Hans.Kraan
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Email vanuit gmail geblokkeerd

Als ik een email verstuur van een Gmail account naar een ziggo account krijg ik de volgende foutmelding :

421 4.2.0 MXIN618 Temporary SMC Policy Violation detected, retry later ;id=ZdAOmPfxc2EFiZdAPmg9YD;sid=ZdAOmPfxc2EFi;mta=mx3.tb;dt=2021-10-10T20:03:21+02:00;ipsrc=209.85.167.43;

 

Heb dit getest vanaf meerdere gmail account naar diverse ziggo mail account vanaf diverse devices zoals Telefoon, PC, webmail, outloo.k

UItgaande mails van gmail naar andere account worden niet gebounced.

 

Blijkbaar heeft Ziggo er een filter opgezet

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

Als dit een retourmail is, stuur die dan als bijlage naar abuse@ziggo.nl zij beheren de spam filter.

Anders geef zoveel mogelijk informatie aan abuse@ziggo.nl 

Bekijk in context

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

ABUSE laat weten dat deze berichten tijdelijk werden geweigerd i.v.m spam.

Het werkt weer!!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

Als dit een retourmail is, stuur die dan als bijlage naar abuse@ziggo.nl zij beheren de spam filter.

Anders geef zoveel mogelijk informatie aan abuse@ziggo.nl 

Bekijk in context

Steefb
Expert
Expert
  • 10116Posts
  • 1857Oplossingen
  • 3196Likes

Net even getest, het werkt bij mij ook niet, krijg echter ook geen foutmelding.

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Heb dit al doorgestuurd naar ABUSE.

Maar de ziggo helpdesk vond dat ik dit ook maar moest posten op de Community.

Volgens haar zou Ziggo dan meer moeite doen om dit op te lossen.

We wachten af.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

Hier op de Ziggo community wordt je naar abuse doorgestuurd, omdat de Ziggo moderators niet in de systemen van abuse kunnen.

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Oke, dat werd er niet bij verteld

famjones
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem als Steefb. Verschillende gmail adressen hebben mails gestuurd naar mijn ziggo adres. Geen mails ontvangen en geen foutmelding bij de afzender.

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het kan wel een uur minstens een uur duren voordat je de melding krijgt. maar je kunt natuurlijk al vrij snel controleren dat de mail niet aankomt.

Gmail blijft trouwens proberen de mail te versturen dus je krijgt de melding diverse keren

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het kan wel een uur duren voordat de afzender de melding krijgt.

famjones
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, één mail is nu al meer dan 8 uur zoek. Niet bij mijn ziggo adres aangekomen, geen melding bij de verstuurder. En dan nog een paar test mailtjes van 3 of 4 uur geleden. Mij vrouw heeft hetzelfde probleem bij haar ziggo adres.

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik kwam er vanmorgen achter. Het speelt dus al de minstens de hele dag

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Af en toe druppelt er nu een mailtje door

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

Goedemorgen @Hans.Kraan en een warm welkom op de Community,

Je geeft aan dat e-mails afkomstig van bepaalde Gmail adressen niet of vertraagd binnenkomen op jouw Ziggo mailaccount. De snelst manier om te achterhalen wat er precies misgaat is het advies wat @Bert gaf op te volgen. Ik raad aan een e-mail te sturen naar mijn collega's van Abuse via Abuse@ziggo.nl. Zij kunnen gelijk checken waarom bepaalde mails worden tegengehouden.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@famjones Ik begrijp dat jij precies hetzelfde probleem ervaart. Ik raad jou ook aan mijn collega's van Abuse een bericht te sturen via Abuse@ziggo.nl. Ze kunnen dan gelijk een blik werpen op het spamfilter. 

Hans.Kraan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

ABUSE laat weten dat deze berichten tijdelijk werden geweigerd i.v.m spam.

Het werkt weer!!

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9012Posts
  • 739Oplossingen
  • 2041Likes

@Hans.Kraan Kijk aan! Dat is snel geregeld zeg. Fijn dat het inmiddels weer zonder problemen werkt. 😉

famjones
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, het klopt. Hij doet het weer.

Uitgelicht topic