1
Vraag
2
Reacties
Martinb68

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Email alweer geblokkeerd

Vandaag weer bericht dat onze email is geblokkeerd omdat we zijn gehackt. Gebeld met klantenservice want ik heb pas geleden alle wachtwoorden aangepast na een eerdere blokkade.  Dame aan de lijn geeft aan dat wij blijkbaar een reply gestuurd naar een verdacht adres en dat daardoor de blokkade actief is geworden. Details kan ze niet geven. Heeft iemand een idee om wat voor hoek ik moet zoeken? Ik zie niks verdachts in onze verzonden email berichten. Of is het iets dat niet in onze email zichtbaar is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu al tijdje geen blokkade meer gehad. Wat er is veranderd is dat ik niet meer met de email client van Spark werk. Misschien dat daar in combinatie met Android een  kwetsbaarheid zat die gebruikt is.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Stuur je een bepaalde handtekening mee of een plaatje?

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee geen handtekening of plaatje.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Cryptische omschrijving van de medewerker in kwestie.. Wel tof dat ze kunnen zien dat het 'aan een reply lag', wist ik niet.
Wachtwoorden van alle emailadressen in Mijn Ziggo aangepast, neem ik aan?

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja ik heb bij vorige blokkade alles aangepast met sterke wachtwoorden. Ik kan dus geen verdachte verzonden email vinden. Is het voldoende om in verzonden items te kijken of mis ik dan misschien iets?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @Martinb68,

Frustrerend dat er weer een blokkade op je mail staat. Ondanks de beste bedoelingen van ons, is het natuurlijk irritant dat het verzenden van mails niet meer gaat.

Als ik kijk naar de reden, dan heeft dit te maken met een fwd naar een fraude adres. Deze eindigt op *37@protonmail.com (controleer berichtregels).

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maar ik kan nergens vinden hoe daar naar toe wordt gemaild. Hoe vind ik uit waar dat vandaan komt? Im heb ook nooit een forward ingesteld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Martinb68 Welk email programma gebruik je?

Of kijk eens in de webmail of er een forward instaat?

E-mail automatisch doorsturen | Klantenservice | Ziggo

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert, we gebruiken de mail op diverse apparaten. Via native IOS mail, native MacOS mail en via Spark mail tool. Waar kan ik een eventuele forward vinden in de webmail? Wat ik wel zag is dat ons email adres een extra naam had gekregen Wehkampfinance. Dat heb ik weggehaald. En ik heb maar weer beide wachtwoorden (email en mijnziggo) aangepast. Blokkade van de uitgaande mail is echter nog niet teniet gedaan. Ik weet echt even niet meer waar ik het moet zoeken....

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Forward instelling gevonden, daar stond niks in. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met Apple producten kan ik je niet helpen.

Mogelijk kan @EnergieBoy je wel op weg helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan overigens SMTP niet met aan de praat krijgen. Komt dat omdat de uitgaande mail nog steeds geblokkeerd is?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Smtp is het protocol voor uitgaande mail.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Lastig hoor, normaal gezien zou je met een Mac geen probleem moeten hebben. Gebruik je bij Systeemvoorkeuren, Beveiliging en privacy wel een Firewall instelling? (deze moet ingeschakeld zijn) Daarnaast verwacht ik niet dat je via je Mac Mail dit soort problemen veroorzaakt. Het zal dan meer van die Spark Mail tool zijn, die ik dan zelf niet zou installeren. Probeer anders eens een online virus scan of installeer een gratis virusscanner

Forwarding van je mail kan je vinden onder:
Open je Mac Mail programma, links boven in beeld klik je op Mail, Accounts en dan klik je op Regels. Daar moet dan een forwarding staan, maar ik geloof nooit dat dit bij Apple zomaar kan gebeuren. Daarvoor is een Mac toch best nog goed beveiligd (naar mijn weten). 

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ik heb de volgende email toegang thuis:

1 iphone met native email app

2 ipads met native email app

Macbook met native email app

Android telefoon met Spark email client

iPhone met spark email client

 

Ik heb nu de spark email clients verwijderd. Op de iphone heb ik de native email van IOS weer ingesteld, op de android heb ik de ziggo mail maar even weg gelaten

 

Ik heb overal gekeken of er ergens een forward ingesteld staat, kan dat nergens vinden. Ik kan dus alleen maar gokken dat het te maken heeft met Spark apps en die heb ik nu dus verwijderd. Ik had Spark al langere tijd op de iPhone en nooit problemen gehad. Spark op de Android heb ik sinds deze zomer, misschien dat daar toch een kwetsbaarheid is die gebruikt is. 

 

Misschien kan ik nog ergens via webmail instellen dat er geen berichten naar @protonmail.com gestuurd mogen worden? Dit om een nieuwe blokkade te voorkomen.

 

Mochten jullie nog meer tips hebben wat ik kan checken of wat ik vooral niet moet doen dan hoor ik het graag. Zou ik dan toch extra risico lopen door mijn overstap van een iPhone naar een Samsung Android toestel? Misschien is het laatste een stomme opmerking, maar ja ik weet niet meer wat ik moet verdenken.

 

Bedankt voor alle hulp tot nu toe! Wordt zeer gewaardeerd !!

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heeft iemand advies welke email client ik zou moeten gebruiken op mijn android device?

Bierflesje

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Probeer eens Fair Email. Is gratis, alleen voor extra plus functies hoef je te betalen.

Maar werkt ook heel goed zonder de plus functies.

De maker van dit programma is trouwen een Nederlander.

Meer info op https://email.faircode.eu/

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier werkt Outlook prima op Android.

Martinb68
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu al tijdje geen blokkade meer gehad. Wat er is veranderd is dat ik niet meer met de email client van Spark werk. Misschien dat daar in combinatie met Android een  kwetsbaarheid zat die gebruikt is.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Martinb68

 

Fijn dat je terugkoppelt dat het voor nu is opgelost 🙂 Hopelijk hebben andere Spark werk gebruikers hier ook profijt van. Tnx!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic