1
Vraag
2
Reageer en help mee
Freddyboy

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Email poort 25.

Is er iemand die weet waarom poort 25 voor de verzending van post van de ene op de ander dag niet meer werkt ? Ik weet dat het een verouderde poort is en dat er op https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen nieuwe instellingen te vinden zijn. Die werken prima ! Het gaat mij er om waarom het plotseling niet meer werkt en dat ik daar in mijn herinnering geen enkele email over terug kan vinden dat Ziggo ze niet meer ondersteund o.i.d.   

41 Reacties 41
Richard G.

Level 16
Expert
  • 1375Posts
  • 81Oplossingen
  • 698Likes

@Kabelfan376 Die informatie is inmiddels verouderd. Ziggo heeft besloten om alle uitgaande verkeer via poort 25 af te sluiten. Het was eerder al beperkt tot de smtp server van Ziggo.
Nu wordt het gefaseerd bij iedereen uitgeschakeld inclusief de eigen Ziggo smtp server. Bij de meesten is die poort inmiddels al dicht.
Alle uitgaande verkeer zal via poort 587 of 465 dienen te verlopen.
Mocht je een eigen mailserver willen gaan gebruiken, dan zul je dus de relay via poort 587 met starttls moeten instellen of een externe relay provider via poort 587 of 465 is ook een optie.

S4R

Level 15
Expert
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 751Likes

smtp.ziggo.nl op serverpoort 587 werkt alleen met STARTTLS. 

SSL/TLS werkt niet. Dat werkt dan weer wel als je poort 465 gebruikt (en die werkt dan ook weer niet met STARTTLS)

 

En als je niet weet wat je aan het doen bent, dan moet je het laten doen die dat wel weet.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic