Vraag
Reacties
Oplossing
Hendrik Jan1174
Level 1

Email steeds geblokkeerd op Apple MacBook Pro

Mijn emails worden regelmatig geblokkeerd, omdat het wachtwoord gehackt zou zijn. Ik gebruik een Apple wachtwoorden, die als safe worden aangemerkt. Verder gebruik ik internet beveiligingsprogramma en een VPN. Met een andere provider heb ik dit probleem niet.

Wie kan mij helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Dank voor je reactie, Paul. Ik zal het een maand zonder de VPN proberen. Mocht dit goed gaan dan zal ik de VPN weer inschakelen en afwachten. Punt is dat ik bij een andere provider er geen last van heb. Kan het ook aan de gebruikte VPN liggen? Daarna kan ik overwegen om voor de Ziggo account webmail te gebruiken

Groet,

Henk

Bekijk in context

0 Kudos
13 Reacties 13
Sparco1955
Level 16

@Hendrik Jan ,

Die VPN is het probleem, doordat u steeds wisselt van IP-adres denkt de mailserver dat er steeds door een ander wordt ingelogd. VPN uitzetten alvorens email op te halen. Gebeurt ook bij KPN.

Succes.

 

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Hendrik Jan! Van harte welkom nog, hier op de Community 🙂

Continu tegen een blokkade aanlopen met de e-mail is natuurlijk geen pretje.. We zijn inmiddels enkele dagen verder en ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat na de gedeelde tip van Sparco. Heb je de VPN al eens uitgezet om te controleren of je dan nog tegen een blokkade aanloopt? We horen het graag!

0 Kudos
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Ik zal vanaf nu (2 nov.) de VPN uitzetten en de resultaten melden. Dit duurt wel een maand.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedenavond @Hendrik Jan,

Goed dat je het zonder VPN een gaat proberen. Als je beslist de VPN verbinding nodig hebt, dan zou je ook kunnen overwegen om webmail te gebruiken. Webmail kun je overal ter wereld via elke verbinding gewoon gebruiken.
Als je een mailprogramma gebruikt, dan ligt dat anders omdat de mailserver voor uitgaande e-mail niet correspondeert met het netwerk (IP Adres/VPN) waarmee je verbinding maakt. 

Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

Een hele fijne avond gewenst!
Groeten,

Paul

0 Kudos
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Dank voor je reactie, Paul. Ik zal het een maand zonder de VPN proberen. Mocht dit goed gaan dan zal ik de VPN weer inschakelen en afwachten. Punt is dat ik bij een andere provider er geen last van heb. Kan het ook aan de gebruikte VPN liggen? Daarna kan ik overwegen om voor de Ziggo account webmail te gebruiken

Groet,

Henk

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fijn dat je hier voor openstaat, @Hendrik Jan.
Laten we het de komende maand monitoren en in de gaten houden.
Houd ons op de hoogte!

0 Kudos
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Ik heb een maand geen VPN gebruikt en geen problemen gehad. Ik zal hem nu (7 dec.) weer gaan gebruiken. Ben benieuwd.

Henk

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Hendrik Jan Fijn dat je probleemloos de maand bent doorgekomen! Ik ben net als jij benieuwd of je nu weer geblokkeerd wordt. We wachten in spanning af.

0 Kudos
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Zoals gemeld heb ik op 7dec. de VPN weer ingeschakeld. Vandaag (9 dec.) mailtje van Ziggo dat ik weer geblokkeerd ben. Nu kan ik webmail gaan gebruiken, maar dat is eigenlijk niet de oplossing. Ligt het aan Ziggo of aan de VPN. Met KPN geen problemen. De conclusie is dan: het ligt aan Ziggo. Of heeft iemand een andere onderbouwde mening?

Henk

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Dan zijn we al een stap verder @Hendrik Jan! Een conclusie durf ik nog niet te trekken. Gebruik je mail via een emailprogramma of via webmail? Ook ben ik benieuwd welke VPN je gebruikt! We horen het graag. 

0 Kudos
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Ik gebruik “Mail” van Apple. De VPN is “Tunnelbear”. Ik gebruik, om uit te proberen, deze VPN nu op een andere manier. In verleden maakte ik gebruik van de snelste verbinding. Nu gebruik ik de nederlandse verbinding. Ben benieuwd wat er gebeurt.  Waarschijnlijk ben ik de enige die mail van Ziggo gebruikt in combinatie met Tunnelbear.

0 Kudos
Hendrik Jan1174
Level 1
Topicstarter

Ik ben na enige dagen opnieuw geblokkeerd. De enige oplossing is geen VPN te gebruiken of de Ziggo account te gebruiken via webmail.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Hendrik Jan,

Als je een e-mailprogramma gebruikt i.c.m. een e-mailprogramma dan kan dat i.c.m. een VPN voor problemen zorgen. 
Dit is op te lossen door de uitgaande mailserver instellingen aan te passen naar de SMTP die gebruikt wordt voor het betreffende land waarmee je via VPN verbinding maakt. 
Nog makkelijker is het om gebruik te maken van webmail. Webmail is namelijk overal ter wereld toegankelijk. 

0 Kudos