Hallo,
Ik zie dat er wat gewijzigd is aan de kant van Ziggo waar ik zelf niet van op de hoogte was (zal ik wel gemist hebben).
Ik krijg bij uitgaande email, dia via Exim4 lopen de melding:
Delay reason: lookup failed for all hosts in smarthost router:
host_find_failed=ignore host_all_ignored=defer
Als ex-UPC klant gebruik ik smtp.upcmail.nl en dat werkte tot voor kort nog normaal.
Nu lees ik wel:
Als je een eigen e-mailserver of e-maildomein gebruikt dan kun je de SMTP-server van Ziggo instellen om e-mail te verzenden. Je hebt wel de inloggegevens van een e-mailadres van Ziggo nodig voor de gebruikersnaam en wachtwoord bij het aanmelden bij de SMTP-server
Dus smtp.ziggo.nl instellen en wat als je geen ziggo email adres hebt?
Inloggen bij Mijn Ziggo is nog een accountnaam, geen email adres.
En factuur krijg ik op mijn eigen email adres, dus hoe zit dit nu?
Overigens zie ik net in Mijn Ziggo dat ik onder internet wel een upcmail.nl adres heb staan wat ik echt nooit heb gebruikt. Moet ik daar nu een ziggo email aanmaken die ik nooit ge gebruiken alleen voor autorisatie smtp?
Thanks,
Matthijs