Beste Lezer, ik gebruik al jaren mijn Casema internet email adres i.c.m. Thunderbird. Jaren geleden alles ingesteld. Opeens werkt het versturen van email niet meer. Melding:
Heeft Ziggo iets veranderd dat dit opeens niet meer mag.
Ik heb mijn instellingen SMTP aangepast naar de op de website genoemde gegevens (smtp.ziggo.nl) maar dat werkt ook niet. Alles weer terug gezet zoals het stond (smtp.casema.nl)
Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik je deze instellingen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
In plaats van de gegevens aan te passen heb ik een compleet nieuw account opgevoerd in Thunderbird en gegenereerd. Nu werkt alles weer wel. (Ik krijg het idee dat Ziggo de oude Casema SMPT servers offline heeft gehaald, kon alleen geen onderhoud terugvinden bij ze). Ergens in Thunderbird zijn er oude verwijzingen naar de oude Casema SMPT server blijven staan bij de aanpassing. Bij het aanmaken van een nieuwe email account ziet Thunderbird die niet meer vermoed ik. Ik heb er geen andere verklaring voor. Maar in ieder geval dank voor de hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gebruik je deze instellingen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Heb mijn oude Casema instellingen (smtp.casema.nl) omgezet in de nieuwe (smtp.ziggo.nl), zoals ook te lezen is in mijn vraagstelling. Maar dat werkte ook niet, kreeg zelfde foutboodschap. Dus alles weer terug gezet. Casema instelling heeft jaren gewerkt en nu opeens niet meer..? Vreemde is dat inkomende mail wel werkt. Uitgaande niet meer zins een paar dagen.
Heb je ook de andere instellingen aangepast?
Nee
In plaats van de gegevens aan te passen heb ik een compleet nieuw account opgevoerd in Thunderbird en gegenereerd. Nu werkt alles weer wel. (Ik krijg het idee dat Ziggo de oude Casema SMPT servers offline heeft gehaald, kon alleen geen onderhoud terugvinden bij ze). Ergens in Thunderbird zijn er oude verwijzingen naar de oude Casema SMPT server blijven staan bij de aanpassing. Bij het aanmaken van een nieuwe email account ziet Thunderbird die niet meer vermoed ik. Ik heb er geen andere verklaring voor. Maar in ieder geval dank voor de hulp.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.