"Ouwehoeren is blijkbaar belangrijker dan dat iemand van jullie het heft in handen neemt,"
Goed lezen is schijnbaar onbelangrijk. De link waar je naar verwijst is van 2011, dus meer dan 10 jaar geleden inderdaad. Maar er staat ook duidelijk -alternatieve- smtp servers, dus nergens is de SMTP van Ziggo zelf genoemd.
Even ongeacht welke regio wij persoonlijk zitten, ik ben wel dagelijks bezig met mailservers en klanten, dus laat dat zogenaamde maar achterwege en ook de arrogante uitspraken, want je weet totaal niet wie je voor je hebt en wat wij (en ik bijv.) bedrijfsmatig doen. En ik ben dus bedrijfsmatig bezig met mailservers.
En als jij zoveel kennis had als je zegt te hebben, dan weet je dat het telnet resultaat al bewijst dat poort 25 niet dicht staat bij Ziggo.
Heb jij nu nog wat komische noten of kun je ook normaal gaan doen? Wij zitten hier ook maar gewoon als niet Ziggo medewerkers vrijwillig mensen te proberen te helpen en dat kan heel snel ophouden met als mensen met dergelijke onzin opmerkingen gaan gooien zoals jij.
Ik begrijp dat je gefrustreerd bent op Ziggo, maar dat hoef je niet op ons uit te kuren.
Dat gezegd hebbende...
Je zag al dat @efok gewoon een telnet verbinding kon maken. Dat had je al moeten verklaren dat poor 25 bij Ziggo niet dicht zit.
Om even met jou mee te doen:
PS C:\WINDOWS\system32> Test-NetConnection smtp.ziggo.nl -p 25
ComputerName : smtp.ziggo.nl
RemoteAddress : 212.54.42.9
RemotePort : 25
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress :
TcpTestSucceeded : True
Zoals je ziet, geen probleem.
Je kunt het ook nog eens proberen met telnet naar poort 25, maar dat zal misschien hetzelfde resultaat zijn.
Ergo, het poort 25 probleem ligt bij jou machine of bij jouw Ziggo aansluiting maar er is dus geen sprake van dat poort 25 "opeens" dicht gezet zou zijn. En dat is dus een enorm nuanceverschil.
Ik hoop dat we nu verder normaal met elkaar kunnen praten en een oplossing zoeken voor jouw probleem.
Heb je nog een andere pc of laptop in huis, zodat je daarop kunt testen of het een apparaat of Ziggo probleem is?
Heb je nog apparatuur tussen je Ziggo modem en je eigen apparaten in hangen, (managed) switches of eigen routers of wat dies meer zij?