Het bericht kwam van ziggo.contact@ziggo.nl
Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.
Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies
Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.
- Het wachtwoord van uw e-mailaccount (via Mijn Ziggo)
- Het wachtwoord van uw Mijn Ziggo (ook via Mijn Ziggo)
Verander beide wachtwoorden in een sterk, niet eerder gebruikt, nieuw wachtwoord.
Het wijzigen van uw e-mail wachtwoord
- Ga naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen/ en volg de instructies
- Het wijzigen van uw Mijn Ziggo wachtwoord- log in op Mijn Ziggo via ziggo.nl/mijnziggo- klik onder het 'gegevens' gedeelte op 'bekijk en wijzig gegevens'- Klik onder het 'Inloggegevens Mijn Ziggo' gedeelte op 'Wijzig wachtwoord'- Vergeet niet om na het veranderen van uw wachtwoord op 'Wijzigingen opslaan' te drukken
Nadat u uw wachtwoord heeft gewijzigd duurt het deblokkeren tot maximaal een uur. U kunt dan ondertussen al wel inloggen en e-mails lezen, maar nog geen e-mail versturen.