Schel

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Email doorsturen naar ander emailadres stopt niet.

Jaren geleden heb ik ingesteld dat alle inkomende email op mijn @ziggo.nl adres wordt doorgestuurd naar mijn @gmail.nl adres. Nu heb ik die ‘forwarding’ eruit gehaald via Webmail - Instellingen - Email - Automatisch doorsturen. Echter, de inkomende email op mijn @ziggo.nl adres BLIJFT doorgestuurd worden! 

 

Ik zag er al een oud topic over: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/oude-rule-om-mail-door-te-sturen-forwarden-verdwenen-maar-wel-...

Maar deze is gesloten. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast heel erg bedankt!

 

Schel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Schel . Welkom hier!

Ah, er zijn inderdaad een aantal e-mailadressen waarbij een oude doorstuur regel nog actief staat die je zelf niet in je instellingen ziet. 

Ik maak een taak aan om deze te laten verwijderen. Binnen 3 werkdagen moet dit verwerkt zijn! Laat je me weten of het gelukt is? 🙂 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Schel
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan niemand mij helpen? 😞

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

heb u misschien nog een email regel aanstaan, die mail doorstuurt?

Zo niet, dan kan een Ziggo mod voor u een een Ziggo Techneut aansturen, die dan naar uw mailbox & instellingen gaat kijken.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo mods en aan de hand daarvan kunnen ze direct uw gegevens en instellingen achterhalen.

 

Schel
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Pasi,

 

Bij ‘Automatisch Doorsturen’ is “Inschakelen” niet aangevinkt. Er staat ook geen emailadres meer om naartoe door te sturen. Ook “Een kopie van het bericht opslaan” is niet aangevinkt. Wel staat aangevinkt “Verwerk ook de erop volgende regels”. Ik kan dat wel uitvinken, maar dat wordt niet opgeslagen.

 

Bij ‘Filter regels’ staat de tekst “Er zijn geen regels gedefinieerd".

 

Lijkt mij correct. Maar toch wordt email nog doorgestuurd. Snap er niks van.

 

Mijn postcode en huisnummer staan al in m'n Ziggo profiel. Waarschijnlijk al zo'n 10 jaar. 🙂

 

Schel

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Nog even wachten, totdat een Ziggo mod langs komt en hij/zij u kan helpen. Tot die tijd kunnen een paar ‘extra’ doorgestuurde mails er ook nog wel bij, verwacht ik.

Schel
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

OK thanks so far! Ik wacht het af!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Schel . Welkom hier!

Ah, er zijn inderdaad een aantal e-mailadressen waarbij een oude doorstuur regel nog actief staat die je zelf niet in je instellingen ziet. 

Ik maak een taak aan om deze te laten verwijderen. Binnen 3 werkdagen moet dit verwerkt zijn! Laat je me weten of het gelukt is? 🙂 

Schel
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vanmiddag ben ik gebeld door Ziggo om het probleem op te lossen, en dat is gelukt! De dame die ik aan de telefoon had heeft zich enorm ingezet om me te helpen, waarvoor dank. Zelfs op het terrein van outlook en gmail (wat allebei natuurlijk niet binnen de verantwoordelijkheid van Ziggo valt) heeft zij erg haar best gedaan om me te helpen het probleem op te lossen!

Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik toch echt de schuld bij mezelf moet zoeken. Het blijkt dat ik ooit in de instellingen van mijn @gmail.com adres heb aangezet dat ik “email wil bekijken uit een ander account (lees: mijn @ziggo.nl account) wil bekijken. Eigenlijk stond dus de forwarding zowel in de instellingen van mijn @ziggo.nl account als in de instellingen van mijn @gmail.com account.

Voor wie hier toevallig ook ooit eens tegenaan loopt, die instellingen bij gmail vind je als volgt:

  1. ‘Alle instellingen bekijken’
  2. Tabblad ‘Accounts en import’
  3. ‘Email bekijken uit andere accounts’

Probleem opgelost! Nogmaals dank Ziggo!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Schel wrote:

...Email bekijken uit andere accounts’...

 

Hierbij denk ik aan: meerdere mailboxen koppelen/openen in één mail app/programma. Zo kan je in één lijst alle mails van meerdere mailboxen zien/bekijken/bewerken. Wat een zeer veel gebruikte optie is .


Ps. Als een Ziggo mod dit leest, dan zal hij/zij proberen uw dank betuiging door te zetten naar de betreffende dame.

BramvR-ZG

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Lycke !

Ik vermoed dat mijn vader dit probleem ook heeft, maar dan op 2 e-mailadressen. 

Nu wil ik niet dat dat de regels worden verwijderd, want het gaat nog goed natuurlijk. Maar als ik ze wil wijzigen, hoe dat dan? Kunnen de oude regels wel nog zichtbaar worden?

Ter info: in Gmail is geen import te zien, dus het moet een forwarding zijn vanuit de ziggo mail. Maar, níks zichtbaar in de webmail! Geen regel, geen filter, niks. Ook de inkomende mails, staan niet in de webmail, maar wel in Gmail. 

Ik hoor graag van je!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @BramvR-ZG, goed dat je het aankaart! Mocht je dit willen dan kunnen we ook voor jou een taak aanmaken, om het doorsturen stop te zetten. De oude regels kunnen we niet zichtbaar maken als deze verdwenen zijn. Verwijderen is dan helaas de enige optie. 

Uitgelicht topic