1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nedspec

Level 3
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Eindelijk glasvezel maar welke modem?

Eindelijk komt er Ziggo glasvezel maar welke modem? Ik denk zelf aan een FRITZ!BOX 5530 FIBER AON met een geheel nieuw mesh netwerk van Fritz.

 

Wat zijn jullie gedachten?

 

Alvast bedankt.

 

Jan

15 Reacties 15
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mocht je glasvezel krijgen van ziggo moet er altijd een converter op naar coax direct aansluiten van de glas in eigen modem is bij mij weten onmogelijk

 

zie ook

robinjoo19_0-1663744759500.png

deze foto had ik toen gedownload vanuit het openbare gedeelte 

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik betwijfel ten zeerste dat er Ziggo glasvezel naar je toe komt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Glasvezel of Gigabit daar zit verschil in. Er is maar een handvol projecten waar daadwerkelijk glasvezel naar binnenkomt. 

 

Omdat Ziggo ook daar Docsis gebruikt heeft u maar 1 of 2 keuzes wat Fritz!boxen betreft, daar hoort het genoemde model niet bij. U kunt enkel een echte Kabelmodem/router kiezen die docsis 3.1 geschikt is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Nedspec  schreef:

Eindelijk komt er Ziggo glasvezel ...


Zoals hieronder al vermeld is : Weet u zeker dat het glasvezel tot in uw huis is en weet u dan ook zeker dat het van Ziggo is ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Nedspec 

Kleine aanvulling ongeacht wat er binnenkomt, als u direct een eigen modem/router van AVM wilt gebruiken dan zal dat een 6660 cable modem moeten worden. Sluit u eerste een Connectbox/Smartwifimodem aan dan deze in bridge zetten dan kan elke router erachter.

 

Dit dus ingeval het een Ziggo netwerk betreft, is het een ander netwerk dan zoudit model kunnen, dat hangt van het netwerk af, tegenwoordig wordt Gpon of een opvolger daarvan gebruikt dan heeft u niks aan een AON model. 

 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

 

(verwijderd door mijzelf)

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

(verwijderd door mijzelf)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bertus12 

Nee, dat zijn geen Docsis modems!!! 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem 

Die modellen zetten het signaal niet om naar RF lees Docsis 3.1 dus gaan zeker niet werken.

 

Bij die paar projecten waar Ziggo met glasvezel naar binnen gaat komt er eerst een RFoG converter ofwel tussen dat punt en de Kabelmodem komt gewoon een coax kabel. Er bestaan bij mijn weten nog geen docsis modem routers die met een sfp op de FTU kunnen.

 

Je hebt wel vrije keuze als het maar Docsis3.1 of EuroDocsis 3.0 kabel modems zijn. 

 

Andere routers werken enkel na een RJ45 aansluiting.

 

 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

(verwijderd door mijzelf)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Verwijderd,Context weg.

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@RoWi.  schreef:

Die keuze is er dus niet punt einde discussie. 

Dan is het wel handig dit beter te documenteren en communiceren.

(PS. Ik verwijder even al mijn bovenstaande reacties).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Context weg daarom verwijderd.

 

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@RoWi.  schreef:

@bertus12 via de gedeelde link over het gebruik van eigen modems worden de vereisten genoemd. 

Nee. Daar worden alleen de Coax Docsis 3.1 aansluitingen genoemd. Het betreft hier (mogelijk?) een ander type aansluiting.

Voor "type aansluiting" zou ik naar deze pagina gaan: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren

Maar ook daar worden alleen Coax aanslutingen genoemd.

Wel handig als er ergens melding gemaakt wordt van: "Er is nog een ander type aansluiting waar een XXX naar Docsis 3.1 converter gebruikt wordt".

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bertus12 die converter is niet van belang. Die converter is onderdeel van het netwerk. Net zo goed dat bij AON/ Gpon/ xsgpon standaard een media converter wordt gebruikt.

 

Het enige punt van belang is het type Docsismodem. Er zijn zo weinig van dit soort aansluitingen dat het eerder verwarring schept, als deze nu al wordt genoemd. 

 

 

Terzijde

Het signaal is docsis het aansluitpunt op die converter is gewoon coax. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ziggo levert RFoG via glasvezel, dit is hetzelfde als wat op de wijkcentrum-kasten binnenkomt en vereist een speciale mini node, waarop een 'normaal' DOCSIS-modem op aangesloten wordt. Een AON/PON ONT gaat dus niet werken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic