Bij het installeren van Thunderbird email, krijg ik steeds de melding "inkomende server bestaat al". Dit gebeurt wanneer ik een IMAP-protocol wil gebruiken. Ook met POP3 lukt de installatie niet. Weet iemand waaraan dit ligt? Ik heb met de klantenservice gebeld, zij konden me niet verder helpen.
Reacties zijn zeer welkom!
Jochem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ahzo, om de e-mail client te downloaden. Ging het daar al mis? Ik dacht dat het alleen bij installeren mis ging.
Bedankt voor de opheldering, fijn weekend nogmaals!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Van, ik probeer het met Firefox.
Excuses, ik bedoelde natuurlijk Bam!
Ha Bam,
Ik had die handleiding ook gezien. Helaas lukt het toch niet. Ik denk dat de provider het niet goed ondersteunt, net zoals enkele weken geleden mijn vertrouwde Pegasus mail ging haperen (vandaar mijn zoektocht naar een ander mailprogramma). Nu heb ik EM client geïnstalleerd, dat programma krijgt goede reviews online. Als dat niet bevalt, toch maar (het betaalde) Mailbird.
Veel dank voor het meedenken!
Jochem.
@BAMThunderbird instellen met welke browser???????
Het gaat toch om het instellen van een e-mail client, ik denk niet dat je die met een browser instelt. 🙂
@JoHe Het antwoord Firefox verbaast me al evenzeer. Thunderbird heeft v.w.b. instellen niets met Firefox te maken, is alleen van hetzelfde bedrijf Mozilla.
@JoHeHeb je ooit al eens eerder Thunderbird geinstalleerd gehad? Zoja, dan kan dat de oorzaak zijn dat de melding komt dat die inkomende server al bestaat. Schijnt dat bij deinstallatie TB die gegevens niet afdoende verwijderd.
Als dat het geval is dan is dat relatief eenvoudig op te lossen.
V.w.b. EM Client, dat is in principe een goed mail programma, maar alleen gratis als je maximaal 2 mail accounts gebruikt.
Dag Richard,
nee ik heb TB nooit eerder geïnstalleerd gehad. Overigens had i k het gisteren ook nog met Chrome geprobeerd (bij wijze van andere browser, maar hetzelfde probleem deed zich voor. Nu heeft een kennis van mij zelf toch Pegasus (met werkend IMAP-protocol) aan de praat gekregen (er is trouwens een update van Pegasus verschenen) en hij komt me er dinsdag mee helpen. Kan ik uiteindelijk misschien toch gewoon met Pegasus blijven werken!
Dank voor je reactie.
Hallo @JoHe
Ik begrijp nog steeds niet wat een browser met je Thunderbird e-mail client te doen heeft of waar je die nodig voor zou hebben.
Maar als iemand je dinsdag komt helpen, hoop ik dat het daarmee dan gaat lukken.
Succes alvast en fijn weekend!
Met gebruik van de browser ga je toch naar de website van de te installeren email client? Dat is alles, maar omdat het steeds niet lukte, het onderzoeken waard of het daaraan kon liggen. Maar dat was dus niet het geval.
Goed weekend ook!
Ahzo, om de e-mail client te downloaden. Ging het daar al mis? Ik dacht dat het alleen bij installeren mis ging.
Bedankt voor de opheldering, fijn weekend nogmaals!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.