1
Vraag
2
Reacties
RuudBal

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Email via smtp.ziggo.nl naar Polen wordt als spam gezien

Mijn vrouw is Poolse en heeft geregeld contact met Polen per email. De laatste weken wordt haar email aan mensen met een GMAIL account als spam gezien, zie ondertaand voorbeeld:

 

 

From: Mail Delivery System <postmaster@ziggo.nl>
To: <door mij gewist>
Subject: Mail delivery failed : returned to sender
Date sent: Thu, 06 Jan 2022 11:27:20 +0100

 

This message was created automatically by mail delivery software.

You sent the following message, but this message could not be
delivered to all recipients:

====================================================================
==
Subject: Peron literacki dla Ani
--Message-Boundary-19398 Content-type: text/plain; charset=UTF-8
Content-transfer-encoding: Quoted-printable Content-description:
Mail message body Dzie=C5=84 dobry Krysiu, Ani=C4=99 znam
ju=C5=BC wiele lat z netu i bardzo j=C4=85 lubi=C4=99 oraz =
podziwiam, dlatego ch=C4=99tnie bior=C4=99 ud
====================================================================
==

The following addresses failed:


<gewist>@gmail.com
host gmail-smtp-in.l.google.com [173.194.79.27]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550-5.7.1 [212.54.42.169 12] Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to Gmail,
550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit
550-5.7.1 https://support.google.com/mail/?p=UnsolicitedMessageError
550 5.7.1 for more information. kl20si828569ejc.775 - gsmtp

 

 

Het vreemde van het hele verhaal is dat als we dezelfde email via webmail sturen er geen problemen zijn. In het eerste geval gaat de email dmv. Pegasus/Windows 10 via Ziggo de deur uit (smtp.ziggo.nl), in het tweede geval rechtstreeks vanuit ons account bij Webreus.

 

Wie kan hier iets van bakken? Alvast bedankt voor hulp, tips, aanwijzingen, etc.!

 

Met vriendelijke groet, Ruud Baltissen

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In het kort, verzenden met een emailadres dat anders eindigt na de @ als de verzendende server na de smtp, wordt gezien als spam.

b.v. weetikveel@webreus.nl via smtp.ziggo.nl wordt gezien als spam.

Bekijk in context

RuudBal
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het komt er in principe op neer dat wij in het geval van GMAIL accounts maar voortaan webmail moeten gaan gebruiken. Het zij zo.

 

Bij deze wil ik wel nog iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om deze thread te lezen en vooral degenen die mij met een antwoord hebben willen helpen!

Bekijk in context

10 Reacties 10
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Is me eerlijk gezegd uit je verhaal niet helemaal helder bij welk programma het nu mis gaat.

Gebruik je bij het verzenden vanuit Webreus wel de smtp-server van Webreus?

RuudBal
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Met webmail gebruik ik Firefox, log in op webmail.webreus.net en verder reageert dat ongeveer als Gmail in je browser. Ik heb daar dus GEEN smtp of zo ingesteld.

Extra info: in de webmail wordt hetzelfde emailadres gebruikt. Replies kan ze dus gewoon via Pegasus lezen.

 

Tijdens het typen van bovenstaande kreeg ik het idee om mijn vrouw een mail naar mijn Gmail account te laten sturen. Ook die werd als spam aangemerkt. Navraag leverde op dat al haar gmail contacten alleen maar in Polen zitten. Dus de header van deze thread is eigenlijk niet helemaal correct; had eerder "naar gmail adressen" moeten zijn.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @RuudBal

Dat geeft zo nogal wat belemmeringen met e-mailen, erg onhandig. @Bert, zou jij eens mee willen kijken?

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Als het een webreus mailadres is wat jullie gebruiken moet je geen SMTP van Ziggo gebruiken.

 

Hier onder staan de instellingen;

 

Inkomende serverinstellingen
Server: webreus.email
Poort: 993
Versleuteling: SSL/TLS

 

Uitgaande serverinstellingen
Server: webreus.email
Poort: 465
Versleuteling: SSL/TLS

 

https://webreus.nl/index.php?topmenu=Support&submenu=Handleidingen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In het kort, verzenden met een emailadres dat anders eindigt na de @ als de verzendende server na de smtp, wordt gezien als spam.

b.v. weetikveel@webreus.nl via smtp.ziggo.nl wordt gezien als spam.

RuudBal
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Als eerste: ik ben er ook slachtoffer van. Ik heb geen contacten met een gmail account totdat ik er aan dacht om mijn eigen account een email te sturen: ook ik ben blijkbaar een spammer 😞

 

Helaas, de bovenstaande uitgaande instellingen werken niet: de connectie timed out. Ik zie wel dat er een IP adress geresolved wordt maar dan houdt het op. De handleiding geeft een andere poort en uiteraard die ook geprobeerd. Pegasus geeft bij drie mogelijkheden bij SSL/TLS: nooit, via STARTTLS, via direct SSL connect. Ik heb ze uiteraard alledrie geprobeert en het fraaie is dat de derde optie meteen waarschuwt dat de poort moet worden aangepast en wel naar 465 blijkt dan.

Ik heb wel eens eerder ontdekt dat Ziggo wat blokkeerde, je gaat informeren, nee, ligt niet aan hun maar iets daarna werkt het wel.

 

Maar in ieder geval bedankt voor de moeite! Verder input is zeker welkom.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RuudBal "De handleiding geeft een andere poort en uiteraard die ook geprobeerd."

Werkt het via webmail wel om een mail te versturen?

RuudBal
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Via webmail heb ik geen problemen.

 

Op je eerdere opmerking over het adres achter de @, stuur ik een email vanaf mijn Ziggo account, dan komt die email wel aan. Moet ik de conclusie trekken dat GMAIL mail met een niet ziggo.nl adres via Ziggo gestuurd dus als spam beschouwt? Dan is dit wel relatief nieuw want mijn vrouw heeft er pas de laatste maanden last van. Wat inhoudt dat ik Google er naar moet vragen. Drie keer raden hoever ik ben gekomen 😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RuudBal Steeds meer providers werken met deze wijze van spam blokken.

Veel spam wordt verstuurd met een nep afzender via een andere mailserver en dit is een manier om die spam mail te blokken.

RuudBal
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het komt er in principe op neer dat wij in het geval van GMAIL accounts maar voortaan webmail moeten gaan gebruiken. Het zij zo.

 

Bij deze wil ik wel nog iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om deze thread te lezen en vooral degenen die mij met een antwoord hebben willen helpen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic