Vraag
Reacties
Oplossing
Afk01
Level 2

Email versturen vanuit Thunderbird werkt opeens niet meer

Beste Lezer, ik gebruik al jaren mijn Casema internet email adres i.c.m. Thunderbird. Jaren geleden alles ingesteld. Opeens werkt het versturen van email niet meer. Melding:

Schermafbeelding 2022-06-16 202044.jpg

Heeft Ziggo iets veranderd dat dit opeens niet meer mag.

 

Ik heb mijn instellingen SMTP aangepast naar de op de website genoemde gegevens (smtp.ziggo.nl) maar dat werkt ook niet. Alles weer terug gezet zoals het stond (smtp.casema.nl)

Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Alvast bedankt.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Gebruik je deze instellingen?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

Afk01
Level 2
Topicstarter

In plaats van de gegevens aan te passen heb ik een compleet nieuw account opgevoerd in Thunderbird en gegenereerd. Nu werkt alles weer wel. (Ik krijg het idee dat Ziggo de oude Casema SMPT servers offline heeft gehaald, kon alleen geen onderhoud terugvinden bij ze). Ergens in Thunderbird zijn er oude verwijzingen naar de oude Casema SMPT server blijven staan bij de aanpassing. Bij het aanmaken van een nieuwe email account ziet Thunderbird die niet meer vermoed ik. Ik heb er geen andere verklaring voor. Maar in ieder geval dank voor de hulp.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Gebruik je deze instellingen?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Afk01
Level 2
Topicstarter

Heb mijn oude Casema instellingen (smtp.casema.nl) omgezet in de nieuwe (smtp.ziggo.nl), zoals ook te lezen is in mijn vraagstelling. Maar dat werkte ook niet, kreeg zelfde foutboodschap. Dus alles weer terug gezet. Casema instelling heeft jaren gewerkt en nu opeens niet meer..? Vreemde is dat inkomende mail wel werkt. Uitgaande niet meer zins een paar dagen.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Heb je ook de andere instellingen aangepast?

0 Kudos
Afk01
Level 2
Topicstarter

Nee

0 Kudos
Afk01
Level 2
Topicstarter

In plaats van de gegevens aan te passen heb ik een compleet nieuw account opgevoerd in Thunderbird en gegenereerd. Nu werkt alles weer wel. (Ik krijg het idee dat Ziggo de oude Casema SMPT servers offline heeft gehaald, kon alleen geen onderhoud terugvinden bij ze). Ergens in Thunderbird zijn er oude verwijzingen naar de oude Casema SMPT server blijven staan bij de aanpassing. Bij het aanmaken van een nieuwe email account ziet Thunderbird die niet meer vermoed ik. Ik heb er geen andere verklaring voor. Maar in ieder geval dank voor de hulp.

0 Kudos
Ga naar reactie