Ik heb outlook 2013, gebruik al jaren IMAP, archief email staat daar ook. In outlook heb ik, in het archief, onlangs mappen verplaatst. Die mappen zie ik niet op de nieuwe plek, niet in Outlook en ook niet in webmail van Ziggo.
Op de “oude” plek van de 2 mappen staan deze nog wel als map, beiden zijn echter helemaal leeg.
Als ik in mijn Iphone kijk dan zie ik de 2 mappen wel op de nieuwe plek staan en hebben ze beiden ook inhoud.
Daarnaast heb ik een map (niet onlangs verplaatst) die leeg is in webmail van Ziggo en in Outlook. Op de Iphone heeft de map wel inhoud.
Wie heeft er een verklaring voor mij?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb dit wel eens langs zien komen.
Wat altijd werkte is mappen aanmaken binnen webmail.
Die komen dan ook binnen bij alle IMAP Accounts van Email Clients.
Aangemaakt via een Email Client kan het zijn dat die map nergens anders (of niet overal?) terechtkomt.
Dit is al even bizar als wazig. Waar de oorzaak precies lag, weet ik niet. Het heeft iets te maken met 'ergens’ een niet goed/standaard werkend IMAP protocol.
Je kunt met enige omzichtheid de zaak in orde maken.
Maak een Map aan via Webmail met een andere naam dan de Map die niet (overal) elders in beeld komt.
Dan Email berichten verplaatsen. Etc. Ben ik zo te volgen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb dit wel eens langs zien komen.
Wat altijd werkte is mappen aanmaken binnen webmail.
Die komen dan ook binnen bij alle IMAP Accounts van Email Clients.
Aangemaakt via een Email Client kan het zijn dat die map nergens anders (of niet overal?) terechtkomt.
Dit is al even bizar als wazig. Waar de oorzaak precies lag, weet ik niet. Het heeft iets te maken met 'ergens’ een niet goed/standaard werkend IMAP protocol.
Je kunt met enige omzichtheid de zaak in orde maken.
Maak een Map aan via Webmail met een andere naam dan de Map die niet (overal) elders in beeld komt.
Dan Email berichten verplaatsen. Etc. Ben ik zo te volgen?
Beste hanh,
dank voor je reactie.
Jij bent te volgen en ik heb ook al een testje gedaan, dat werkt inderdaad.
Het blijft echter onlogisch dat de synchronisatie niet naar “alle’ kanten werkt. Komt bij dat ik in mij Iphone geen mappen kan verwijderen in de mail.
Zou ik de enige zijn die dit probleem heeft en wat vinden ze bij Ziggo? We wachten het even af.
Mogelijk heeft het hiermee te maken in Outlook:
Ok Goed dat we elkaar meteen begrijpen.
Komt bij dat ik in mij Iphone geen mappen kan verwijderen in de mail.
Hmm. Is dit niet wat raar? Zelf heb ik geen Iphone, dus ik kan niet uit eigen ervaring aantonen dat je ongelijk hebt.
Is dit wat:
https://www.lifewire.com/how-to-delete-a-folder-in-iphone-mail-1172529
Misschien krijg je bij verwijderen een foutmelding van de Ziggo Email Server?
Dat zou dan een verband kunnen hebben met dat je de Map kunt aanmaken, maar hij komt niet aan bij Ziggo (Webmail) en vervolgens ook niet bij de andere Email Clients. De afhandeling van aanmaken werkt niet goed, dat weten we. En verwijderen, als hij ten onrechte niet bij Ziggo aankwam, werkt dan ook niet goed…. Zoiets. Is giswerk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.