Vraag
Reacties
Oplossing
tonsterken
Level 2

Email van camera werkt niet meer

Ik krijg sinds 6 juni 2022 geen email meer van mijn camera.

Sinds ik overgestapt ben naar ZIGGO heeft het altijd naar behoren gewerkt. 

Hieronder de gegevens

IP camera: F19805W 

De foutmelding die ik krijg is: TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain.

Ik voeg een afbeelding van de mail instellingen bij.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
28 Reacties 28
Richard G.
Level 16

Ik had eerder ook al eens getipt voor 465 met SSL. Als jij dat zou kunnen testen is dat misschien wel handig voor @tonsterken om te weten of dat bij jou werkt. Dan is de kans groter dat het bij ook hem werkt.
We hebben echter nog niets van hem teruggehoord vooralsnog. Ben benieuwd.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Op mijn Foscam-camera kan ik geen SSL kiezen, alleen onbeveiligd, TLS en STARTTLS. Waarschijnlijk is dat bij TS ook het geval. Ik heb alsnog TLS en poort 465 geprobeerd, ook dat werkt niet (TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain).

Eddie the Eagle
Level 9

Poort even open gezet in de firewall en nog eens getest; het werkt niet met 465 + SSL.

Gerr_it
Level 6

Nee, 465 en TLS. Beetje verwarrend, maar SSL is een naam die in applicaties veel wordt gebruikt. In principe wordt SSL niet meer gebruikt.  SSL is vervangen door TLS, maar men noemt het nog zo.

smtp.ziggo.nl:465

SSLv2 not offered (OK)
SSLv3 not offered (OK)
TLS 1 offered (deprecated)
TLS 1.1 offered (deprecated)
TLS 1.2 offered (OK)
TLS 1.3 not offered and downgraded to a weaker protocol

poort 587 + TLS + StartTLS zou dubbel zijn, maar misschien noemen applicaties dat zo, zou kunnen.

smtp.ziggo.nl : 465 vereist TLS, 587 vereist als het goed is StartTLS.

tonsterken
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor het meedenken. Ik ga nu jullie tips nalopen. Ik laat nog weten of het is gelukt.

Ik vindt het zo raar dat het met deze instellingen al 2 jaar goed gaat. Ik heb ook nog een mail naar foscam gestuurd, maar  nog niets gehoord.

0 Kudos
Eddie the Eagle
Level 9

Is inderdaad hoe het in de App van de camera wordt weergegeven:

EddietheEagle_0-1655466826340.png

tonsterken
Level 2
Topicstarter

GELUKT. Dankjewel, ik heb een nieuw outlookadres aangemaakt en gebruikt. Ik ben er heel blij mee.

Richard G.
Level 16

@Gerr_it 

"SSLv2 not offered (OK)
SSLv3 not offered (OK)"

Waar heb je dat mee getest, ik kon zojuist via SMTP gewoon nog een verbinding op poort 465 met SSL maken, specifiek zo ingesteld in Outlook.

"smtp.ziggo.nl : 465 vereist TLS, 587 vereist als het goed is StartTLS."

Nee hoor, poort 465 vereist SSL, een instelling voor TLS op die poort accepteert ie niet. Dan blijft ie hangen, zojuist nog getest.

587 vereist normaliter TLS. Starttls is een bijkomend alternatief. Beter is om TLS te gebruiken. StartTLS is minder veilig.

Wat ik ergens las:

"STARTTLS is een protocolopdracht van een e-mailprogramma om een onbeveiligde verbinding te upgraden naar een beveiligde verbinding met SSL of TLS. Na een STARTTLS-opdracht wordt alle verdere communicatie tussen de twee machines gecodeerd. De gebruikersnaam en het wachtwoord worden nog wel in onversleuteld naar de server, maar de rest van de communicatie, zoals het ontvangen en verzenden van de e-mail is versleuteld."

Wel grappig overigens dat Ziggo nog oudere protocollen gebruikt, van TLS 1.0 en 1.1 was me al bekend dat ze dat nog deden.

0 Kudos
p.m.ravestein
Level 2

Probleem zelf opgelost via hotmail account te gebruiken. Ziggo bekijkt het maar.😆