efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Eindelijk IPv6 in Bridge modus...

Ik kon mijn ogen niet geloven.... maar ik kreeg onderstaande mail! Echt goed nieuws!!

 

Beste meneer, mevrouw,

Staat je modem thuis in de bridge-modus? Dan is het belangrijk dit bericht goed te lezen. We gaan namelijk IPv6 bij je activeren. Je modem in bridge-modus krijgt IPv6-ondersteuning om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn. Hiermee krijgt iedereen met Internet van Ziggo, los van hoe hun modem staat ingesteld, binnenkort de beschikking over IPv4 en IPv6. Je bent daarmee op de toekomst voorbereid.

IPv6 over 2 weken

Over 2 weken gaan we IPv6 voor je activeren. Zorg daarom dat je het volgende doet (pak voor de zekerheid de handleiding van je eigen router erbij):

1. Controleer in de instellingen van je router of IPv6 geactiveerd is.
Staat IPv6 uitgeschakeld? Dan gebeurt er niets, en blijft internet werken zoals je gewend bent. Wil je voorbereid zijn op de toekomst en/of heb je apparaten die alleen IPv6 ondersteunen, activeer dan IPv6.

2. Controleer de firewall-instellingen van je router.
Met een firewall voorkom je dat je apparaten rechtstreeks via het internet te benaderen zijn. Staan je firewall-instellingen niet goed? Dan kan een kwaadwillende via internet wellicht naar je IP-camera of netwerkschijf. Stel daarom ook de firewall goed in.

3. Bij sommige routers: zet Prefix Delegation aan.
Soms moet je Prefix Delegation (PD) expliciet aanzetten om IPv6-adressen in het thuisnetwerk te krijgen. Daarbij wordt mogelijk gevraagd om de waarde van de PD Size in te vullen. Die waarde is /56. Check hiervoor de handleiding van je router. Wordt er gevraagd om het type IPv6 internetconnectie? Kies dan voor automatisch of DHCPv6.

Staat IPv6 nu ingeschakeld en staan je firewall-instellingen goed? Wanneer je de aanpassingen hebt gedaan reboot je je router. IPv6 komt beschikbaar over 2 weken, wanneer we IPv6 hebben geactiveerd op je Ziggo modem. Reboot over 15 dagen ook je Ziggo modem. Daarna ben je klaar en veilig. 

Meer weten?
Het beste check je de handleiding van je router. Heb je thuis zelf niet het modem in bridge-functie gezet, deel dit bericht dan met degene die dat heeft gedaan. Die zal je vast wel weer willen helpen.
 

Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenzaken

1.081 Reacties 1.081
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@PKoster Ik geloof je direct dat het even wat werk was allemaal! Fijn dat het intussen werkt. 

@Rvvliet78 Dat kan! Een Ubee komt jouw kant op 🙂

raavm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska & @Alex 

Zijn de pakketswijziging en het retour ondertussen verwerkt?

JteU

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Mariskazou je voor mij ook een Ubee UBC1318 kunnen regelen? Ik probeer het nu even hier in community in de hoop op meer succes (dan via helpdesk/daar).


Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@raavm Yes, die zijn verwerkt! Bij deze komt er een Ubee jouw kant op 🙂 

@JteU uit het topic wat je noemt en de acties bij je klantnummer maak ik op dat er al een Connectbox onderweg is. Deze kunnen we helaas niet annuleren. Zodra je de Connectbox binnen hebt, dien je deze aan te sluiten voordat er een nieuwe actie kan worden ingevoerd. Wat is de reden waarom je graag een Ubee zou willen in plaats van een Connectbox? 

LarsP

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Mariska,

Wij hebben een paar weken geleden het nieuwe modem mogen ontvangen en gisteren heeft een monteur ons aansluitpunt vernieuwd. IPV6 draait en de verbinding lijkt stukken beter. 

 

Super bedankt voor de hulp! 

JteU

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hallo @Mariska ,

De reden om graag een Ubee UBC1318  ipv een Connectbox te willen is dat ik Dual Stack IPv6/IPv4 in Bridge Mode wil gaan draaien. En er zijn genoeg berichten waarom je voor IPv6 in Bridge Mode een UBC1318 en niet ConnectBox wilt.
Een goede router met Wifi6 + Mesh heb ik al draaien dus een modem zonder Wifi is uitstekend (bij een modem met Wifi zou die als eerste uitgezet worden).
Fijn weekend!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dat klinkt top @LarsP, goed om te lezen en super bedankt voor je terugkoppeling. Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je graag weer terug op de Community. Goed weekend! 😄 

@JteU Dat is inderdaad waarom ik het aan je vroeg, met een Connectbox kun je namelijk ook gebruik maken van IPv6 in bridge mode. Het gaat ons er vooral om waar je tegenaan loopt met de Connectbox en daarnaast zie ik hier dat je aangeeft dat je momenteel wel een last hebt van onderbrekingen dus dan is het sowieso goed om ook je verbinding onder de loep te nemen. 

Wat ik je in dit geval wil adviseren is om een eigen topic aan te maken met daarin foto's van je hoofdaansluiting en de up & downstreamwaarden zodat we het signaal kunnen checken. Is dit helemaal goed en is je Connectbox aangesloten (geweest) dan sturen we je een Ubee toe. Voor jou ook een goed weekend!

rwesterh

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nou, de Ubee is binnen, gisteravond gelijk ingebouwd, en kunnen jullie raden wanneer dat was? 😛 (Grafiek 3 zie je m'n ConnectboxGiga-periode)

 

Screen Shot 2022-01-08 at 12.44.49.png

JV01

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska 

Na het lezen van dit topic, ben ik erachter gekomen dat mij technicolor modem geen IPV6 ondersteund in bridge modus. Zou ik ook in aanmerking kunnen komen voor een UBEE UBC1318 ipv een Connectbox? Ik heb mijn eigen router / firewall en WiFi apparatuur, dus ik ben alle features van een Connectbox niet nodig en gezien de hier gemelde ervaringen, zou ik graag een UBEE UBC1318 ontvangen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@JV01 Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik stuur je met alle liefde een Ubee UBC1318 toe, maar helaas weet ik niet naar welk adres ik deze mag toesturen ^^ Wil je in jouw Community profiel jouw adresgegevens invullen en mij een seintje geven? Dan zorg ik ervoor dat je het nieuwe modem snel ontvangt.

robkooiman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ik heb Ziggo Zakelijk Internet Complete met een Technicolor T7210 modem in bridge mode. Maar het blijkt dat deze niet overweg kan met IPv6. Ik zou graag een nieuw modem ontvangen model Ubee UBC1318.

Helaas verlies ik dan waarschijnlijk mijn huidige IP nummer, het zij zo.

Moet ik na levering bellen om het nieuwe modem in bridge mode te laten zetten of is dat direct al zo?

Dank.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@robkooiman Bij deze heb ik een Ubee UBC1318 voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. Het huidige modem mag je naar ons retourneren in de doos van het nieuwe modem. 

Bij je huidige zakelijke abonnement maak je gebruik van een dynamisch IP-adres. Het is dus niet zo dat je gebruik maakte van een vast IP-adres. Wel is het zo dat een IPv4 adres niet vaak op regelmatige basis wijzigt waardoor je hier langere tijd gebruik van kan maken. In dit geval zal je IP-adres inderdaad wijzigen. 

Als je huidige modem nu in bride staat, dan hoort deze instelling automatisch te worden overgenomen door het nieuwe modem. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, geef dan gerust een gil of bel met onze klantenservice. We kunnen het zo voor je aanpassen! 🙂

robkooiman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is een standaard tekst in de mail zeker? -> Binnen een paar dagen bezorgt PostNL uw splinternieuwe Connectbox (=modem).

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Yes, een standaard tekst inderdaad @robkooiman. Er komt gewoon een Ubee jouw kant op 🙂

adijos

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo , lees hier op dit forum dat de Ubee 320B (staat in bridge mode)moeite heeft om ipv6 aan te kunnen , van daar kom ik graag in aanmerking voor een UBC1318.

Laat me weten of ik extra info moet aanleveren.

Mvg

Adijos

JV01

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel! Ik heb mijn profiel aangevuld 🙂

Marcelloh

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel @Mariska ik heb het modem ontvangen en geinstalleerd. Alles werkt naar behoren. Kun je me vertellen wat ik met het oude modem moet/kan doen? Er zaten geen instructies bij de levering van het nieuwe modem voor retourneren van het oude modem.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@JVO1 Fantastisch! Ik heb bij deze een Ubee UBC1318 voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele dagen per post.

Ditzelfde geldt voor jou @adijos. Ook jij kunt binnen enkele dagen Post NL voor de deur verwachten met jouw Ubee UBC1318.

@Marcelloh Jouw oude modem willen we graag retour! Deze mag je naar ons toesturen in de doos van het nieuwe modem naar onderstaand adres.
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Op deze pagina vind je nog meer informatie over het retourneren.

MikeVB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb graag om dezelfde reden ook graag een Ubee modem, is dit mogelijk?

JV01

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel! Inmiddels heb ik bevestiging dat het modem onderweg is en zal hier even een bericht achterlaten als het gelukt is 🙂

Uitgelicht topic