1
Vraag
2
Reacties
W.Schram

Gedreven Raadgever
  • 86Posts
  • 4Oplossingen
  • 35Likes

Email verzenden - Er kan geen verbinding worden gemaakt

Kan geen mails meer verzenden, ook bij een kennis even verder op.

POP mail

pop.ziggo.nl

smtp.ziggo.nl

enz. alles staat goed ingesteld 

Werk via Outlook van Microsoft 365

WSchram_0-1655484370379.png

 

via desktop een op windows 10 en zelf op windows 11.

Ontvangen bij alle twee gaat prima, maar verzenden loopt vast. (sinds drie dagen is dit probleem)

Via Webmail  is het wel mogelijk om mails te verzenden, dus erg staat er bij Ziggo iets niet goed ingesteld.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 12298Posts
  • 2368Oplossingen
  • 4446Likes

Heb je de overige instellingen ook correct ingesteld?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb
Expert
Expert
  • 12298Posts
  • 2368Oplossingen
  • 4446Likes

Heb je de overige instellingen ook correct ingesteld?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

W.Schram
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 86Posts
  • 4Oplossingen
  • 35Likes

Deze nu ingesteld en werkt goed. Bedankt

W.Schram
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 86Posts
  • 4Oplossingen
  • 35Likes

Instellingen zeggen goed, maar als ik een mail wil verzenden loopt deze weer vast, dus werkt niet

Zie onderstaande foutmelding dan na bovenstaande instellingen

 

 

Steefb
Expert
Expert
  • 12298Posts
  • 2368Oplossingen
  • 4446Likes

@W.Schram haal je bijlage even weg. Er staat een leesbaar adres in. Spammers en scammers zijn daar gek op.

W.Schram
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 86Posts
  • 4Oplossingen
  • 35Likes

Hartelijk bedankt werk weer als van ouds, jammer dat de klanten niet ingelicht worden door een mail dat er wijzigingen gedaan moeten worden in de instellingen van pop mails.

Tien1

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 Bij mij staan de instellingen goed (IMAP) maar toch krijg ik bij server uitgaande email de melding dat er iets is misgegaan, de mail blijft in postvak uit hangen. Ik heb het met meerdere quicknet mailadressen.
Verzenden via webmail lukt wel maar outlook is nu eenmaal handiger.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1510Posts
  • 97Oplossingen
  • 322Likes

@Tien1 dat is inderdaad nogal onhandig zo. Speelt dit nu nog? Of heb je het al opgelost?

Misschien hebben @Dave! en/of @Francois8 nog een handige tip voor je? 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18755Posts
  • 855Oplossingen
  • 5174Likes

Ik zou even Malwarebytes Free installeren voor Windows10/11 en dan heb je 30 dagen toegang tot alles, dan doe je een virus check malware check, als goed is zal ie wel behoorlijk wat in de quarantaine zetten en die verwijder je door leeg te maken, PC herstarten en dan probeer nog eens de Mail.

 

Anders kan je ook nog 

Scan je computer ook eens met de antivirus / antimalware scanner in de link, want alleen Malwarebytes is maar een zeer beperkte scan op malware en niet op virussen: Microsoft Safety Scanner Download | Microsoft Docs

 

Dit programma wordt heel de dag door up-to-date gehouden en hoef je niet te installeren en kun je later simpelweg verwijderen: Microsoft Safety Scanner Download | Microsoft Docs

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.