Augurk1978

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Email wachtwoord chello veranderen ivm hack

Goedemiddag, ik wil graag mijn wachtwoord van een Chello email veranderen.

Ik krijg het niet voor elkaar , ik kan wel in web-mail maar kan niks bij Ziggo terug vinden van een alias email ofzo

Ik heb het idee dat iemand toegang heeft tot mijn email adres.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Augurk1978, goedemorgen en een warm welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je even aan de bel trekt dat het niet lukt om het wachtwoord te wijzigen van jouw chello e-mailadres. Ik ben hierin gedoken en het klopt dat je dit e-mailadres niet in Mijn Ziggo ziet staan om te beheren. De reden daarvoor is dat het chello e-mailadres is aangemaakt onder een ander klantnummer, namelijk het klantnummer waarop jij vroeger een abonnement bij ons afnam. Je huidige klantnummer is sinds 2019 actief en in die periode was het niet mogelijk om nog chello e-mailadressen aan te maken. 

Ik heb een opdracht aangemaakt om de e-mailadressen, welke onder je oude klantnummer hangen, over te zetten naar je huidige klantnummer. Dit kan maximaal 5 werkdagen duren. Zodra dit is verwerkt dan zie je al deze e-mailadressen weer in je huidige Mijn Ziggo account en heb je de mogelijkheid om de wachtwoorden hiervan te wijzigen. 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@HighLow Logisch dat je je zorgen maakt, want zulke berichten gaan je niet in de koude kleren zitten. Ik heb een verzoek ingediend om het e-mailadres om te hangen naar je huidige Mijn Ziggo account. Dit is binnen 5 werkdagen verwerkt. Zodra dat is verwerkt dan heb je de mogelijkheid in Mijn Ziggo om het wachtwoord te wijzigen. Het e-mailadres is nu geblokkeerd zoals je zelf al aangaf. Om de blokkade op te heffen moet je zowel het wachtwoord van Mijn Ziggo als van het e-mailadres even aanpassen. De blokkade wordt dan met 1 uur opgeheven. Het is dus nog eventjes wachten totdat het verzoek is verwerkt om het e-mailadres om te hangen, maar dan kun je gelijk aan de slag om de blokkade op te heffen.

Bekijk in context

22 Reacties 22
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien dat een moderator je daarmee kan helpen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je community-profiel  staan. Die zijn alleen zichtbaar voor moderators.

Door de feestdagen kan een reactie langer dan gebruikelijk op zich laten wachten. Ga uit van maandag a.s..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Augurk1978, goedemorgen en een warm welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je even aan de bel trekt dat het niet lukt om het wachtwoord te wijzigen van jouw chello e-mailadres. Ik ben hierin gedoken en het klopt dat je dit e-mailadres niet in Mijn Ziggo ziet staan om te beheren. De reden daarvoor is dat het chello e-mailadres is aangemaakt onder een ander klantnummer, namelijk het klantnummer waarop jij vroeger een abonnement bij ons afnam. Je huidige klantnummer is sinds 2019 actief en in die periode was het niet mogelijk om nog chello e-mailadressen aan te maken. 

Ik heb een opdracht aangemaakt om de e-mailadressen, welke onder je oude klantnummer hangen, over te zetten naar je huidige klantnummer. Dit kan maximaal 5 werkdagen duren. Zodra dit is verwerkt dan zie je al deze e-mailadressen weer in je huidige Mijn Ziggo account en heb je de mogelijkheid om de wachtwoorden hiervan te wijzigen. 

HighLow

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Cecilia,

Ik heb hetzelfde probleem. We maken ook nog steeds gebruik van chello-e-mailadressen en ik wil vanwege een hack wachtwoorden wijzigen. Zie echter ook geen chello- en upcmail-e-mailadressen in Mijn Ziggo. Zou je deze a.u.b. weer zichtbaar kunnen (laten) maken in Mijn Ziggo? Alvast grote dank!

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @HighLow
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Wat een geluk bij een ongeluk dat je dan op dit topic stuit! Ik kijk graag even met je mee, maar helaas heb je in jouw Community profiel geen gegevens ingevuld. Wil je deze gegevens aanvullen en mij een seintje geven? 

HighLow

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia, super bedankt voor je snelle reactie! Ik heb inmiddels de gegevens in mijn profiel ingevuld. Fijn als je kunt helpen, want we maken ons wel enigszins zorgen. Ik kreeg bericht van Ziggo dat het e-mailadres voor het zenden van e-mail is geblokkeerd. Dus daar kan de hacker dan niets meer mee, hoop ik. De hacker wil betaald worden met Bitcoins. Uiteraard reageren we nergens op en klikken niet op links. Dank en groetjes!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@HighLow Logisch dat je je zorgen maakt, want zulke berichten gaan je niet in de koude kleren zitten. Ik heb een verzoek ingediend om het e-mailadres om te hangen naar je huidige Mijn Ziggo account. Dit is binnen 5 werkdagen verwerkt. Zodra dat is verwerkt dan heb je de mogelijkheid in Mijn Ziggo om het wachtwoord te wijzigen. Het e-mailadres is nu geblokkeerd zoals je zelf al aangaf. Om de blokkade op te heffen moet je zowel het wachtwoord van Mijn Ziggo als van het e-mailadres even aanpassen. De blokkade wordt dan met 1 uur opgeheven. Het is dus nog eventjes wachten totdat het verzoek is verwerkt om het e-mailadres om te hangen, maar dan kun je gelijk aan de slag om de blokkade op te heffen.

HighLow

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia, super tof dat je me zo goed en snel helpt. Blij mee! Krijg ik bericht van Ziggo dat de oude mailadressen onder Mijn Ziggo worden vermeld of hou ik dit zelf in de gaten de komende week? Grote dank!

PvOo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Cecilia,

Zou je voor mij hetzelfde kunnen doen?

Dank!

Augurk1978
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia,

Opgelost e-mails zijn zichtbaar in mijn Ziggo... Wachtwoord is veranderd...

Thx super geholpen💪👍

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@PvOo Dit kunnen we zeker voor jou regelen. Wil jij ook de gegevens toevoegen?  

 

@Augurk1978 Fijn dat het voor jou is opgelost 🙂 Geniet van je avond! 

PvOo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lotte Postcode en huisnummer stonden al in m’n profiel. Welke gegevens heb je nog meer nodig?

HighLow

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia, inmiddels is e.e.a. opgelost. Mijn Chello(=UPC-)mailadres zijn nu opgenomen in MijnZiggo. Ik heb de wachtwoorden kunnen wijzigen, uiteraard naar veel sterkere dan eerst, om het hackers het vanaf nu extra lastig te maken om ooit nog binnen te kunnen dringen. Nogmaals grote dank en alle goeds voor 2022!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@HighLow helemaal goed, fijn om te lezen! Altijd tot je dienst en alvast tot volgend jaar! 😉

HighLow

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nogmaals dank Jacob, Lotte en Cecilia en andere collega’s die ook op de achtergrond prima hebben geholpen. Prettige jaarwisseling en een gezond en goed 2022!

timmerms

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob @Lotte 

ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds vanochtend kan ik niet meer bij mijn chello/upc email accounts . Account is geblokkeerd door een hack volgens mij. Kunnen jullie aub de accounts weer toevoegen zodat ik de passwords kan wijzigen en er weer bij kan? alvast dank!

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@timmerms dat is altijd irritant, mee eens. Wat je dan even zal moeten doen is:

- je cache plus cookies van al je browsers wissen
- het wachtwoord van je Mijn Ziggo wijzigen
- daarna het wachtwoord van je e-mailadres aanpassen, via je Mijn Ziggo
- voor je apparaten even een virusscan draaien

Dan is het daarna meestal weer in orde! De blokkade wordt dan in de loop van de dag weggehaald, automatisch. 

timmerms

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob ik zie mijn email accounts nog steeds niet, kan daarmee het wachtwoord niet aanpassen. kun je zorgen dat de accounts weer zichtbaar zijn in mijn ziggo?

Virusscan etc heb ik gedaan, gisteren ook al mijn wachtwoord aangepast van mijnziggo

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@timmerms wat frappant. Nu kan er wel iets anders loos zijn, dat vraagt even wat uitzoekwerk.

Want, je zegt dat er dan sprake zou zijn van een hack. Je hebt nav dat e-mailadres bericht gehad, neem ik aan? Het is wel zaak via deze link naar je Mijn Ziggo te gaan, daarover is een beetje onduidelijkheid. Zie je het e-mailadres in kwestie dan wel? 

Wel moet het e-mailadres op het klantnummer actief staan (en hebben gestaan!) om er via die weg bij te kunnen. Dat is, naar ik aanneem, wel het geval, toch? 🙂

timmerms

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jacob ik weet niet wat je op de achtergrond nog gedaan hebt maar het account was weer zichtbaar zojuist en uiteindelijk is het me nu gelukt! maar ik moet zeggen dat ik meerdere PC's, laptops en mobiel gebruikt heb om het voor elkaar te krijgen...Webpagina;s die in een keer van ziggo maar Vodafone pagina gaan, inloggen in MijnZiggo en dan meteen weer uitgelogd worden... Maar zojuist kwam ik op mijn laptop in een keer wel door op mijn ziggo en Hoera! mijn email account staat er weer bij. Heb nu mijn password kunnen wijzigen en kan weer inloggen in mijn mail box... poeh, blij mee. Maar jullie IT afdeling moet maar eens hard aan de bak om dit alles wat robuuster te maken...

Uitgelicht topic