1
Vraag
2
Reacties
RMK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email blijft niet op de server staan

Nog niet zo lang geleden kon ik gewoon emails verwijderen van mijn macbook en bleef het origineel op de server staan. (ik gebruik IMAP), zodat andere leden uit het gezin nog wel de mail kunnen bekijken en beantwoorden. Sinds een korte periode is dat niet meer het geval. Als ik op mijn Macbook een mailtje verwijder, dan is die ook echt verwijderd. Weg uit de inbox van Ziggowebmail maar ook weg uit de prullenbak van Ziggowebmail (terwijl in de instellingen op de ziggowebmail het vinkje uit staat bij de optie: verwijderde emailberichten permanent wissen. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik of iemand anders van het gezin een mailtje verwijderd deze toch op de server blijft staan en beschikbaar blijft voor de rest van het gezin??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het idee van IMAP is nu juist dat mail gesynchroniseerd wordt op verschillende apparaten. Wanneer ik op mijn Mac een mail verwijder dan is die ook weg op mijn iPhone. Heb je recent de update van macOS geïnstalleerd? Mogelijk dat de update iets heeft gewijzigd in de mailinstellingen.

In je mailprogramma kun je wel instellen hoe lang een verwijderd bericht op de server moet blijven staan. Maar het is natuurlijk niet logisch dat verwijderde berichten nog door anderen gelezen of beantwoord zouden moeten kunnen worden. Daar is de prullenbak niet voor bedoeld.

Bekijk in context

6 Reacties 6
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het idee van IMAP is nu juist dat mail gesynchroniseerd wordt op verschillende apparaten. Wanneer ik op mijn Mac een mail verwijder dan is die ook weg op mijn iPhone. Heb je recent de update van macOS geïnstalleerd? Mogelijk dat de update iets heeft gewijzigd in de mailinstellingen.

In je mailprogramma kun je wel instellen hoe lang een verwijderd bericht op de server moet blijven staan. Maar het is natuurlijk niet logisch dat verwijderde berichten nog door anderen gelezen of beantwoord zouden moeten kunnen worden. Daar is de prullenbak niet voor bedoeld.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je POP gebruikt haal je de mail binnen op je computer.

Wil je de mail voor anderen beschikbaar houden stel dan in de instellingen van het POP account in dat er een kopie op de server moet blijven staan, dan kunnen anderen in het gezin deze nog zien als ze IMAP gebruiken.

Mocht je in je POP account een mail verwijderen, dan is het alleen op je computer.
Geronimo1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe stel ik mijn email dat ik langer dan een maand mails kan terugkijken ? Ik heb IMAP accounts op mijn apple apparatuur. Alleen op mijn PC (DELL) blijft alles bewaard maar dat is een oud beestje die ik niet steeds wil opstarten als ik een oudere mail wil opzoeken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Geronimo1 Welk email programma gebruik je precies?

Want die instellingen zijn in ieder programma anders.

Geronimo1

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op alle apple apparaten gebeurt het, op de Imac zowel in Mail als Outlook. Max 30 dagen terugkijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Windows mail: scroll naar beneden tot Het aantal berichten in de e-mail-app wijzigen

Waar vind ik mijn e-mailberichten of agenda-items in E-mail en agenda voor Windows 10? (microsoft.co...

 

In Outlook kan ik het niet zo snel vinden, zoek even met Google.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic