1
Vraag
2
Reageer en help mee
bstam

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Email - probleem met ontvangen van email van een bepaalde website

Beste, ten eerste vind ik het een groot gemis dat Ziggo je via de helpdesk niet kan helpen met e mail problemen!

 

Ik gebruik outlook 2016 voor mijn email verkeer (***)  ik kwam er gisteren achter dat ik al sinds januari geen mails meer binnenkrijg van een verhuursite waar ik bij aangesloten ben om de verhuur, alles nagekeken, spam etc. Wat kan hier fout gaan, voor de rest ontvang ik alles van iedereen? Ik heb de abacadabra uitleg gezien op deze site maar kom er niet uit DSN en weet ik nog niet meer..... Wil iemand mij aub helpen? 

Ik heb tevens alle instellingen van mijn outlook bekeken en een test mail gekregen, alles is oke? Maar juist van deze site ontvang ik geen mails 

** Moderator edit: Emailadres verwijderd ivm privacy **

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@bstam mails zouden gewoon mee moeten gaan, maar tijdens je verhuizing is je mail ook mee verhuisd.

Anders zou je even onderste instellingen moeten nakijken.

 

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.png

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ter aanvulling: ondanks dat je geen mail meer ontvangt is het niet echt handig om in dit wereldwijd toegankelijk forum een e-mailadres in je bericht te plaatsen. Wellicht dat een moderator dit kan verwijderen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

***Moderator*** op hoogte gesteld betreft mail adres

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Welke verhuursite hebben we het over?

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Egmondaanzee.info

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Dave, ik ben niet verhuist???? in dit geval wordt info@egmondaanzee.info geweigerd door ziggo en of quicknet? Voor de rest ontvang ik gewoon alles?

Enigma147

Level 7
  • 178Posts
  • 14Oplossingen
  • 155Likes

Als je de testmail ontvangt bij het instellen van het account in outlook zou alles goed moeten gaan. Geblokkeerde mailtjes komen in je spam folder terecht.  

 

Als je bij ziggo inlogt op je webmail, zie je ze daar ook niet?  

 

Als dat ook niet het geval is, neem eens contact op met de beheerder van de website. misschien kunnen zij zien dat de mail geweigerd wordt.  Ik zou voor de zekerheid even een gratis mailadresje ergens aanmaken (Bijvoorbeeld outlook.com / gmail.com) en ze daar ook terug op laten antwoorden. 

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Enigma, alvast bedankt voor je reactie, stukje bij beetje komen we hopelijk tot een oplossing, in ziggo webmail  komen ze ook niet tevoorschijn en ook niet in mijn spam. Ik heb de beheerder al gevraagd om opheldering en die zegt dat de mail wordt geweigerd door Ziggo. Hij raadde mij ook aan een gmail account aan te maken o.i.d. maar ten eerste ben ik niet zo verschrikkelijk van op de hoogte hoe ik dat moet doen en ten tweede, alles werkt prima via outlook maar wat er gestuurd wordt van deze verhuursite niet!?

Enigma147

Level 7
  • 178Posts
  • 14Oplossingen
  • 155Likes

Heeft hij een precieze reden opgegeven waarom ze geweigerd worden, of alleen verteld dat ze geweigerd worden? 

 

Een outlook.com of een live emailbox aanmaken en instellen in outlook (het computerprogramma op je computer) is niet moeilijk. gmail is iets lastiger, omdat daar standaard het ophalen van mail door een mailprogramma als outlook, het zogenaamde pop3 of imap protocol uit staat. Wat je zelf in de instellingen moet activeren. Op zich ook geen ramp en ik kan je er doorheen helpen.   

 

het instellen in outlook van een outlook.com mailadres stelt echt niets voor, een kwestie van je nieuwe mailadres en het wachtwoord invullen in een wizard, een paar keer op volgende/ok klikken en je bent klaar.  

 

 

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Enigma, allereerst, "Raadgever", houd dat in dat je van Ziggo bent? De beheerder van de site zei niet expliciet waarom de mail geweigerd werd, is het raadzaam dit nog eens te vragen? En als ik je goed begrijp kan ik dus in mijn eigen outlook een extra email adres aanmaken en deze doorsturen naar de beheerder als iets anders niet lukt?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@bstam Ziggo medewerkers hebben een gebruikersnaam die begint met Ziggo.

Alle anderen zijn meer of minder behulpzame medeklanten.

Enigma147

Level 7
  • 178Posts
  • 14Oplossingen
  • 155Likes

"Beste Enigma, allereerst, "Raadgever", houd dat in dat je van Ziggo bent?"

 

Nee, ik ben slechts een gewone Ziggo gebruiker, met dit verschil dat ik voor (grote) bedrijven mailservers beheerd heb, dus vrij goed thuis ben in mail, netwerken en internet in het algemeen.

 

"De beheerder van de site zei niet expliciet waarom de mail geweigerd werd, is het raadzaam dit nog eens te vragen?"

 

Nee, ik denk het niet. Waarschijnlijk is het een probleem dat allang bij hem bekend is en niet makkelijk of iets waar hij geen zin heeft om op te lossen. 

 

"En als ik je goed begrijp kan ik dus in mijn eigen outlook een extra email adres aanmaken en deze doorsturen naar de beheerder als iets anders niet lukt?"

 

Bijna goed. Je maakt een nieuw mailadres aan door naar de website https://outlook.live.com/owa/ te gaan en daar een nieuw emailadres aan te maken. 

 

Met die gegevens (emailadres en wachtwoord) ga je naar je outlook programma op je computer en voeg je die toe, door in het menu op "Bestand" te klikken, en daarna "+ Account toevoegen" te klikken.  In het venstertje dat dan verschijnt voer je het nieuwe emailadres in en dan klik je "Verbinding maken".  Daarna vraagt hij om het wachtwoord en nadat je dat heb ingevuld klik je nog een keer op "verbinding maken" Dan staat het emailadres ook in je Outlook.   

 

  

 

 

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voordat ik een ander/nieuw email adres ga aanmaken, al mijn voorgaande gasten hebben nog steeds mijn oude emailadres, nu komt er waarschijnlijk een nieuwe, krijg ik daar geen problemen mee? Wat mij overigens bijstaat, ik heb een paar keer een waarschuwing van Ziggo gehad dat mijn mailbox vol raakte of zelfs vol was, ik heb daardoor een aantal(andere) belangrijke mails niet ontvangen, zou het zo kunnen zijn dat door de instellingen van de verhuursite daarna niets meer naar mij wordt verstuurd  om die reden? Zou ik kunnen vragen om mijn account bij de verhuursite opnieuw in te stellen? En wat ik al in het begin vroeg, waarom kan ik geen hulp op dit gebied van Ziggo krijgen/verwachten? Ik vind de hulp van jullie, niet Ziggo medewerkers, top maar betaal een aardige abonnement som!

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En nog iets, ik probeer zelf ook het e.e.a. ik wil mijn account herstellen maar krijg volgende melding?

Ik heb uit voorzorg én door jullie tip mijn naam even geblurd

 

 

bstam_2-1650906514537.png

 

Enigma147

Level 7
  • 178Posts
  • 14Oplossingen
  • 155Likes

"Voordat ik een ander/nieuw email adres ga aanmaken, al mijn voorgaande gasten hebben nog steeds mijn oude emailadres, nu komt er waarschijnlijk een nieuwe, krijg ik daar geen problemen mee?"

 

Nee, ik verwacht van niet. Het is niet zo dat de oude opgeheven wordt of niet meer werkt. Alleen de website zal jou mailen op het nieuwe adres. Mail die binnenkomt op het oude adres blijft gewoon binnenkomen.

 

"Wat mij overigens bijstaat, ik heb een paar keer een waarschuwing van Ziggo gehad dat mijn mailbox vol raakte of zelfs vol was, ik heb daardoor een aantal(andere) belangrijke mails niet ontvangen, zou het zo kunnen zijn dat door de instellingen van de verhuursite daarna niets meer naar mij wordt verstuurd  om die reden? Zou ik kunnen vragen om mijn account bij de verhuursite opnieuw in te stellen?"

 

Laten resetten kan geen kwaad.

Een volle mailbox die mail weigert is inderdaad een reden om mail niet meer te versturen.  Er zijn mailprogramma's die bij meerdere geweigerde mails een instelling aanpassen en geen mails meer zenden. Maar dat had de beheerder al kunnen zien en jou kunnen melden. Omdat hij dat niet gedaan heeft vermoedt ik dat er iets anders aan de hand is. 

 

"En wat ik al in het begin vroeg, waarom kan ik geen hulp op dit gebied van Ziggo krijgen/verwachten? Ik vind de hulp van jullie, niet Ziggo medewerkers, top maar betaal een aardige abonnement som!"

 

Omdat het probleem waarmee jij naar de helpdesk stapte geen Ziggo probleem is. Jij kan mail ontvangen en versturen, dat is waar zij service op verlenen en waar zij verantwoordelijk voor zijn. Dat een mail niet binnen komt is niet hun probleem. Zij sturen (als het goed is) een mailtje als de mailbox bijna vol is en als jij er dan niets aan doet of dat mailtje niet ziet is dat jouw verantwoording.

 

Als jij van de beheerder van die website bewijs krijgt dat het wel aan de antispam maatregelen van Ziggo ligt, dan zou je het weer kunnen aankaarten. Maar dan nog is de kans zeer groot dat dan Ziggo naar hun voorwaarden verwijst en er niets aan kan/wil doen. Ze kunnen moeilijk voor één gebruiker antispam maatregelen uit zetten. 

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Enigma, wederom bedankt voor je sublieme uitleg, top! Wat betreft het laten resetten, was ik op de goeie weg? ( zie de vorige afbeelding) of gaat er iets fout? X (rood) Zoeken naar  en aanmelden bij server (niet versleuteld)

bstam
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Enigma, ik heb inmiddels de beheerder aan de lijn gehad en dat liep zeer stroef, (ik zit met trillende vingers te typen, hahaha) ik vroeg hem wat de melding was, hij zag dat er een bouncing was....ik zei hem dat ik een aanzienlijk bedrag betaal om aanvragen van zijn site te bekomen zonder problemen etc. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk gaf hij toe dat er meer problemen waren waar hij geen invloed op had.....pfff. Als hij dat nou eerder opnoemt, zoals jij al aanraadde heeft hij een tussen mail aangemaakt van gmail. Maar wel jammer al deze stress, nogmaals mijn oprechte dank voor voor je sublieme hulp👍👍👍

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Enigma147 "Als jij van de beheerder van die website bewijs krijgt dat het wel aan de antispam maatregelen van Ziggo ligt, dan zou je het weer kunnen aankaarten. Maar dan nog is de kans zeer groot dat dan Ziggo naar hun voorwaarden verwijst en er niets aan kan/wil doen. Ze kunnen moeilijk voor één gebruiker antispam maatregelen uit zetten. "

 

Soms staat de spamfilter van Ziggo iets te strak of zijn er omstandigheden dat een verzendende server wat problemen geeft.

Abuse van Ziggo beheert de spamfilter en zij zijn uitermate flexibel en proberen altijd een oplossing te vinden of uit te voeren, voor dit soort problemen.

 

@bstam Stuur een mail met zoveel mogelijk informatie naar abuse@ziggo.nl , zij reageren over het algemeen behoorlijk snel en accuraat.

Ontvang je niet binnen 2 dagen een reactie, laat het hier weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bstam  schreef:

En nog iets, ik probeer zelf ook het e.e.a. ik wil mijn account herstellen maar krijg volgende melding?

Ik heb uit voorzorg én door jullie tip mijn naam even geblurd

 

 

bstam_2-1650906514537.png

 


Loop de instellingen eens door of dit nu zo ingesteld staat in Outlook.

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

IMAP-instellingen

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic