Ik krijg sinds 6 juni 2022 geen email meer van mijn camera.
Sinds ik overgestapt ben naar ZIGGO heeft het altijd naar behoren gewerkt.
Hieronder de gegevens
IP camera: F19805W
De foutmelding die ik krijg is: TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain.
Ik voeg een afbeelding van de mail instellingen bij.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik had eerder ook al eens getipt voor 465 met SSL. Als jij dat zou kunnen testen is dat misschien wel handig voor @tonsterken om te weten of dat bij jou werkt. Dan is de kans groter dat het bij ook hem werkt.
We hebben echter nog niets van hem teruggehoord vooralsnog. Ben benieuwd.
Op mijn Foscam-camera kan ik geen SSL kiezen, alleen onbeveiligd, TLS en STARTTLS. Waarschijnlijk is dat bij TS ook het geval. Ik heb alsnog TLS en poort 465 geprobeerd, ook dat werkt niet (TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain).
Poort even open gezet in de firewall en nog eens getest; het werkt niet met 465 + SSL.
Nee, 465 en TLS. Beetje verwarrend, maar SSL is een naam die in applicaties veel wordt gebruikt. In principe wordt SSL niet meer gebruikt. SSL is vervangen door TLS, maar men noemt het nog zo.
smtp.ziggo.nl:465
SSLv2 not offered (OK)
SSLv3 not offered (OK)
TLS 1 offered (deprecated)
TLS 1.1 offered (deprecated)
TLS 1.2 offered (OK)
TLS 1.3 not offered and downgraded to a weaker protocol
poort 587 + TLS + StartTLS zou dubbel zijn, maar misschien noemen applicaties dat zo, zou kunnen.
smtp.ziggo.nl : 465 vereist TLS, 587 vereist als het goed is StartTLS.
Bedankt voor het meedenken. Ik ga nu jullie tips nalopen. Ik laat nog weten of het is gelukt.
Ik vindt het zo raar dat het met deze instellingen al 2 jaar goed gaat. Ik heb ook nog een mail naar foscam gestuurd, maar nog niets gehoord.
Is inderdaad hoe het in de App van de camera wordt weergegeven:
GELUKT. Dankjewel, ik heb een nieuw outlookadres aangemaakt en gebruikt. Ik ben er heel blij mee.
"SSLv2 not offered (OK)
SSLv3 not offered (OK)"
Waar heb je dat mee getest, ik kon zojuist via SMTP gewoon nog een verbinding op poort 465 met SSL maken, specifiek zo ingesteld in Outlook.
"smtp.ziggo.nl : 465 vereist TLS, 587 vereist als het goed is StartTLS."
Nee hoor, poort 465 vereist SSL, een instelling voor TLS op die poort accepteert ie niet. Dan blijft ie hangen, zojuist nog getest.
587 vereist normaliter TLS. Starttls is een bijkomend alternatief. Beter is om TLS te gebruiken. StartTLS is minder veilig.
Wat ik ergens las:
"STARTTLS is een protocolopdracht van een e-mailprogramma om een onbeveiligde verbinding te upgraden naar een beveiligde verbinding met SSL of TLS. Na een STARTTLS-opdracht wordt alle verdere communicatie tussen de twee machines gecodeerd. De gebruikersnaam en het wachtwoord worden nog wel in onversleuteld naar de server, maar de rest van de communicatie, zoals het ontvangen en verzenden van de e-mail is versleuteld."
Wel grappig overigens dat Ziggo nog oudere protocollen gebruikt, van TLS 1.0 en 1.1 was me al bekend dat ze dat nog deden.
Probleem zelf opgelost via hotmail account te gebruiken. Ziggo bekijkt het maar.😆
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.