Vanaf gisteren kan ik geen mails meer versturen. Ze komen gewoon binnen (pop3 via Solcon) (Ooit zo aangemaakt door een vriend, waarom weet ik niet, maar het deed het gewoon), maar ik kan niet meer versturen (via Ziggo). Uren aan de telefoon gezeten met Ziggo en Solcon, leggen het probleem bij de ander.
Maar uiteindelijk kan ik dus niet via Ziggo versturen. Binnen Solcon Webmail kan ik wel versturen. Alle combinaties van poorten, en authenticaties zijn geprobeerd door Solcon, en later ook door Ziggo.
Een dame vertelde dat mijn IP adres op de Blacklist staat en dat ik dat eerst moest verhelpen. (Hoe dan...dus teruggebeld naar Ziggo...., blijkt bij dame 2 dat toch niet zo te zijn, dus toch niet op de Blacklist (kan snel gaan...)) Dus nu een case aangemaakt en kan ik 5 werkdagen !! niet mailen, (gelukkig wel webmail achter de hand) en hoop op een goede afloop heb ik inmiddels niet meer. Dus na 4 dames van Ziggo (met hulp van hun verschillende supervisors) en 1 heer van Solcon, ligt er dus nu een probleem. Heeft iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig.
Solcon mails zul je via de smtp server van Solcon moeten verzenden.
Zie de uitleg over deze spam blokker technieken: Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)
Aller-aller-beste Bert,
Wat ben ik blij met jou!
Na 7x contact met Ziggo en ook met Solcon werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Maar met jouw duidelijke uitleg kon ik iets: "Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig."
De IMAP aangepast aan de server van Solcon, and the magic happend!!!
Ik kan nu ook met mijn mobiel terugmailen!
Zo super dankbaar!
You maked our day!
Groeten Marjannette
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe bedoelt u het versturen via Ziggo? Ziggo heeft zijn eigen email servers en instellingen. Was u voorheen Solcon klant? Webmail is normaliter provider onafhankelijk. Dat dit goed werkt klopt.
Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig.
Solcon mails zul je via de smtp server van Solcon moeten verzenden.
Zie de uitleg over deze spam blokker technieken: Hoe DKIM, DMARC en SPF kunnen helpen tegen phishing (kpn.com)
Aller-aller-beste Bert,
Wat ben ik blij met jou!
Na 7x contact met Ziggo en ook met Solcon werd ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Maar met jouw duidelijke uitleg kon ik iets: "Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig."
De IMAP aangepast aan de server van Solcon, and the magic happend!!!
Ik kan nu ook met mijn mobiel terugmailen!
Zo super dankbaar!
You maked our day!
Groeten Marjannette
Dank je wel Bert!
Jouw antwoord gaf mij de hint voor de oplossing. "Als je als mailafzender @ Solcon.nl hebt en je verstuurt dat via de Ziggo smtp mailserver, dan zal dat als spam worden gezien tegenwoordig."
Dus de uitgaande server aangepast, en het lukte! Het was magisch!
Ook mailen met mijn mobiel lukt!
Ik ben je dankbaar.....
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.