Raiman80

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Email blokkade niet opgeheven

Hoi ,   Gister bericht gekregen van ziggo dat mijn uitgaande mail geblokkeerd is wegens mogelijke hack.

 Ik heb alle stappen gevolgd die werden geadviseerd  om het weer werkend te krijgen   -  email ww gewijzigd.

                                                                                                                                                            -  mijnziggo ww gewijzigd

                                                                                                                                                            -  virus check.

Maar ik kom nog steeds niet in mijn webmail ( krijg daar de melding Er is een fout opgetreden probeer het nogmaals ) en kan ook nog geen mail versturen , 

wat doe ik verkeerd ?

 

Er stond bij dat na al de aanpassingen mogelijk binnen 1 uur weer alles werkt  , maar na 24 uur helaas nog niet .

 

kan iemand mij verder helpen ?

 

alvast bedankt .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Raiman80

Goed dat je de wachtwoorden aangepast hebt. Dit is bij een "normale" blokkade inderdaad de oplossing, maar in jouw geval lijkt het allemaal iets verder te gaan. Ik stuur je hierbij de bevindingen van mijn collega: 

"Het versturen van e-mails en het inloggen in de webmail voor het e-mailadres ******** is geblokkeerd omdat er via een doorstuur of filter regel is doorgestuurd naar een verdacht mailadres. 
- Laat de klant alle instellingen in Mijn Ziggo controleren of hackers deze hebben aangepast en zo ja deze corrigeren. Denk aan malafide e-mailadressen en andere persoonsgegevens zoals telefoonnummer. 
-Laat de klant het wachtwoord van Mijn Ziggo en van de e-mail adressen wijzigen. 
- Vertel de klant dat deze na vrijgave de webmail nog moet controleren op doorstuur en filter regels en deze dan verwijderen. Het inloggen in de webmail kan pas weer nadat het account is vrijgegeven."

De wachtwoorden zijn aangepast. Wil je daarnaast alle instellingen nog controleren in Mijn Ziggo?
Ondertussen maak ik een opdracht aan dat mijn collega's de blokkade kunnen verwijderen. 
Zodra deze er af is, mag het laatste stukje nog even controleren. Wanneer je niet weet wat we hier mee bedoelen, hoor ik het graag. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je ook het nieuwe wachtwoord?

Raiman80
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja gebruik ik  voor beide een verschillend ww .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Raiman80 Even om uit te sluiten dat er iets per ongeluk misgaat:

Als je in je Ziggo Mail inlogt, gebruikt je dan het emailadres en het daarbij behorende wachtwoord?

Klik hier => https://www.ziggo.nl/mail 

Raiman80
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

klopt 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zet het bewuste emailadres achter je huisnummer in je profiel, dan kan gekeken worden door een Ziggo moderator wat er loos is in de achtergrond.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Raiman80
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gedaan     bedankt alvast .

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Raiman80

Goed dat je de wachtwoorden aangepast hebt. Dit is bij een "normale" blokkade inderdaad de oplossing, maar in jouw geval lijkt het allemaal iets verder te gaan. Ik stuur je hierbij de bevindingen van mijn collega: 

"Het versturen van e-mails en het inloggen in de webmail voor het e-mailadres ******** is geblokkeerd omdat er via een doorstuur of filter regel is doorgestuurd naar een verdacht mailadres. 
- Laat de klant alle instellingen in Mijn Ziggo controleren of hackers deze hebben aangepast en zo ja deze corrigeren. Denk aan malafide e-mailadressen en andere persoonsgegevens zoals telefoonnummer. 
-Laat de klant het wachtwoord van Mijn Ziggo en van de e-mail adressen wijzigen. 
- Vertel de klant dat deze na vrijgave de webmail nog moet controleren op doorstuur en filter regels en deze dan verwijderen. Het inloggen in de webmail kan pas weer nadat het account is vrijgegeven."

De wachtwoorden zijn aangepast. Wil je daarnaast alle instellingen nog controleren in Mijn Ziggo?
Ondertussen maak ik een opdracht aan dat mijn collega's de blokkade kunnen verwijderen. 
Zodra deze er af is, mag het laatste stukje nog even controleren. Wanneer je niet weet wat we hier mee bedoelen, hoor ik het graag. 

Marianne2023

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na 3!!!! weken weer hersteld en kan weer geen mail ontvangen. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Marianne  mijn vriendelijke advies is om je melding bij 1 topic te houden, dat voorkomt verwarring. Dankje!

Frnzel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lekker, dit heb ik ook al 2 dagen. 10 x WW gewijzigd, maar dat ik geblokkeerd ben lees ik nergens.

Topprestatie weer Ziggo. En hoe ga ik gedeblokkeerd worden? Ik hoor het graag, want mailen kan ik niet.

Jammer dat ik daar weer zoveel tijd in heb gestoken,

Frnzel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik gebruik dat daar wel. En dan krijg ik:  Dit e-mail account is geblokkeerd. Wijzig het wachtwoord in Mijn Ziggo om weer in te kunnen loggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frnzel Wat krijg je voor foutmelding? Want afgesloten, dan krijg je bericht.

 

Heb je deze stappen al nagelopen in verband met gewijzigde mailinstellingen?

E-mailinstellingen controleren en zo nodig wijzigen | Klantenservice | Ziggo

 

Algemene IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Frnzel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat ik geblokkeerd ben vanwege misbruik van mijn mailaccount. Ik dien nieuw WW in ziggo en in mailaccount aan te maken. Dit vandaag ook per post ontvangen. Vandaag WW van mail nog gewijzigd en dan zou binnen 24 uur e.e.a. hersteld zijn.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zorg er dan ook voor dat het misbruik gestopt is. Anders ben je binnen de kortste keren weer geblokkeerd.

Uitgelicht topic