1
Vraag
2
Reacties
eezacque

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Email ontvangen met eigen domein?

Ik heb een eigen domein, en zou email voor ik@mijndomein.nl willen laten bezorgen bij ik@ziggo.nl. Hiertoe heb ik een mx record aangemaakt dat verwijst naar mx.ziggo.nl, maar mx.ziggo.nl reageert met

ik@domein.nl failed: host mx.ziggo.nl (212.54.42.8) said: 550
 5.1.1 MXIN500 domain domein.nl is not hosted here

 Valt hier nog een mouw aan te passen, of is dit een feature die Ziggo niet ondersteunt?

** Moderator: hyperlinks naar e-mailadressen verwijderd. **

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dit kan niet. Mail voor een eigen domein kan alleen op een eigen mailserver worden ontvangen. De mail server van Ziggo kan en zal alleen maar mail ontvangen van de domeinen die in eigendom zijn van ziggo en de kabel bedrijven (UPC, quicknet etc.) die in Ziggo zijn opgegaan.

 

Een eigen mailserver op een dynamisch IP adres geeft ook problemen doordat mailservers dan vaak daarvan geen mail accepteren. Mail afkomstig van een mail server vanaf een dynamisch (consumenten) ip adres zijn vaak een bron van SPAM. Je zal een mailserver moeten draaien op een fixed IP adres (vaak zakelijk).

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dit is heel simpel je Hosting doe je de mail.jouwdomein.nl en de poort van je domein, die kan anders zijn als de huidige IMAP poort, en de smtp.ziggo.nl zo krijg je de e-mail binnen van je eigen website en hosting. Zo staat het ook bij ingeschakeld.

 

De inkomende Server waar je mail ontvangt daar moet ook de poort kloppen, dan komen ze binnen. Als het goed is heb je een c-panel waarop de e-mail instelling staat, die moet je dan in jou setting zetten, uitgaand is altijd smtp.ziggo.nl en de huidige poort die ziggo gebruikt.

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die eerste zin loopt niet, waardoor je mij meteen kwijt raakt. Zou je dit kunnen corrigeren?

Erik de Jongh

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde vraag. Als ik bij de klantenservice kijk bij Eigen e-maildomein instellen kom ik bij het instellen van een email client uit nadat ik op Verder druk. Ik ben op zoek naar een procedure om de email van m'n eigen domein(en) bij Ziggo binnen te laten komen en zodoende kwam ik hier uit. 

 

Bovenstaand antwoord loopt inderdaad niet. Het antwoord hoeft wat mij betreft niet in Jip-en-Janneke-taal, maar wel graag iets begrijpelijker dan hierboven.

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind hier helemaal niets over, dus ik vermoed dat het niet kan. Ik heb de vraag neergelegd bij Ziggo en zal het antwoord hier terugmelden...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dit kan niet. Mail voor een eigen domein kan alleen op een eigen mailserver worden ontvangen. De mail server van Ziggo kan en zal alleen maar mail ontvangen van de domeinen die in eigendom zijn van ziggo en de kabel bedrijven (UPC, quicknet etc.) die in Ziggo zijn opgegaan.

 

Een eigen mailserver op een dynamisch IP adres geeft ook problemen doordat mailservers dan vaak daarvan geen mail accepteren. Mail afkomstig van een mail server vanaf een dynamisch (consumenten) ip adres zijn vaak een bron van SPAM. Je zal een mailserver moeten draaien op een fixed IP adres (vaak zakelijk).

Erik de Jongh

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begon het vermoeden al te krijgen dat Ziggo het niet ondersteund, maar vind dit topic bij de klantenservice dan wel erg misleidend. Mail versturen vanuit een domeinnaam van Ziggo servers is simpel in te stellen, maar mail ontvangen via een eigen domeinnaam wordt vermoedelijk niet ondersteund dan?

 

Je kunt uiteraard wel mail ontvangen via je eigen domein bij andere ISP's en hebt geen eigen mailserver nodig. Ik laat het momenteel bij Gmail (workspaces) afleveren. Als Ziggo dit niet ondersteund zal ik het wel via SQR of Mijndomein of iets dergelijks instellen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Mijn vroegere domein bij Neostrada ging mijn inkomende mail via mail.xgarfieldx.nl en de uitgaande via Ziggo.

Ik host nu via andere provider en daar heb ik andere inkomende mail voor mijn hosting en uitgaand blijft.

 

Maar als je een website host heb je ook mail instellingen, daar moet je het zoeken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Erik de Jongh 

de link die je deelde is van de ziggo zakelijke klantenservice 

 

92B794DB-6999-4A4E-B7E6-3AD607CE3D76.jpeg

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat de Ziggo helpdesk ervan zegt: "Goed dat je het even navraagt! Wij ondersteunen zelf alleen het automatisch doorsturen van e-mails vanuit een Ziggo e-mailadres. Daar help ik je graag bij.

Je geeft aan dat je je e-mail van domein.nl wil tdoorsturen dus dit is net het tegenovergestelde. Ik wil je vragen om deze vraag op de Ziggo Community te stellen zodat experts hier net iets dieper op in kunnen gaan en met je mee kunnen denken."

 

Men heeft de vraag niet gelezen en legt de kwestie, lekker makkelijk, gewoon hier neer. Het wordt tijd voor een andere mailprovider...

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Ziggo is een ISP (internet service provider) en geen hostingprovider. Als je mail wil ontvangen en verzenden zal je een mailserver moeten optuigen bij een hostingprovider. Of op een eigen server.

NB. mail versturen via Ziggo met een andere domeinnaam kan bij sommige ontvangende mail servers ook problemen op geven. Die verwachten immers mail van van een server die toebehoort aan het domein van de ontvangen mail en niet die van Ziggo. Dit soort mail wordt dan ook nog weleens geweigerd of als spam aangemerkt.

eezacque
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik verstuur en ontvang email via de ziggo mailservers, en het feit dat ziggo het mij niet mogelijk maakt dit onder een domein te doen dat elders is geregistreerd bevestigt dat ziggo extra omzet wil halen uit een vorziening die hun verder geen tijd of geld kost. Dit, en de bedroevende ziggo support is voor mij reden voor mail een andere provider te zoeken.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Hosten van een eigen domein en mailserver moet je niet zoeken bij een consument internet aansluiting. Dat zal je echt zelf moeten verzorgen of in de zakelijke wereld moet zoeken. Ook bij kpn is dit op deze manier niet mogelijk. Zij hebben zelfs SMTP relay uitgezet.

 

Razza

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onjuist, kan als particulier bij KPN wel: https://forum.kpn.com/e-mail-10/kpn-webmail-update-2021-externe-en-eigen-domein-e-mailaccounts-toevo...

En waarom zou een consument dit niet moeten kunnen of willen?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Razza Het blijkt dus bij KPN sinds december mogelijk. Maar voor de gemiddelde consument niet eenvoudig. En heb je deskundige hulp van KPN nodig dan moet je een KPN service plus abonnement afsluiten van €5 per maand.

Razza

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Karel. KPN heeft het stapsgewijs beschreven. Met screenshots. Waarom zou Ziggo dat niet kunnen? Geïnteresseerden zoals @eezacque komen daar echt wel uit. Waarom al deze desinformatie?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic