1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Afk01

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Email versturen vanuit Thunderbird werkt opeens niet meer

Beste Lezer, ik gebruik al jaren mijn Casema internet email adres i.c.m. Thunderbird. Jaren geleden alles ingesteld. Opeens werkt het versturen van email niet meer. Melding:

Schermafbeelding 2022-06-16 202044.jpg

Heeft Ziggo iets veranderd dat dit opeens niet meer mag.

Ik heb mijn instellingen SMTP aangepast naar de op de website genoemde gegevens (smtp.ziggo.nl) maar dat werkt ook niet. Alles weer terug gezet zoals het stond (smtp.casema.nl)

Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Alvast bedankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16869Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8019Likes

Gebruik je deze instellingen?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

Uitgaande serverinstellingen

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

Afk01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In plaats van de gegevens aan te passen heb ik een compleet nieuw account opgevoerd in Thunderbird en gegenereerd. Nu werkt alles weer wel. (Ik krijg het idee dat Ziggo de oude Casema SMPT servers offline heeft gehaald, kon alleen geen onderhoud terugvinden bij ze). Ergens in Thunderbird zijn er oude verwijzingen naar de oude Casema SMPT server blijven staan bij de aanpassing. Bij het aanmaken van een nieuwe email account ziet Thunderbird die niet meer vermoed ik. Ik heb er geen andere verklaring voor. Maar in ieder geval dank voor de hulp.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16869Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8019Likes

Gebruik je deze instellingen?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

Uitgaande serverinstellingen

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Afk01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb mijn oude Casema instellingen (smtp.casema.nl) omgezet in de nieuwe (smtp.ziggo.nl), zoals ook te lezen is in mijn vraagstelling. Maar dat werkte ook niet, kreeg zelfde foutboodschap. Dus alles weer terug gezet. Casema instelling heeft jaren gewerkt en nu opeens niet meer..? Vreemde is dat inkomende mail wel werkt. Uitgaande niet meer zins een paar dagen.

Steefb

Level 20
  • 16869Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8019Likes

Heb je ook de andere instellingen aangepast?

Afk01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee

Afk01
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In plaats van de gegevens aan te passen heb ik een compleet nieuw account opgevoerd in Thunderbird en gegenereerd. Nu werkt alles weer wel. (Ik krijg het idee dat Ziggo de oude Casema SMPT servers offline heeft gehaald, kon alleen geen onderhoud terugvinden bij ze). Ergens in Thunderbird zijn er oude verwijzingen naar de oude Casema SMPT server blijven staan bij de aanpassing. Bij het aanmaken van een nieuwe email account ziet Thunderbird die niet meer vermoed ik. Ik heb er geen andere verklaring voor. Maar in ieder geval dank voor de hulp.