Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Email account alweer geblokkeerd door Ziggo wegens hack

Vanmorgen is mijn email account voor de 3e keer in 2 weken geblokkeerd door Ziggo omdat het gehackt zou zijn. Nu vind ik het prima van Ziggo dat er beveiliging is maar mijn vermoeden is toch dat er niets gehackt is en de oorzaak mogelijk ligt in VPN welke actief is van Norton. Gevolg is iedere keer weer dat ik wachtwoorden Ziggo (2) moet aanpassen en dit ook op al mijn apparaten moet doen, erg vervelend

Gegevens :

Windows PC. Windows 10 Pro

Norton Antivirus 360

Email : Thunderbird

Klantenservice van Ziggo is van mening dat het niet kan liggen aan Norton VPN en raadt mij professionele hulp aan. Ik denk dat het wegschuiven van problemen is. Scans met Norton uitgevoerd  ( Normale scan en ook Powerscan) geven geen probleem aan. Als 2e oplossing geeft Klantenservice ze aan maar naar de Ziggo community te gaan ??

Indien iemand een oplossing voor dit probleem weet zou ik deze graag vernemen, alvast dank

Chris Cox

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bij gebruik van een Email Client via een VPN connectie kun je dit probeem krijgen.
Of dat terecht is, is een tweede. Zo werkt het nu eenmaal.
Bij gebruik van Ziggo Webmail over VPN, heb je er geen last van.
Overstap naar Email Provider?

Bekijk in context

24 Reacties 24
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bij gebruik van een Email Client via een VPN connectie kun je dit probeem krijgen.
Of dat terecht is, is een tweede. Zo werkt het nu eenmaal.
Bij gebruik van Ziggo Webmail over VPN, heb je er geen last van.
Overstap naar Email Provider?

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

Dank je wel hanh, dat bevestigd mijn vermoeden en voorkomt hoop onnodig werk. Alleen jammer dat Klantenservice Ziggo dit blijkbaar niet weet, of in ieder geval niet aangeeft in chat

 

groet, Chris

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Chris 1952

Begrijpelijk dat het behoorlijk irritant is als je telkens wordt geblokkeerd. Gelukkig heeft @hanh je al voorzien van het juiste antwoord. Ik ben het met je een dat het spijtig is dat dit niet is aangegeven door mijn collega's.  Mijn excuses hiervoor. 

Mappie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Binnen 4 uur is mijn email account twee maal door ziggo geblokkeerd vanwege een hack, nl. dat email account vanuit verschillende landen werd benaderd. Wat is er loos?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Of het terecht is of niet: het Ziggo Email systeem doet naar mijn smaak spms vreermde dingen.

Een goede verantwoording tov de klant door abuse@ziggo.nl zit er meestal niet in.

Wat je moet laten om een mogelijke blokkade te voorkomen:

  • Een Email Client Applicatie op een buitenlandse host gebruiken. Ook niet via een VPN verbinding met een Publieke VPN Provider.

Wat je zonder enig risico altijd kunt doen in binnen- en buitenland:

  • Ziggo Webmail gebruiken.

 

 

 

Lvt

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een nieuwe computer die reeds totaal gescanned is met norton 360: 300000 files zijn gescanned. (geen malware te vinden) Reeds 3 maal een nieuw wachtwoord aangemaakt voor mijn ziggo en email zoals vermeld in de email die ik van jullie steeds ontvang. Nog steeds krijg ik de melding dat mijn email gehackt is. Hoe nu verder. Telefonisch zijn jullie niet te benaderen volgens 09001844 (geen telefonische ondersteuning voor email. ik wordt verwezen naar internet)

Chris 1952
Topicstarter
Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes

@Lvt Gebruik je vpn op de nieuwe computer ?

Lvt

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb geen vpn en gebruik webmail van ziggo.

Uiteindelijk zag ik dat ik ook kon chatten met de helpdesk. Deze man had (denk ik) de oplossing.Het bleek dat ik nog uitgaande mail in de post uit box en concepten box had staan.

Deze heb ik allemaal verwijderd. Vervolgens een nieuw wachtwoord aangemaakt voor mijn ziggo en mijn email account.

Het inloggen ging nog niet goed maar dat had te maken dat ik eerst mij in web mail moet afmelden. Daarna met het nieuwe wachtwoord ingelogd.

Het was duidelijker geweest en handiger als dit ook was vermeld in de email die ik kreeg toegezonden van Ziggo waarin ze melden dat mijn email account was gehackt en wat ik moest doen om dit te herstellen

 

JanDigit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jan G,

 

Vandaag maak ik voor het eerst kennis met de Ziggo community. Ook bij mij diverse meldingen dat mijn email account gehackt is en dus diverse keren de wachtwoorden gewijzigd. Naar ik nu lees mogelijk veroorzaakt door de VPN verbinding. Gebruik zelf VPN van Bitdefender. Voorheen nooit last gehad. We moeten het maar voor lief nemen, lees ik, en VPN uitzetten om herhaling te voorkomen (?).

hal.vroemen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb op 2 dec brief ontvangen kenmerk ;INTO03941184. blokkade beveiligd e-mail

vanaf toen geen e-mails meer ontvangen. Heb wachtwoorden vervangen.

 

grt   Bert Vroemen   

**privégegevens verwijderd door moderator**

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @hal.vroemen 

Wat vreemd dat het na het aanpassen van het wachtwoord nog niet lukt. Op je adres staat geen blokkade meer. Werkt het wel via Ziggo Webmail?

Eric1966

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben sinds 2 dagen al 3 keer geblokkeerd. Gisteren 3 keer gebeld met klantenservice en opnieuw gedeblokkeerd. Gisteren overdag kunnen mailen maar vanachter om 0:00 uur weer mail van ziggo dat mijn e-mail weer geblokkeerd is ...zucht straks maar weer tijd steken in de klantenservice of moet ik klacht indienen via special care?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Gebruik uitsluitend Ziggo Web Mail om dit soort gedoe met 100% zekerheid voorgoed te omzeilen.

Of neem elders een  Email Account & zet de migratie van het Ziggo Account naar het nieuwe account in gang.,

horschmakelaard

Level 2
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

in februari en oktober kreeg ik bericht dat mijn account was gehackt. de laatste keer heb ik mijn ww zodanig veranderd dat ik een spiekbriefje nodig heb om in te loggen. vandaag kreeg ik weer een melding dat ik gehackt ben. ik gebruik geen vpn of zo. maar ik ben het eigenlijk wel zat om elke keer mijn ww te veranderen. 

kan iemand me zeggen waardoor ik dan gehackt ben?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hoi @horschmakelaardij

Het is te begrijpen dat je het vervelend vind dat je email wordt geblokkeerd. De reden dat je email uit voorzorg is geblokkeerd, komt omdat er is ingelogd op jouw email op een bekend botnet ip adres.

horschmakelaard

Level 2
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

leuk. echt. dan heb je een ww geprobeerd te kiezen waarbij ik een briefje nodig heb om in te kunnen loggen dan krijg je dit weer. ik heb het nagevraagd dan hebben ze het over vpn en open wifi. ik gebruik mijn email alleen thuis dus geen open wifi. dan zou het weer aan het gebruik van windows live mail liggen. alleen hier maken meerdere adressen gebruik van windows live mail en alleen ik ben elke keer weer degene die dan gehackt is. ik heb weer eens mijn ww veranderd maar ik ben wel benieuwd wanneer het weer mis gaat.

 

horschmakelaard

Level 2
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik maak ook geen gebruik van vpn trouwens. en ik heb kaspersky total security

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@horschmakelaardij Bijzonder irritant, dat ben ik met je eens! Helaas is de blokkade niet zonder reden geplaatst. Ik raad je aan om alle apparaten welke verbinding hebben met het internet eens grondig te scannen op virussen en andere ellendigheid. Mogelijk komt hier toch nog iets uit wat de SMTP blokkade verklaart. 

e.jakobs

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds vanmorgen hetzelfde probleem.

Al 8x geblokkeerd.

Maakt niet uit ik via iphone mail verstuur via 4g of via de laptop.

Kan 1 mail versturen, dan weer geblokkeerd...

Ziggo webcare kan me niet verder helpen en verwijst me door naar abuse@ziggo.nl

 

Uitgelicht topic