Ik heb een nwe computer gekocht en de gegeven van de oude via PCMover overgezet van de oude naar de nwe.
Hierbij is ook het programma Outlook 2013, wat ik voor mijn email gebruik overgezet.
Alleen werkt Outlook niet meer op mijn nwe computer. Het pst-bestand van de gegevens is wel te zien, maar ik kan verder niets meer. Ook de contactpersonen zijn niet meer te zien.
Ik heb het ziggo-stappen plan geprobeerd. Tot het moment dat er om gebruikersnamen voor pop en imap wordt gevraagd houdt het op. De mij bekende gebruikersnaam en wachtwoord worden niet herkend.
Als het enigszins mogelijk is zou ik dit toch weer in orde willen hebben. Ook wil ik mijn email adres blijven gebruiken. En ik zou toch ook wel heel erg graag de email archieven en contactpersonen willen overzetten.
Gaarne hulp!!
Met vriendelijke groet.
Jacques van Ewijk
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat je Outlook opnieuw moet installeren en de .pst moet importeren of koppelen in de nieuwe Outlook.
PCmover Express verplaatst geen toepassingen, PCMover Professional doet dat wel.
Welke heb je gebruikt?
Dank voor je reactie. Antwoord op jouw vraag: IK heb PCMover Professionel gebruikt.
Vriendelijke groet,
Jacques van Ewijk
PS. Ik heb het stappenplan van Ziggo geprobeerd om Outlook te herstellen. Ik kom niet verder dan imap. Daar vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord, Wat ik ook invul van de mij bekende gegevens, het programma komt niet verder. Wellicht kan ik deze gegevens krijgen van Ziggo. ik kan wel in mijn mail komen via ziggo mail. Het pst-bestand van outlook is wel binnen gekomen. Dwz de gegevens van de datum van migratie. Als ik daarna een pst-bestand van jongere datum invoer neemt Outlook dat niet over. Ook het bestand van de contactpersonen is niet zichtbaar. Dwz als ik contactpersonen aanklik vraagt Outlook steeds om backup. Ik zie de lijst dan wel, maar ik kan er niets mee.
"ik kan wel in mijn mail komen via ziggo mail."
Voor outlook zijn dat exact dezelfde gebruikersnaam (=emailadres) en wachtwoord.
Hallo Bert,
Dank voor je snelle reactie. IK heb bij de vraag om gebruikersnaam en wachtwoord gegevens ingevuld.
Krijg melding : "rapporteert fout (0x8oo4010F): Het outlook gegevens bestand kan niet worden geopend.
Klik onderstaande link voor de mogelijke oplossing, er zit een fout in je profiel van Outlook, dat zie je vaak met het overzetten naar een andere computer, vandaar dat ik Outlook altijd verwijderde en opnieuw installeerde, maar mogelijk helpen de volgende stappen je ook op weg:
Fout-0x8004010F bij het verzenden of ontvangen van e-mail - Outlook | Microsoft Docs
Fout 0x8004010F wanneer u probeert e-mail te verzenden of te ontvangen in Outlook 2010 of Outlook 2013
Goedemiddag @jjvewijk,
Welkom op de Community!
Fijn dat je ook al tips hebt gekregen om het probleem met het instellen te fiksen.
Is het met de hierboven genoemde stappen uiteindelijk gelukt?
Goede middag Erik en Bert,
Ondanks de verwoede pogingen van Bert, waarvoor heel hartelijk dank, is het mij niet gelukt.
En dat ligt aan mij. Ik ben een behoorlijke leek in de computer wereld. Ik kan emaillen, tekstverwerken, spreadsheets maken en beheren, de boekhouding doen, belasting via de computer binnenhalen-invullen-verdeling tussen de partners uitvoeren en versturen. Voorts lukt het mij om printers te installeren en allerlei eenvoudige handelingen uit te voeren. Het lukte mij ook om de gegevens van de oude computer naar de nieuwe computer te migreren m.b.v. het programma PCMover Proffesional.
Alleen Outlook 2013 te herstellen lukte mij niet. Ondanks de hulp van Bert.
De laatst aangedragen oplossing gaf mij niet het beeld van het configuratie scherm als getoond. (waarschijnlijk oude versie van Outlook).
Ik ben dan ook (in jullie ogen wellicht laf) naar Harcos, hier ter plaatse gegaan. Ik ben daar meer geweest en heb daar goede ervaringen mee. Het probleem is nu opgelost!!
Rest mij Bert ontzettend te bedanken voor zijn inzet.
Goed weekend en vriendelijke groeten
Jacques van Ewijk
Hi @jjvewijk.
Helemaal geen probleem hoor, juist fijn dat het is opgelost!
Dat was uiteraard ook het doel van dit alles.
Ook bedankt voor de snelle terugkoppeling, fijn weekend!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.