Dag allen! Sorry voor de ietwat late reactie vanuit ons allereerst. We hebben één en ander na moeten vragen en daar ging tijd in zitten. Hopelijk kan ik middels dit bericht duidelijkheid scheppen over de verwarring die is ontstaan nu het bij de één (nog) wel werkt, en bij de ander niet (meer).
Na interne rondvraag blijkt dat Ziggo bezig is met een project dat op CMTS (wijkcentrale) niveau poort 25 blokkeert. Hierdoor kunnen er verschillen zijn tussen bepaalde regio's en kan het voor persoon A nog wel werken, terwijl het voor persoon B niet meer werkt. Het duurt niet lang meer voor dit project helemaal is afgerond en er zullen dan geen verschillen meer zijn. Het werkt dan op geen enkele CMTS meer.
Klanten die de Ziggo SMTP server gebruiken over poort 25 zijn in 2021 geïnformeerd om dit zo spoedig mogelijk aan te passen naar 587 met STARTTLS, TLS of SSL met authenticatie. Klanten die pas later poort 25 zijn gaan gebruiken dan de periode in 2021 waarin geïnformeerd werd hierover hebben deze communicatie mogelijk niet ontvangen.
Al met al ben ik het met jullie eens dat de communicatie rondom dit project gebrekkig is en beter had gekund. Wij als moderators waren hier ook niet van op de hoogte en hebben daarom niet eerder met duidelijke informatie kunnen komen in dit topic. Op deze pagina vind je nog meer informatie over veilig mailen terug.