Johannes09
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Elke donderdag tussen 10 en 14 uur een internetonderbreking

Hoi,

Daarvoor had ik een oude Ube EVM3200, hiermee had ik nooit een probleem met internet. Totdat deze een paar weken de geest gaf.
Ik heb Ziggo gebeld en kreeg de connectbox toegestuurd, toen begonnen de problemen: elke donderdag een onderbreking van het internet. 
De eerste 3 of 4x duurde die onderbreking rond de 3 uur (inschatting). Bij de laatste grote onderbreking zag ik Ziggo-auto's staan in de straat, ik heb ze aangesproken. De monteurs zijn bij mij binnengeweest, en hebben de kabels doorgemeten en vervangen waar nodig. De signalen leken allemaal goed.

Hierna een verbetering, ik heb geen uren onderbreking meer, maar wel elke donderdag tussen 10 en 14 uur een onderbreking van een minuut of 5 of 10 ofzo. Erg hinderlijk aangezien ik thuiswerk.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb de helpdesk niet gebeld, aangezien ik verwacht dat ze dit toch niet 1-2-3 weten (aanname ๐Ÿ™‚ )

Ik heb thuis apparaten bekabeld en via Wifi (Deco M4), alle apparaten hebben hier last van

47 Reacties 47
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 42385Reacties
  • 2426Oplossingen
  • 8934Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Als je hier de volledige netwerkhistorie en de waarden van up- en downstream plaatst in een schermafbeelding, kan ik je misschien verder helpen.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de log is toegevoegd... mijn problemen begonnen rond 13.37 gisteren (toen heb ik in Teams een bericht gestuurd :-), die uiteraard niet aankwam op dat moment)
ook alle statussen vanuit de router

Capture1.JPG

downstream1.JPG

downstream2.JPG

primaire downstream service flow.JPG

primaire upstream service flow.JPG

upstream.JPG

algemene configuratie.JPG

โ€ƒโ€ƒโ€ƒโ€ƒโ€ƒโ€ƒโ€ƒ

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Heb je de horizonbox verbonden met de connectbox d.m.v. een netwerkkabel?

Ook graag een foto van het AOP (waar de groene kabel het huis binnenkomt) met de daarop zittende splitter en eventuele versterker.

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Horizon box zit geen ethernet-kabel inโ€ƒโ€ƒ

De 'splitter' is vervangen door de Ziggo-monteur, ook de kabel tussen beide foto's (volgens mij)
Ook onder de versterker heeft hij kabels vervangen, een aansluitingen verbetert

POA.JPG

versterker.JPG

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja thx
Dit had ik in een ander draadje gezien, en zelf al toegepast

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Ik heb het moderatieteam gevraagd om de ruis op jouw verbinding nader te bekijken.

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458 wauw, snelle reacties hier zeg!
dank je

Internet werkt op zich prima, de hele week door... behalve dus een onderbreking op donderdag, dat is nu al weken zo... dat is met citrix werken soms een groot probleem (soms ook niet, dan herstelt het vanzelf)

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Voor nu rest niet anders dan wachten op de reactie van een moderator en aan de hand daarvan de volgende te ondernemen stappen.

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458 ze hebben tot en met woensdag ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‚

Had ik succes kunnen hebben via de telefonische helpdesk?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Succes via de telefonische helpdesk is afhankelijk van wie je treft. Zeker is wel dat je een vermoeide arm krijgt van het vasthouden van je telefoon.

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1861Reacties
  • 163Oplossingen
  • 392Likes

Goed dat je ons hier hebt gevonden en dat @KBX458 en @Bert! zich al over de situatie hebben ontfermd: welkom op de Community @Johannes09

Gek dat je specifiek op donderdag rond dit tijdblok problemen ondervindt. Ik heb even in de signaalhistorie gekeken en zie dat er wel signaal was. Om het nauwkeuriger te meten, heb ik een signaalmonitoring gestart voor de komende 7 dagen.

Wat ik me wel afvraag: het gebeurt verder niet voor, op donderdag na in dit tijdblok? Gebeurt er op donderdag iets anders dan anders bij je in huis? Gaan er bijvoorbeeld apparaten aan die anders niet worden gebruikt? Of wellicht andere zaken?

Mocht je het fijn vinden, dan is een monteur sowieso een optie. Als je liever de nauwkeurige signaalmeting afwacht, dan is dat ook helemaal goed.

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Vincent Z ja, dat is het gekke, de hele week geen problemen.
Ik had deze problemen ook nooit met de Ubee, dus mijn vermoeden gaat naar de Connect Box, of iets wat daarmee te maken heeft.
Ik ben er net naartoe gelopen en zie geen lampjes branden, anders dan de witte power led.
Op het moment dat ik problemen heb branden er groene leds, ik weet even niet welke, wel dat er meerdere branden.

Ik heb veel apparaten verbonden met de router, ergens in de 80, maar volgens mij staat er niets gescheduled op donderdag rond dat tijdstip, vwb verbonden apparaten.

Ik heb ook geen automatische schakelaars die ergens spanning vanaf halen op dat tijdstip...
waar kan ik nog meer aan denken?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Misschien aan smart keukenapparatuur van Siemens of Bosch?

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458 ik heb veel Tuya en Google producten, ook met regels aan elkaar verbonden.
Het meeste gebeurt met zondsondergang of -opkomst, of rond middernacht, niet rond die tijd.
Ik heb geen smart-producten van Siemens of Bosch, of AEG, of wat dan ook.
Sonos, dat gaat ook nog over het netwerk, maar ook niet gerelateerd aan dat tijdvak.

Zou het kunnen dat iets van binnenshuis ervoor zorgt dat de Connect Box die ledjes laat branden.

Even via Google gezocht naar de betekenis van de groene leds, maar dan moet je eigenlijk weten welke combinatie brandt...
Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat er meerdere groen branden... ik weet zo niet eens of de statusled wit of groen is, dus zal daar de volgende keer op letten

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1861Reacties
  • 163Oplossingen
  • 392Likes

@Johannes09 Poeh! Dat zijn veel apparaten die verbinding hebben met de Connectbox. Wat ervoor zorgt dat je verbinding 'crasht' op dat specifieke moment, is lastig te zeggen. Je zou het dan per apparaat eventueel moeten uitsluiten. Of na moeten gaan of er toch wellicht een handeling wordt uitgevoerd. Mogelijk krijg je daarmee een beeld en patroon in het vizier? Wellicht krijgen we de veroorzaker dan boven tafel? Heel lastig! Daarnaast ben ik inderdaad benieuwd welke lampjes er precies branden. 

Johannes09
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voordat ik de Connect Box had, gebruikte ik dus de Ubee EVM3200, met mijn eigen Tp-link Archer C3150, en hiermee had ik nooit problemen.

Ongeveer op het moment dat ik de Connect Box kreeg, heb ik ook de Tp-link M4 Mesh systeem gekocht via Ziggo... tussen beide zit een gegoten UTP kabel van ongeveer 1 meter (was CAT5, heb ik net vervangen door CAT5e)
De rest van de kabels, is hetzelfde als in de situatie ervoor, dus moet werken

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5496Reacties
  • 225Oplossingen
  • 1998Likes

Op donderdag 22-4-2020 om 13.29 uur vermeldt het log een T4 fout. Dit houdt in dat je modem volledig is uitgevallen, zich opnieuw opstart en aanmeldt bij de CMTS. Dit duurt inderdaad 5 tot 10 minuten. Tijdens dit proces zie je de leds groen oplichten.

Als komende donderdag weer uitval heeft plaatsgevonden, plaats dan hier een nieuwe schermprint van de netwerkhistorie. Misschien levert dat nieuwe aanwijzingen op.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6489Reacties
  • 525Oplossingen
  • 1350Likes

@Johannes09 Zou je zoals @KBX458 vraagt een nieuw modemlog willen delen? Deel anders ook een foto van de aansluitingen het modem en je router. Dan kunnen we aan de hand van deze extra info verder analyseren. 

Uitgelicht topic