Hallo, net nieuwe desktop aangeschaft en met outlook 2019 mijn emailadres hierop te activeren. Nieuw password aangemaakt (oude 12 jr oud en uiteraard vergeten). Fluitje van een cent dacht ik, keurig installatie aanwijzingen gevolgd, password gewijzigd (ook op iphone). Vreemde is dat dat ie op outlook 2019 nu het WW niet slikt, werkt echter wel op de iphone en op ziggo webmail. ook vreemd dat ik wel een testbericht krijg op de outlook account van mijn iphone. Wie kan mij inlichten wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kan de security van Google zijn - nieuw apparaat wat met user/pass probeert in te loggen.. waarschijnlijk (...) krijg je op een ingelogde google sessie een security prompt.. of het klopt dat enz... toestaan/vertellen dat je het toch echt zelf bent.. 🙂
Die ingelogde google sessie waar je die message op krijgt kan ook een (google-) authenticator zijn, of een inglogde webmail client of een bij google opgegeven e-mai, trusted device of wat dan ook..
*oops - meende toch zeker ergens google gelezen te hebben.. maar dat was dus niet zo.. sorry.. dan even verder denken.. doe je een copy/paste ^C/^V van je password, dat er misschien een leading of trailing space aan zit? zal wel niet, maar voor de zekerheid..
welke server settings gebruik je in je olk? ik zit zomaar te denken.. ancient desktop.. POP3 en nieuwe Desktop IMAP.. heb je de goede server? ook omdat je wel kan zenden (test msg - SMTP) en niet kan ontvangen?
[edit: no google]
[edit: details added]
"Vreemde is dat dat ie op outlook 2019 nu het WW niet slikt"
Welke foutmelding krijg je te zien?
Als je IMAP gebruikt in Outlook, verwijder dan nog eens het account en maak een nieuwe aan, vul alleen het emailadres in en het wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook automatisch van de Ziggo mailservers.
Dank voor je reactie Bert. Al een paar keer opnieuw aangemaakt. Vreemde is dat op webmail en iphone het ingegeven mailadres wel werkt, krijg zelfs een outlook testbericht in mijn boxen dus kennelijk bestaat het adres wel in outlook. Foutmelding: vraagt of het mijn emailadres wel is of dat mogelijk de schijf vol zit?
Splinternieuwe desktop Just, settings zoals voorgeschreven in Ziggo installatie instructie
@RobS3 De Ziggo installatie instructie is complex en kan er zomaar iets niet goed staan.
Vandaar het advies om alleen je emailadres en wachtwoord in te vullen als je IMAP gebruikt.
"Foutmelding: vraagt of het mijn emailadres wel is of dat mogelijk de schijf vol zit?"
Dat lijkt op een fout van het Profiel in Outlook.
Tip voordat je iets gaat doen om het te repareren, maak altijd een backup van Outlook als je POP gebruikt.
Mogelijke oplossing: als er verder nog niets instaat, verwijder Outlook en installeer die opnieuw.
Als ik een nieuw account aanmaak vraagt ie ook alleen om emailadres en WW. Zou virusscanner het probleem kunnen zijn? (AVG)
Dat zou kunnen, ik zie steeds meer blokkeringen door antivirussen van bepaalde verbindingen.
Als je Windows gebruikt, dan neemt Defender het over en dat is tegenwoordig een prima antivirus die die blokkeringen niet heeft en vrijwel geen / tot geen vertraging geeft van de computer en wat belangrijker is, ook geen virussen of malware meer gehad sinds 2006 op 200+ computers, eerder dit was antivirus onder andere namen voor bedrijfscomputers.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.