1
Vraag
2
Reacties
Marjannette

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Email van Solcon ontvang ik, maar kan niet via Ziggo (provider) meer vesturen

Vanaf gisteren kan ik geen mails meer versturen. Ze komen gewoon binnen (pop3 via Solcon) (Ooit zo aangemaakt door een vriend, waarom weet ik niet, maar het deed het gewoon), maar ik kan niet meer versturen (via Ziggo). Uren aan de telefoon gezeten met Ziggo en Solcon, leggen het probleem bij de ander.

Maar uiteindelijk kan ik dus niet via Ziggo versturen. Binnen Solcon Webmail kan ik wel versturen. Alle combinaties van poorten, en authenticaties zijn geprobeerd door Solcon, en later ook door Ziggo.

 

Een dame vertelde dat mijn IP adres op de Blacklist staat en dat ik dat eerst moest verhelpen. (Hoe dan...dus teruggebeld naar Ziggo...., blijkt bij dame 2 dat toch niet zo te zijn, dus toch niet op de Blacklist (kan snel gaan...)) Dus nu een case aangemaakt en kan ik 5 werkdagen !! niet mailen, (gelukkig wel webmail achter de hand) en hoop op een goede afloop heb ik inmiddels niet meer. Dus na 4 dames van Ziggo (met hulp van hun verschillende supervisors) en 1 heer van Solcon, ligt er dus nu een probleem. Heeft iemand een idee?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig.

Solcon mails zul je via de smtp server van Solcon moeten verzenden.

 

Zie de uitleg over deze spam blokker technieken: Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

Bekijk in context

Marjannette
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Aller-aller-beste Bert,

Wat ben ik blij met jou!

Na 7x contact met Ziggo en ook met Solcon werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Maar met jouw duidelijke uitleg kon ik  iets: "Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig."

 

De IMAP aangepast aan de server van Solcon, and the magic happend!!!

Ik kan nu ook met mijn mobiel terugmailen!

Zo super dankbaar!

You maked our day!

Groeten Marjannette

 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoe bedoelt u het versturen via Ziggo? Ziggo heeft zijn eigen email servers en instellingen. Was u voorheen Solcon klant? Webmail is normaliter provider onafhankelijk. Dat dit goed werkt klopt.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig.

Solcon mails zul je via de smtp server van Solcon moeten verzenden.

 

Zie de uitleg over deze spam blokker technieken: Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)

Marjannette
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Aller-aller-beste Bert,

Wat ben ik blij met jou!

Na 7x contact met Ziggo en ook met Solcon werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Maar met jouw duidelijke uitleg kon ik  iets: "Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig."

 

De IMAP aangepast aan de server van Solcon, and the magic happend!!!

Ik kan nu ook met mijn mobiel terugmailen!

Zo super dankbaar!

You maked our day!

Groeten Marjannette

 

 

Marjannette
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel Bert!

Jouw antwoord gaf mij de hint voor de oplossing. "Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig." 

Dus de uitgaande server aangepast, en het lukte! Het was magisch!

Ook mailen met mijn mobiel lukt!

Ik ben je dankbaar.....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic