Beste forumleden,
Ik ben bezig met het instellen van een aantal email filters om mijn email wat netter te organiseren in mapjes. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de bestaande mails, mails die al op de server staan, ook te filteren?
Groeten, Koen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee. Filters werken in principe alleen op inkomende mail. Ik ken één uitzondering, Gmail (webmail) kan ook de mail scannen die al op server staat als je een filter/regel aanmaakt.
Je kan natuurlijk wel iets doen met de zoekfunctie en dan verplaatsen naar de nieuwe map.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee. Filters werken in principe alleen op inkomende mail. Ik ken één uitzondering, Gmail (webmail) kan ook de mail scannen die al op server staat als je een filter/regel aanmaakt.
Je kan natuurlijk wel iets doen met de zoekfunctie en dan verplaatsen naar de nieuwe map.
Hee, bedankt voor je reactie. Dan ga ik het wel handmatig doen.
Nog een aanvullende vraag; is er en limiet aan het aantal mappen wat je kunt maken?
KoenS wrote:
Nog een aanvullende vraag; is er en limiet aan het aantal mappen wat je kunt maken?
Ik durf even niet te zeggen welk type imap-server Ziggo gebruikt (Dovecot?), maar ik denk niet dat je in de praktijk gauw tegen limieten gaat aanlopen. Dit soort systemen zijn ontworpen voor hele grote hoeveelheden data.
Goedenavond @KoenS en welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen heeft @bburgg je al goed op weg geholpen met betrekking tot je vraag.
KoenS wrote:
Hee, bedankt voor je reactie. Dan ga ik het wel handmatig doen.
Nog even inhakend op je vraag: Je kan in principe een bijna onbeperkt aantal mappen en submappen aanmaken mits je niet tegen het opslaglimiet (bestanden en e-mails) in je webmail omgeving aan komt te zitten.
Laat het maar weten als je verder nog vragen hebt. We helpen je graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.