Pinokki0

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email foutcode 0x80042108

In outlook 2016 krijg ik foutcode 0x80042108 bij het verzenden/ontvangen van mail via een webhosting account.

ziggo mail en hotmail haalt ie wel binnen in hetzelfde outlookprogramma.

Op het moment dat ik wifi  via hotspot telefoon aanzet, haalt het die (externe) mails wél binnen en verzend mails via dat account !!!

Helpdesk zeggen dan er geen blokkade is op ipv4 adres.

Wie kan helpen ?

 

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Gebruik je de juiste POP instellingen van die webhosting provider?

Pinokki0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker gebruik ik de juiste pop instellingen. Vervelende blijft dat er NIETS veranderd is; werk al jaren met account en nu werkt het ineens niet meer. Zodra ik mijn telefoon als hotspot gebruik voor wifi; haalt outlook meteen de mails binnen en verzend ook

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Helpdesk zeggen dan er geen blokkade is op ipv4 adres."

Welke helpdesk zegt dat? Van je webhosting of van Ziggo?

Pinokki0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helpdesk van Ziggo….. waarbij ik me afvraag of ik inmiddels meer termen en oplossingen ken 🥴

uiteindelijke advies; kijk/vraag eens in ziggo community……

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19115Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7237Likes

Goedemorgen @Pinokki0 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt bij het verzenden/ontvangen van mail via een webhosting account! Ik begrijp uit je bericht dat het verzenden en ontvangen van Ziggo mail en hotmail, binnen hetzelfde mailprogramma, wel lukt. Ik heb zelf het idee dat er iets misgaat in de e-mailinstellingen van je e-mailprogramma. Heb je wel gecontroleerd of de instellingen voor inkomende en uitgaande mail (SMTP, IMAP of POP) voor het betreffende mailadres goed ingesteld staan? Mogelijk gebruikt de mailclient van je webhosting een ander poortnummer dan de mailclients die wel werken. Dit resulteert dan in de genoemde foutcode in Outlook. 

Wat je kunt doen is eerst eens testen of je in kunt loggen op de webmail omgeving v.d. betreffende mailclient. Werkt het verzenden en ontvangen via webmail? Dan weet je 100 % zeker dat het probleem gezocht moet worden in de instellingen van het e-mailprogramma. voor het instellen van je eigen mailclient via webhosting raad ik aan contact op te nemen met de support van het webhosting bedrijf. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Pinokki0  schreef:

helpdesk van Ziggo….. waarbij ik me afvraag of ik inmiddels meer termen en oplossingen ken 🥴

uiteindelijke advies; kijk/vraag eens in ziggo community……


@Pinokki0 De IP blokkade zal gezocht moeten worden bij je webhoster liggen en dat kan Ziggo niet zien.

 

De Ziggo helpdesk kan je niet helpen met een eigen mailprogramma en een mailadres bij een webhoster, zij hebben daar geen toegang toe.

Pinokki0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Paul,

inloggen via webmail hosting lukt dus niet.

ik blijf het vreemd vinden dat als ik mail

ophaal zonder wifi ziggo (dus bv. via 4g), dat wel lukt. Zodra ik wifi weer aanzet, werkt mail ophalen niet meer !!!

Pinokki0
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

dat snap ik. Maar ik weet zeker dat het probleem daar niet ligt. Zodra ik niet meer op  wifi ziggo (bv 4g)  zit, halen al mijn apparaten en mailprogramma’s gewoon de mail binnen en verstuurt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Pinokki0 Zit er geen IP blokkade op je IP bij de webhoster?

Heb je daar een bevestiging van?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

@Bert  kan het nog een Hotfix probleem zijn die via Microsoft kan doen, want mijn broer kan vanuit Outlook office legaal ook geen mail meer verzenden, andere fout, omdat er een map Dropbox is verwijderd.

 

Maar dit ziet er meer uit als een outlook crash probleem, en 2016 versie zie ik veel meer voorbij komen. 

 

Als het aan hosting ligt krijg je andere tekst en mail vanuit je hosting, ik host namelijk ook en ik krijg melding dat er iets hersteld moet worden.

Uitgelicht topic