Rivonk

Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Email versturen met outlook Mac lukt niet meer

Het lukt me plots niet meer om via Outlook 2016 mail te versturen op Mac ws door de beveiligingsinstellingen die vlgs mij goed staan.

Ik krijg dit bericht: E-mail kan niet worden verzonden. De SMTP-server herkent geen van de verificatiemethoden die door Outlook worden ondersteund. Wijzig de SMTP-verificatieopties bij de accountinstellingen of neem contact op met de netwerkbeheerder.

Foutcode :  -17092

 

Heel vervelend. Wie kan me helpen?

grRichard

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is opgelost! Had in het puzzelen gebruikersnaam zonder mail adres erbij gezet, blijkbaar. Dank allemaal! En nu maar snel overstappen op apple mail (dat ms outlook voor windhoos blijft toch een matige aanpassing aan de apple wereld..). Groet

Bekijk in context

35 Reacties 35
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er zijn kort geleden wat noodzakelijke aanpassingen gedaan bij ziggo. Controleer je instellingen.

 

Volg het stappenplan, geef aan wat er niet lukt.

 

E-mailinstellingen wijzigen | Klantenservice | Ziggo

 
Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank. Zoals elders al gezegd: dit zijn stappen voor Windhoos Outlook..Bij Mac is t net even anders.

Schermafbeelding 2023-06-05 om 15.15.17.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Is authenticatie/verificatie en versleuteling STARTTLS ingeschakeld voor de uitgaande server?

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Schermafbeelding 2023-06-05 om 15.24.34.png

 Dit is klikken op 'meer opties' 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er goed uit. Je kunt als test poort 587 naar 465 veranderen.

 

Verwijder bovenstaande screenshot door op 20230529-01.PNG te klikken en 'Reactie bewerken' te kiezen, jouw e-mailadres is hierin volledig zichtbaar en dit is een openbaar topic.

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

had tot voor kort ipv gebruikersnaam en ww de verificatie optie; 'geen' aanstaan en dat ging probleemloos maar ms nu niet meer 'veilig genoeg'?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Rivonk Verwijder of pas je plaatje aan, spammers zijn gek op actieve adressen.

 

Klik op het pijltje rechts bovenin je bericht en op reactie bewerken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Authenticatie is nu inderdaad vereist voor zowel POP3/IMAP als SMTP.

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dank voor tip heb alle plaatjes verwijderd maar 1 blijft terugkomen..oef...

 

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

heb de poort tip veranderd als 'test' maar heeft geen effect..mail verzenden lukt nog steeds niet

 

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Is authenticatie/verificatie en versleuteling STARTTLS ingeschakeld voor de uitgaande server? Dat weet ik niet is op mac niet te zien blijkbaar ook niet onder geavanceerd..of kijk ik fout?

 

 

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

En graag ook nog tip hoe ik ook het laatste plaatje wegkrijg...;-( stom van me..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Authenticatie = verificatie en is ingeschakeld. Je kunt Verificatie nog zo instellen dat dezelfde gegevens worden gebruiken als voor de inkomende server. Welke poort wordt geselecteerd als 'Standaardpoort negeren' niet is aangevinkt, ik vermoed 465? Dit kun je ook nog proberen.

 

Klik op 20230529-01.PNG rechtsboven het bericht met de screenshot en kies 'Reactie bewerken' om de screenshot te verwijderen.

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dank, wb screenshot..dat probeer ik maar er blijft er steeds 1 staan..wat doe ik fout?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De eerste screenshot die je had geplaatst bevat geen persoonlijke informatie en hoeft niet te worden verwijderd. De betreffende reactie is ook langer dan 1 uur geleden geplaatst en kan daarom niet meer door jou worden bewerkt, alleen nog door de moderators. Het gaat om deze reactie.

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

wat betreft 465, dat klopt..als ik dat doe vraagt hij om wachtwoord v d smtp server (!)..ik denk dat ik daar een fout maak (is dat de ziggo mail ww?) of ben ik vergeten

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wachtwoord van de SMTP-server is inderdaad het wachtwoord van de mailbox, zoals ingesteld in Mijn Ziggo onder Producten, Internet en wat je zelf ook al had ingevoerd onder 'Gebruikersnaam'.

Rivonk
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

OK, heb afbeeldingen nu vlgs mij  nu verwijderd en graag als moderator dat ook nog even doen. Zal ik dan eerst dat ww checken en evt vernieuwen? Dan verder kijken...?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie dat je de afbeeldingen hebt verwijderd uit jouw 'album', ze zijn daardoor niet meer zichtbaar in het topic. Een moderator hoeft dus niets meer te doen.

 

Je kunt het inderdaad proberen met 'Standaardpoort negeren' niet aangevinkt en nogmaals jouw gebruikersnaam (volledige e-mailadres) en wachtwoord invoeren.

Uitgelicht topic