1
Vraag
2
Reacties
Coen020

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Email op Android werkt niet meer

Sinds 9 december werkt mijn in/uitgaande mail op mijn telefoon niet meer.

De instellingen zijn goed, zoals de site aangeeft, wachtwoord ook: kan wel in Webmail komen.
Switchen naar Outlook, daar proberen mijn ziggo (upc) mail toe te voegen, werkt ook niet.

Ziggo klantenservices komt er niet uit, adviseert hier de vraag te stellen.

Ik heb een Android 11.  Samsung. Heeft maandenlang prima gewerkt. 

Iemand tips? Is er al iets gevraagd? kon t niet vinden. 
Hoor t graag, 

Dankjewel alvast, Coen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Coen020
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor je bericht @Paul  en @Bert , 
Het is gelukt, maar op een vreemde manier: 
Als ik inlog op mijn laptop in de ZIggo Webmail heb ik een ander wachtwoord dan in de Outlook App.
Ik kwam hier achter door op de website eens te kijken bij mijn wachtwoord, die eens te veranderen.

Dat heb ik nu veranderd, maar in de Outlook app heb ik nu mijn mail, maar met mijn oude wachtwoord.. 
Wellicht wordt dat later nog anders, i dont know.. 

Apart verhaal? Ja.. 
Snap niet wat hier gaande is (geweest) 

Maar bedankt voor jullie antwoorden, voor nu is het werkend 🙂 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe wil je de mail ophalen / bekijken?

Via POP of via IMAP?

Coen020
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert, Imap wil ik. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan is het simpel in Android met Outlook.

Instellingen -> E-MAILACCOUNT TOEVOEGEN -> E-mailaccount toevoegen -> E-mailadres invullen -> Doorgaan -> wachtwoord emailadres invoeren -> Doorgaan.

Verder hoef je niets in te vullen, de verdere gegevens krijgt Outlook van de Ziggo mailservers.

Coen020
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als je mijn bericht goed leest, Bert, dan zie je dat ik dit al gedaan heb. 
Dat dit niet werkt, dat Ziggo mij daar ook niet bij kan helpen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Coen020 Je schreef: "Als je mijn bericht goed leest, Bert, dan zie je dat ik dit al gedaan heb."

en eerder: "De instellingen zijn goed, zoals de site aangeeft, wachtwoord ook"

 

De stappen om Outlook in te stellen op de site zijn anders dan ik weergeef, vandaar mijn stappenplan reactie, omdat het met de instellingen op de site het niet altijd helemaal goed gaat als er ergens een stap over het hoofd wordt gezien.

Dus geef ik je de simpele weg om Outlook in te stellen, heb je die al geprobeerd?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Coen020 en een warm welkom op de Community,

Uit je bericht begrijp ik dat je sinds enige tijd het verzenden en ontvangen van e-mail niet meer werkt vanuit de Outlook app (Android 11) op je Samsung telefoon. Zo te lezen werkt je webmail wel, dus aan het e-mailaccount zelf ligt het niet. Het probleem moet dus gezocht worden in een van de instellingen van de e-mailclient (Outlook app) op het toestel. Heb je al gekeken of het op te lossen is met de door @Bert geopperde stappen? Lukt het daarmee ook niet, volg dan de stappen op deze pagina.  We horen graag of het gelukt is. 

Coen020
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor je bericht @Paul  en @Bert , 
Het is gelukt, maar op een vreemde manier: 
Als ik inlog op mijn laptop in de ZIggo Webmail heb ik een ander wachtwoord dan in de Outlook App.
Ik kwam hier achter door op de website eens te kijken bij mijn wachtwoord, die eens te veranderen.

Dat heb ik nu veranderd, maar in de Outlook app heb ik nu mijn mail, maar met mijn oude wachtwoord.. 
Wellicht wordt dat later nog anders, i dont know.. 

Apart verhaal? Ja.. 
Snap niet wat hier gaande is (geweest) 

Maar bedankt voor jullie antwoorden, voor nu is het werkend 🙂 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Coen020 Heel vreemd! Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Maar we zijn blij dat het inmiddels is opgelost. 😉 Laat je het weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen? Alvast fijne feestdagen gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic