rutters

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email versturen geblokkeerd

Sinds een paar dagen kan ik geen email meer versturen op mijn xxx@ziggo.nl.

Ik heb alle Ziggo handleidingen meermalen doorgelopen.

Alle filters uitgezet.

Wachtwoord gewijzigd.

Modem uit en aangezet.

Niets helpt.

In Ziggo mail verschijnt de map Verzonden niet.

Inkomende mails worden niet getoond.

Allen de spam wordt tot de laatste minuut getoond.

Op mijn pc met Outlook functioneert alles behalve het verzenden.

Met mijn xxx@gmail.com kan ik wel verzenden.

Uit eerdere berichten zie ik dat dit probleem vaak voorkomt en dat het bij Ziggo opgelost moet worden.

Wie pakt het op?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56451Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Welke instellingen gebruik je in Outlook om mail te verzenden?

 

Zijn ze gelijk aan de volgende instellingen?

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56451Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Welke instellingen gebruik je in Outlook om mail te verzenden?

 

Zijn ze gelijk aan de volgende instellingen?

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
rutters
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt.

Het probleem is kennelijk dat ik nog op poort 25 stond en dat ik de verificatievinkjes niet had aangekruist.

Wel lullig van Ziggo dat ze de gewijzigde spelregels niet melden.

Nu heb ik nog een probleem met mijn persoonlijke email-accounts xxx@rutters.nl, Daarin gebruik ik om practische reden de ziggo smpt als uitgaande mailserver. Maar ik veronderstel dat dat niet meer kan omdat het mailadres en wachtwoord van deze account niet corresponderen met de ziggo-verificatie.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56451Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

@rutters Je slaat de spijker op zijn kop, een andere afzender dan de verzendende mailserver wordt gezien als spam en wordt geblokt.

Zo ook waarom poort 25 uitgaand geblokt is, er is een paar jaar geleden info over geweest, alleen dat is later nooit meer gecommuniceerd, dus is het voor velen nieuw en voor anderen allang niet meer in beeld en nu volledig onverwacht.

Ook over de gewijzigde spamtechnieken wordt maar zeer sporadisch - tot niet gecommuniceerd en dat geeft ook allerlei onverwachte problemen.

 

Iemand van Ziggo zal dit oppakken en doorgeven aan de betreffende afdelingen, waardoor ze hopelijk beter gaan communiceren met klanten die gebruik maken van die veranderende diensten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic