1
Vraag
2
Reacties
MarcoH1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email adres @Ziggo.NL geblokkeerd

Hallo allen,

Heb een mail ontvangen dat mijn @Ziggo.nl email gehackt is. Wist geeneens dat ik dit had en stamt waarschijnlijk nog uit de Casema tijd. 

 

Stappenplan voor wijzigen wachtwoord werkt niet want e-mailadres verschijnt niet in Mijn Ziggo. Wat mij betreft mag dit e-mailadres opgeheven worden. Ik gebruik het niet. Kan een moderator dit?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @MarcoH1! Goed dat je er even op terugkomt hier. Ik ben in het systeem gedoken en zie dat het niet mogelijk is om het betreffende mailadres waar jij op doelt zichtbaar te maken onder je klantnummer. Dit komt omdat het mailadres actief staat onder een ander (oud)klantnummer. Helaas is het niet meer mogelijk om een mailadres om te hangen van het ene naar het andere klantnummer. Het spijt me dat dit niet eerder is geconstateerd.

Omdat je in je beginpost aangeeft dat het mailadres ook wel opgeheven mag worden maak ik daar nu werk van. Hopelijk is het dan (alsnog) naar tevredenheid opgelost. 

Alvast een goed weekend!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hallo @MarcoH1

 
Goed dat je ons weet te vinden op de community, welkom 😄

Het is natuurlijk al vervelend genoeg om een mail van ons te ontvangen dat je gehackt bent. Laat staan als de oplossing die we bieden niet werkt. 

Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt maar kan deze mail niet vinden. Wat is de afzender van de betreffende mail? 
 

MarcoH1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het bericht kwam van ziggo.contact@ziggo.nl

 

Geachte heer/mevrouw,

Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.

U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.

Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:

"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies

Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.

  1. Het wachtwoord van uw e-mailaccount (via Mijn Ziggo)
  2. Het wachtwoord van uw Mijn Ziggo (ook via Mijn Ziggo)

Verander beide wachtwoorden in een sterk, niet eerder gebruikt, nieuw wachtwoord.

 

    •  

Het wijzigen van uw e-mail wachtwoord

    •  

- Ga naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen/ en volg de instructies

  •  
  1. Het wijzigen van uw Mijn Ziggo wachtwoord- log in op Mijn Ziggo via ziggo.nl/mijnziggo- klik onder het 'gegevens' gedeelte op 'bekijk en wijzig gegevens'- Klik onder het 'Inloggegevens Mijn Ziggo' gedeelte op 'Wijzig wachtwoord'- Vergeet niet om na het veranderen van uw wachtwoord op 'Wijzigingen opslaan' te drukken

Nadat u uw wachtwoord heeft gewijzigd duurt het deblokkeren tot maximaal een uur. U kunt dan ondertussen al wel inloggen en e-mails lezen, maar nog geen e-mail versturen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Bedankt voor de aanvulling @MarcoH1

Ik heb een taak aangemaakt naar een andere afdeling. Zij gaan ervoor zorgen dat het email account weer gewoon zichtbaar is in Mijn Ziggo. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. Hierna kan jij het wachtwoord aanpassen. Helaas is het niet mogelijk om het hoofd e-mail adres te verwijderen van jouw account. Ook niet als je deze niet gebruikt. 

MarcoH1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel Madelon, ik houd het in de gaten de komende dagen

ZWANIE34

Level 3
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb sinds afgelopen afgelopen vrijdag precies hetzelfde. Het stappenplan meerdere malen doorlopen maar tot op heden zonder resultaat. Ook voor mij is er vrijdag meteen een case aangemaakt maar heeft tot nu toe nog niet tot de oplossing geleid.

Ik hoor om mij heen best veel mensen met een geblokkeerd Ziggo-account vanwege spam. Kan dit een bug zijn in het systeem? Niet dat wij daar nu mee geholpen zijn maar misschien voor toekomstige 'gevallen'. 

MarcoH1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij begon het afgelopen vrijdag. Ik zie inmiddels ook vreemde activiteit. Er wordt geprobeerd om Instagram accounts en andere cloud mail diensten met mijn @Ziggo mail account aan te maken. Deze mails krijg ik binnen op mijn @gmail account wat bij Ziggo geregistreerd is. Ook tot nu toe zo’n 10 ransomware mails waarin gevraagd wordt om bitcoins te betalen. Kan bijna geen toeval zijn. Is Ziggo slachtoffer van een security breach? Nogmaals: ik wist geeneens van het bestaan van mijn Ziggo emailadres. Sowieso wil ik niet dat deze mails vanuit Ziggo doorgestuurd worden naar mijn Gmail. Dit moet echt zsm gefixt worden doir Ziggo!

MarcoH1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou Ziggo, geweldige oplossing (case aanmaken) krijg je vanmiddag deze mail (overigens beantwoord), volgens mij is het probleem heel duidelijk omschreven hierboven. En ja, het probleem is nog steeds aanwezig (nu al een week), pffffffff :

Beste meneer, mevrouw *******,

We hebben een melding binnen gekregen van de klantenservice, over een email probleem.
 
We hebben op dit moment nog niet genoeg informatie om dit op te lossen. Als het probleem nog steeds speelt kun je dat bij ons melden door te reageren op deze e-mail.

Bente******
Case Management
ZWANIE34

Level 3
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij is het na een week nu eindelijk opgelost! 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het bij jou nu opgelost is, @ZWANIE34, bedankt voor je update. 

 

Bij jou wil het nog niet zo vlotten, @MarcoH1. Kun je in je profiel het betreffende e-mailadres invullen in het postcodeveld, achter je postcode? Geef me een seintje hier zodra het gelukt is. Dan ga ik er verder mee aan de slag. 

MarcoH1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit heb ik gedaan

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dankjewel! Ik heb opnieuw de opdracht aangemaakt om het e-mailadres weer zichtbaar te maken in Mijn Ziggo. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen, dus mijn vraag aan jou is om dit in de loop van de week te checken. Houd je me op de hoogte?

MarcoH1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels zijn we 3 weken verder en is dit nog steeds niet opgelost. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @MarcoH1! Goed dat je er even op terugkomt hier. Ik ben in het systeem gedoken en zie dat het niet mogelijk is om het betreffende mailadres waar jij op doelt zichtbaar te maken onder je klantnummer. Dit komt omdat het mailadres actief staat onder een ander (oud)klantnummer. Helaas is het niet meer mogelijk om een mailadres om te hangen van het ene naar het andere klantnummer. Het spijt me dat dit niet eerder is geconstateerd.

Omdat je in je beginpost aangeeft dat het mailadres ook wel opgeheven mag worden maak ik daar nu werk van. Hopelijk is het dan (alsnog) naar tevredenheid opgelost. 

Alvast een goed weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic