Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
planplan
Level 1

Email op de PC en Iphone

Hallo,

Voorheen als ik een mail opende via de iphone en daarna via de PC dan werd de mail op de iphone automatisch verwijderd en blijft deze staan op de PC.
De mail blijft nu op de PC en op de Iphone staan tot dat ik er 1 verwijder dan word de andere ook verwijderd in de inbox.
Beide zijn imap.

Als ik die mail dan weer terugplaats in de inbox dan verschijnt de mail ook weer in de andere inbox?!?

Ik wil graag email kijken op de iphone, deze blijven dan staan op de server, na bekijken van de mail op de PC dan pas verwijderen van de server en (eventueel) ook dus van de iphone.

Groet
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dan op de iPhone POP3 gebruiken met de opdracht dat er een kopie achtergelaten moet worden op de server.

IMAP werkt direct op de mailserver van Ziggo en deze doet direct wat je opdracht is, weg is weg op de mailserver.
POP3 haalt je mail binnen en laat een kopie achter als je die opdracht geeft in je mail instellingen.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dan op de iPhone POP3 gebruiken met de opdracht dat er een kopie achtergelaten moet worden op de server.

IMAP werkt direct op de mailserver van Ziggo en deze doet direct wat je opdracht is, weg is weg op de mailserver.
POP3 haalt je mail binnen en laat een kopie achter als je die opdracht geeft in je mail instellingen.
0 Kudos
Ga naar reactie
planplan
Level 1
Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik krijg alleen pop niet werkende op de iphone.
Er word automatisch een imap account aangemaakt, ik kan niet kiezen tussen pop of imap.

Even kijken hoe dat opgelost kan worden.
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Misschien kan iemand anders of EnergieBoy hier meer over vertellen.
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Hoi planplan,
Ik zal je proberen te helpen om je iPhone in POP te zetten ipv iMAP.

Ik ga je toch proberen nu al stap voor stap door te nemen met het instellen van je iPhone:
1 Ga naar het Startscherm, kies: voor de apple app Instellingen
2 Scroll naar beneden, kies: Accounts en wachtwoorden
3 Kies: een nieuw account
4 Kies: anders
5 Kies: Voeg mailaccount toe
6 Bij Naam, voer jouw naam (dit is wat de afzender ziet als jij een mail stuurt)
7 Bij E-mail, voer je e-mailadres in (geef hier je @Ziggo.nl mailadres)
8 Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord van je @Ziggo.nl mailadres)
9 Kies: Volgende (rechts bovenin de hoek)
10 Kies: IMAP < - - Jij kiest hier voor POP

Volgende informatie zal niet nodig zijn, mocht je toch handig vinden, zo maak je je account verder af in je iPhone om mail binnen te krijgen:
(Als punt 11 tm/13 nog niet zijn ingevoerd, doe dit dan zelf nogmaals)
11 Bij Naam, voer jouw naam (dit is wat de afzender ziet als jij een mail stuurt)
12 Bij E-mail, voer je e-mailadres in (geef hier je @Ziggo.nl mailadres)
13 Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord van je @Ziggo.nl mailadres)
14 Scroll naar beneden onder SERVER INKOMENDE POST:
15 Bij Hostnaam, voer je map.ziggo.nl
16 Bij Gebruikersnaam, voer je e-mailadres in (geef hier je volledige @Ziggo.nl mailadres)
17 Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord van je @Ziggo.nl mailadres)
18 Scroll naar beneden onder SERVER UITGAANDE POST:
19 Bij Hostnaam, voer je smtp.ziggo.nl
20 Bij Gebruikersnaam, voer je e-mailadres in (geef hier je volledige @Ziggo.nl mailadres)
21 Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord van je @Ziggo.nl mailadres)
22 Kies: Volgende (rechts bovenin de hoek)

De informatie wordt geverifieerd.
Als er een melding verschijnt dat de gegevens niet kloppen, controleer de gegevens en kies nogmaals op Volgende.

23 Indien gewenst: schakel hier nu één of meerdere opties aan of uit
24 Kies: Bewaar (rechts bovenin de hoek)
0 Kudos
planplan
Level 1
Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Maar na volgende bij punt 9 krijg ik bovenin heel snel te "Account opzoeken dan Controleren en dan Nieuw.
Ik krijg dan een scherm met Imap, die bewaar ik en account is gemaakt.
De keuze tussen imap en pop krijg ik niet te zien.
0 Kudos
planplan
Level 1
Topicstarter
Klopt het dat als ik een map aanmaak op de desktop mail account dat deze ook te zien is in mijn iphone account?
Het zijn toch 2 aparte accounts?
0 Kudos
EnergieBoy
Level 19
Welke iPhone heb je?
Als je nu IMAP gebruikt en je maakt op je desktop een map aan dan komt die ook op je iPhone, dat klopt. Daarom is het ook IMAP! Gebruik je pop dan is dit niet zo.

IMAP is altijd veel fijner, al zeg ik het zelf.
0 Kudos
planplan
Level 1
Topicstarter
Ik heb een Iphone SE.
Dus als ik het goed heb, alles wat op de desktop verander gebeurt ook op mijn iphone en viceversa
Mappen aanmaken, mails verwijderen enz.
Dit heb ik nooit gehad.

Ik bewaarde mijn mails in de inbox van de desktop en de inbox van mijn iphone was leeg want als ik de mail opende op de desktop verdween deze automatisch in mijn iphone inbox.

Waarschijnlijk was de iphone toch pop dan, waar ik overigens sterk aan twijfel.
Ik ga morgen mijn iphone opnieuw installeren, was ik al van plan, en kijken wat er dan gebeurt.
0 Kudos