1
Vraag
2
Reacties
Naomi8701

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Elke week een nieuw IP adres

Goedemorgen,

 

Op aanraden van een ZIGGO medewerker stel ik hier mijn vraag.

 

Ik werkt fulltime vanuit huis en vanuit mijn werk is er een IP beveiliging, ik kan dus maar met 1 IP inloggen op mijn werkaccount, hiervoor maken wij naast het IP adres ook nog gebruik van Authenticator.  

Helaas krijg ik elke week een nieuw IP adres van Ziggo, niemand weet waar dit aan ligt. 

Hierdoor loop ik dus elke week vertraging op aangezien ik weer met de IT afdeling van mijn werk contact moet opnemen om WEER een nieuw IP adres toe te voegen. Enorm frustrerend.

 

Mijn modem hangt in de meterkast, ik heb 1 wifi versterker op de bovenverdieping net naast mijn kantoor. Via deze wificode werk ik. Deze wordt automatisch omgezet naar de wificode van het modem die in de meterkast hangt als ik bijvoorbeeld even naar beneden ga of een andere kamer in ga. 

 

Ik woon in een nieuwbouwwoning, maar mijn buren hebben hier geen last van. Er is binnen nooit bereik via een mobiel netwerk dus bellen moet altijd buiten of uit/ vlakbij het raam gebeuren. Ook valt constant de Ziggo mediabox (tv) uit (dagelijks 1-2 keer de melding "een moment geduld aub")  Ziggo hier meerdere keren over gebeld maar ik krijg alleen te horen dat mijn bereik perfect is en ze niet begrijpen waarom ik steeds een nieuwe IP krijg. 

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen?

Ik heb helaas weinig verstand van al deze technische handelingen.. 

 

Alvast bedankt! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Naomi8701,

 

Top om te zien dat je al een heel eind bent gekomen met enkele toppers hier. Ik zie dat je zojuist contact hebt gehad met een collega hierover en het modem om is gezet naar IPv4-only. Hopelijk zijn de problemen met je wisselende IP dan verleden tijd, houd ons op de hoogte!

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Gaat het om IP-adressen binnen subnet 213.127.0.0/17?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Naomi8701 

Los van het feit dat je bij Ziggo in principe een dynamisch IP adres krijgt is het niet echt normaal dat je elke week een nieuw ip adres krijgt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dan gok ik dat jou modem een dslite profiel heeft 

een moderator kan dat voor je nakijken

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@anoniemforum TS kan het zelf controleren, DS-Lite gebruikt bij Ziggo subnet 213.127.0.0/17. Vandaar mijn eerste vraag in dit topic.

Naomi8701
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe Zegt mij allemaal weinig, maar met google is het gelukt. Is dit zo voldoende? Of het om subnet IP adressen gaat, weet ik niet? Wat wil dat zeggen? Begint wel altijd met 213.127 inderdaad

Naomi8701
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

-

Naomi8701
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd. Waar vind ik een moderator en wat kunnen zij daaraan doen? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het modemprofiel moet worden omgezet van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna ontvangt de Connect Box een semi-statisch IP-adres dat zeer zelden verandert.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

 

De installatie ziet er prima uit en ik zie geen directe signaalproblemen, afgezien van een nogal grote hoeveelheid T3 timeouts.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA-01-B) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Naomi8701
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebenu al een oplossing, het betreft dus alleen een omzetting? Ik ben benieuwd waarom Ziggo mij hier niet mee kon helpen? Ik ben al maanden aan het chatten met Ziggo hierover. Beste Ziggo medewerker, kan dit aub voor mij worden omgezet binnen 1-2 dagen? Zou mij een hoop rust geven.

 

De POA heb ik al eerder over gehoord en een nieuwe voor ontvangen van Ziggo. Maar ook dat moest ik zelf installeren, is dus niet gebeurd. Net het filmpje gezien en ziet er simpel uit, ik ga het nu proberen. 

 

Bedankt tobiastheebe!! 

Naomi8701
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan ik of ziggo nog iets doen aan de T3 timeouts? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De helpdesk is niet altijd even goed ingelicht over zaken als DS-Lite (en de beperkingen hiervan) en bridge mode. DS-Lite komt voornamelijk in voormalig UPC-gebied veel voor.

 

De T3 timeouts betekenen meestal dat er ruis aanwezig is op het signaal. De Mediabox kan daar ook last van hebben. (Welk type Mediabox gebruik je trouwens?) Het verwijderen van het kapje van de splitter kan ervoor zorgen dat deze beter contact maakt met het AOP, dan lost met regelmaat signaalproblemen op.

Naomi8701
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik gebruik de Ziggo Next. Die valt best vaak uit en dan staat er "een moment geduld". Mag dan weer opstarten.. 

Dit is idd een UPC gebied. Ik hoop dat ze mij nu kunnen omzetten. Fingers crossed 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Naomi8701,

 

Top om te zien dat je al een heel eind bent gekomen met enkele toppers hier. Ik zie dat je zojuist contact hebt gehad met een collega hierover en het modem om is gezet naar IPv4-only. Hopelijk zijn de problemen met je wisselende IP dan verleden tijd, houd ons op de hoogte!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic