor achterhaalde reden technisch/protocollair niet mogelijk is om een mailbox over te zetten naar een ander account (als 2e box oid van de 5 die je kunt aanmaken vziw), zou ik graag van iemand bij Ziggo met absolute zekerheid willen weten of ik na het verwijderen van de mailbox op het account van mijn ouders, direct daarna dat adres kan registreren op een nieuwe mailbox op mijn eigen account. Zonder dat ik dan de melding krijg dat het nog maanden is gereserveerd. Dat is namelijk absoluut geen optie.

 

Ik wil niet afhankelijk zijn van wat mijn ouders doen of laten qua provider. Ik wil het adres dat ik al heel veel jaren gebruik, op een mailbox op mijn eigen account. Dan zijn mijn ouders ook niet gegijzeld mbt gaan of blijven omdat ik dan mijn primaire mailadres kwijtraak.

Knakworst

Level 5
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

De vraag is dus eigenlijk: wordt elk mailadres dat bij een box hoort die is verwijderd gedurende 6 maanden gereserveerd, of alleen bij opzeggen van het abonnement?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Knakworst Nee, alleen als het abonnement wordt opgezegd.

Ik heb hier zelf een keer een mailadres verwijderd en later weer opgepakt.

 

Maar er is geen garantie van Ziggo dat het lukt, heb ik te horen gekregen, en zeker als niet iemand anders op dat moment het bewuste emailadres invult in haar/zijn Mijn Ziggo.

Je bent wel je mails kwijt die je in de webmail nu ziet staan of met IMAP kunt zien.

Knakworst

Level 5
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Dat snap ik maar ik acht de kans vrij klein als ik dat een keer 's nachts oid doe. Maar als ik het doe en dan blijkt dat het adres niet direct en onmiddelijk is vrijgegeven, dan zou ik een heel groot probleem hebben. Daarom dat ik het ook zo graag van iemand binnen Ziggo zou vernemen. Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan het risico niet nemen.

 

Verder blijft het raar zoals Bea min of meer aangeeft dat er geen bestaande procedure is om dit ordentelijk te regelen via de helpdesk oid. Zonder risico op tussentijdse claim van het adres door iemand anders. Ziggo en voorheen @Home bestaat al zolang, mensen komen en gaan, dit moet toch fatsoenlijk onder een of ander protocol vallen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Knakworst "Ziggo en voorheen @Home bestaat al zolang, mensen komen en gaan, dit moet toch fatsoenlijk onder een of ander protocol vallen?"

 

Het was voorheen mogelijk om dit te doen, maar vanwege het feit dat er veel te veel verschillende complexe situaties waren bij de aanvragen, om mailadressen over te zetten en het juiste mailadres bij de juiste persoon, schriftelijke verificatie, te krijgen, is Ziggo hiermee gestopt.

Maria73

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Beste @Bea1 , @Bert  en @Knakworst ,

 

Ik zit met dezelfde uitdaging. Ik wil een mailadres van een bestuur op mijn account krijgen dat een ander bestuurslid al heeft afgesloten. Beide accounts blijven bestaan. Erg onhandig dat Ziggo hiervoor geen standaard procedure heeft want het komt dus vaak voor.

 

Als iemand nog een tip heeft, dan hoor ik dat graag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Maria73 "Ik wil een mailadres van een bestuur op mijn account krijgen dat een ander bestuurslid al heeft afgesloten."

1 mailadres in 2 Mijn Ziggo accounts is niet mogelijk, een emailadres kan maar 1 maal bestaan, net zoals een postcode en huisnummer maar 1 keer kan bestaan.

 

Als je die mail ook wilt ontvangen, dan kun je met de inlog gegevens van dat emailadres ook die mails binnenhalen.

Als je met 2 mensen de mails bekijkt/binnenhaalt, stel dan in dat er een kopie op de mailserver achter moet blijven.

Maria73

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel @Bert voor jouw antwoord. Met 'afsluiten' bedoelde ik 'verwijderen'. Het gaat hier om het overzetten van een mailadres naar een ander Ziggo account. Het betreft een mailadres van een bestuur. Dat heeft 1 van de bestuursleden aangemaakt. Met de inlogcodes hebben de andere bestuursleden ook toegang tot deze mailbox. Dat werkte goed.

 

Het bestuurslid dat het mailadres heeft aangemaakt, vertrekt uit het bestuur en heeft het mailadres uit zijn account verwijderd. Ik wil graag hetzelfde mailadres in mijn account aanmaken zodat we het mailadres van dit bestuur kunnen blijven gebruiken. Hierbij krijg ik de melding dat het mailadres al bestaat en dat ik een ander mailadres moet kiezen. Het is overigens geen must om de oude mails over te zetten, we willen alleen het mailadres blijven gebruiken.

 

Als ik door de vragen en antwoorden in de community blader, dan vermoed ik dat dit niet mogelijk is. Een verwijderd mailadres kan 6 maanden niet gebruikt worden en Ziggo heeft haar beleid veranderd waarin wordt aangegeven dat zij hier niet aan meewerken. Ik heb ook chatcontact gehad met Ziggo en daar werd aangegeven 24 uur te wachten en het dan nog eens te proberen. 

 

@Bert ik hoop dat ik nu duidelijker mijn vraag heb beschreven. Wat denk jij: kunnen we het mailadres aanhouden of zal er een ander mailadres voor dit bestuur aangemaakt moeten worden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Maria73 Als het andere bestuurslid dit email adres verwijderd heeft uit zijn Mijn Ziggo, dan kan het aanmaken in je eigen Mijn Ziggo, als niet iemand anders het al in gebruik genomen heeft.

 

6 maanden geld als het abonnement opgezegd is, dan blijft het nog 6 maanden actief, als het verwijderd is, dan is het weer vrij te gebruiken, alle mails die erin stonden, zijn dan wel weg.

Maria73

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel @Bert . Dat is goed om te horen. Het lukt echter nog steeds niet, maar het is ook nog geen 24 uur geleden dat het mailadres verwijderd is. Ik probeer het later nog eens en dan zou het dus moeten lukken.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

@Maria73 misschien is het een optie om af en toe een test e-mailtje te sturen naar het adres, komt het niet terug met een foutmelding, dat weet je dat het nog bestaat. 

Knakworst

Level 5
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Vervelend om te horen dat het minimaal 24 uur duurt voordat je een verwijderd adres op een ander account kunt registreren. En wellicht wel langer ook.  Dat is namelijk niet wat eerder in deze thread werd beweerd en dus verontrustend als je daar je handelen op baseert. Ook precies de reden dat ik graag eens van een echte Ziggo-medewerker zou horen hoe de vork precies in de steel zit bij deze situaties. En bizar dat Ziggo er niet aan meewerkt.

 

@Maria73Hou ons aub op de hoogte of en wanneer het is gelukt om het adres aan te maken, en hoelang er uiteindelijk zat tussen het verwijderen van het adres door het bestuurslid en jouw succesvolle aanmaak op je eigen account. Dit is een praktijktest van precies wat ik wellicht in de toekomst ook moet/wil gaan doen, met een adres waarvan ik het me absoluut niet kan veroorloven om het kwijt te raken. Ik ben dus heel benieuwd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Knakworst schreef: "Vervelend om te horen dat het minimaal 24 uur duurt voordat je een verwijderd adres op een ander account kunt registreren. En wellicht wel langer ook.  Dat is namelijk niet wat eerder in deze thread werd beweerd en dus verontrustend als je daar je handelen op baseert."

 

Het is geen zekerheid dat het 24 uur duurt, ik kon een mailadres wat verwijderd was uit een Mijn Ziggo direct weer opnieuw aanmaken in Mijn Ziggo en anderen hebben dat ook ervaren die dit melden op dit forum.

 

In deze thread werd nergens beweerd dat het altijd werkt.

Eerder in dit topic is meerdere malen duidelijk gemeld als je geluk hebt en geen garantie als iemand anders net op dat moment dat vrije emailadres kan aanmaken in zijn/haar Mijn Ziggo.

 

@Maria73 Heeft het andere bestuurslid wel dat email adres verwijderd uit haar/zijn Mijn Ziggo?

Of alleen het account verwijderd uit zijn mailprogramma?

 

Je melde: "Dat heeft 1 van de bestuursleden aangemaakt. Met de inlogcodes hebben de andere bestuursleden ook toegang tot deze mailbox. Dat werkte goed."

 

Als die bestuursleden nu nog in de webmail kunnen of mails kunnen ophalen en verzenden met een mailprogramma, dan is het mailadres niet uit Mijn Ziggo verwijderd bij het bestuurslid.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic