Mijn vrouw is Poolse en heeft geregeld contact met Polen per email. De laatste weken wordt haar email aan mensen met een GMAIL account als spam gezien, zie ondertaand voorbeeld:
From: Mail Delivery System <postmaster@ziggo.nl>
To: <door mij gewist>
Subject: Mail delivery failed : returned to sender
Date sent: Thu, 06 Jan 2022 11:27:20 +0100
This message was created automatically by mail delivery software.
You sent the following message, but this message could not be
delivered to all recipients:
====================================================================
==
Subject: Peron literacki dla Ani
--Message-Boundary-19398 Content-type: text/plain; charset=UTF-8
Content-transfer-encoding: Quoted-printable Content-description:
Mail message body Dzie=C5=84 dobry Krysiu, Ani=C4=99 znam
ju=C5=BC wiele lat z netu i bardzo j=C4=85 lubi=C4=99 oraz =
podziwiam, dlatego ch=C4=99tnie bior=C4=99 ud
====================================================================
==
The following addresses failed:
<gewist>@gmail.com
host gmail-smtp-in.l.google.com [173.194.79.27]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550-5.7.1 [212.54.42.169 12] Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail,
550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 https://support.google.com/mail/?p=UnsolicitedMessageError
550 5.7.1 for more information. kl20si828569ejc.775 - gsmtp
Het vreemde van het hele verhaal is dat als we dezelfde email via webmail sturen er geen problemen zijn. In het eerste geval gaat de email dmv. Pegasus/Windows 10 via Ziggo de deur uit (smtp.ziggo.nl), in het tweede geval rechtstreeks vanuit ons account bij Webreus.
Wie kan hier iets van bakken? Alvast bedankt voor hulp, tips, aanwijzingen, etc.!
Met vriendelijke groet, Ruud Baltissen