Hallo allen,
Heb een mail ontvangen dat mijn @Ziggo.nl email gehackt is. Wist geeneens dat ik dit had en stamt waarschijnlijk nog uit de Casema tijd.
Stappenplan voor wijzigen wachtwoord werkt niet want e-mailadres verschijnt niet in Mijn Ziggo. Wat mij betreft mag dit e-mailadres opgeheven worden. Ik gebruik het niet. Kan een moderator dit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @MarcoH1! Goed dat je er even op terugkomt hier. Ik ben in het systeem gedoken en zie dat het niet mogelijk is om het betreffende mailadres waar jij op doelt zichtbaar te maken onder je klantnummer. Dit komt omdat het mailadres actief staat onder een ander (oud)klantnummer. Helaas is het niet meer mogelijk om een mailadres om te hangen van het ene naar het andere klantnummer. Het spijt me dat dit niet eerder is geconstateerd.
Omdat je in je beginpost aangeeft dat het mailadres ook wel opgeheven mag worden maak ik daar nu werk van. Hopelijk is het dan (alsnog) naar tevredenheid opgelost.
Alvast een goed weekend!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @MarcoH1
Goed dat je ons weet te vinden op de community, welkom 😄
Het is natuurlijk al vervelend genoeg om een mail van ons te ontvangen dat je gehackt bent. Laat staan als de oplossing die we bieden niet werkt.
Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt maar kan deze mail niet vinden. Wat is de afzender van de betreffende mail?
Het bericht kwam van ziggo.contact@ziggo.nl
Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.
Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies
Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.
Verander beide wachtwoorden in een sterk, niet eerder gebruikt, nieuw wachtwoord.
Het wijzigen van uw e-mail wachtwoord
- Ga naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen/ en volg de instructies
Nadat u uw wachtwoord heeft gewijzigd duurt het deblokkeren tot maximaal een uur. U kunt dan ondertussen al wel inloggen en e-mails lezen, maar nog geen e-mail versturen.
Bedankt voor de aanvulling @MarcoH1
Ik heb een taak aangemaakt naar een andere afdeling. Zij gaan ervoor zorgen dat het email account weer gewoon zichtbaar is in Mijn Ziggo. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. Hierna kan jij het wachtwoord aanpassen. Helaas is het niet mogelijk om het hoofd e-mail adres te verwijderen van jouw account. Ook niet als je deze niet gebruikt.
Dankjewel Madelon, ik houd het in de gaten de komende dagen
Ik heb sinds afgelopen afgelopen vrijdag precies hetzelfde. Het stappenplan meerdere malen doorlopen maar tot op heden zonder resultaat. Ook voor mij is er vrijdag meteen een case aangemaakt maar heeft tot nu toe nog niet tot de oplossing geleid.
Ik hoor om mij heen best veel mensen met een geblokkeerd Ziggo-account vanwege spam. Kan dit een bug zijn in het systeem? Niet dat wij daar nu mee geholpen zijn maar misschien voor toekomstige 'gevallen'.
Ook bij mij begon het afgelopen vrijdag. Ik zie inmiddels ook vreemde activiteit. Er wordt geprobeerd om Instagram accounts en andere cloud mail diensten met mijn @Ziggo mail account aan te maken. Deze mails krijg ik binnen op mijn @gmail account wat bij Ziggo geregistreerd is. Ook tot nu toe zo’n 10 ransomware mails waarin gevraagd wordt om bitcoins te betalen. Kan bijna geen toeval zijn. Is Ziggo slachtoffer van een security breach? Nogmaals: ik wist geeneens van het bestaan van mijn Ziggo emailadres. Sowieso wil ik niet dat deze mails vanuit Ziggo doorgestuurd worden naar mijn Gmail. Dit moet echt zsm gefixt worden doir Ziggo!
Nou Ziggo, geweldige oplossing (case aanmaken) krijg je vanmiddag deze mail (overigens beantwoord), volgens mij is het probleem heel duidelijk omschreven hierboven. En ja, het probleem is nog steeds aanwezig (nu al een week), pffffffff :
Bij mij is het na een week nu eindelijk opgelost!
Fijn dat het bij jou nu opgelost is, @ZWANIE34, bedankt voor je update.
Bij jou wil het nog niet zo vlotten, @MarcoH1. Kun je in je profiel het betreffende e-mailadres invullen in het postcodeveld, achter je postcode? Geef me een seintje hier zodra het gelukt is. Dan ga ik er verder mee aan de slag.
Dit heb ik gedaan
Dankjewel! Ik heb opnieuw de opdracht aangemaakt om het e-mailadres weer zichtbaar te maken in Mijn Ziggo. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen, dus mijn vraag aan jou is om dit in de loop van de week te checken. Houd je me op de hoogte?
Inmiddels zijn we 3 weken verder en is dit nog steeds niet opgelost.
Goedemorgen @MarcoH1! Goed dat je er even op terugkomt hier. Ik ben in het systeem gedoken en zie dat het niet mogelijk is om het betreffende mailadres waar jij op doelt zichtbaar te maken onder je klantnummer. Dit komt omdat het mailadres actief staat onder een ander (oud)klantnummer. Helaas is het niet meer mogelijk om een mailadres om te hangen van het ene naar het andere klantnummer. Het spijt me dat dit niet eerder is geconstateerd.
Omdat je in je beginpost aangeeft dat het mailadres ook wel opgeheven mag worden maak ik daar nu werk van. Hopelijk is het dan (alsnog) naar tevredenheid opgelost.
Alvast een goed weekend!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.